Lyst på en spennende og meningsfull jobb?
Om arbeidsplassen
NAV leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.
NAV er en inkluderende arbeidsplass som er preget av mangfold. Vi ønsker at alle kvalifiserte kandidater søker jobb hos oss.
Om stillingen
Avdeling for individoppfølging har ledig 100 % 1- års midlertidig stilling med snarlig tiltredelse.
Avdeling for individoppfølging trenger en veileder/saksbehandler som skal jobbe med sosiale tjenester i NAV. Arbeidet er preget av selvstendig jobbing sammen med et engasjert fag-team som jobber med saksbehandling og oppfølging i henhold til NAV loven og lov om sosiale tjenester. Du vil få både utfordrende og givende oppgaver. Du må gjerne ha flerkulturell kompetanse.
Ansvarsområdet og arbeidsoppgaver:
- Helhetlig kartlegging og avklaring av personer som trenger bistand fra NAV
- Saksbehandling primært etter sosialtjenesteloven og anvendelse av annet relevant regelverk
- Veiledning og motivering mot arbeid og aktivitet
- Tett samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
- Gi råd og veiledning i forhold til økonomi.
Kvalifikasjonskrav:
- Fullført utdanning tilsvarende bachelor fortrinnsvis innen sosialfaglig, pedagogisk, psykisk helsevern eller juridisk retning. Lang og relevant arbeidserfaring kan erstatte utdanningskravet.
- Gode digitale ferdigheter
- Gode kommunikasjonsferdigheter i norsk, både muntlig og skriftlig, minimum B2
- God veiledning og relasjonskompetanse
Vi ønsker at du har:
- Førerkort klasse B
- Kjennskap til NAV og offentlig forvaltning
- Kjennskap til næringslivet i regionen
- Erfaring med minoritetsspråklige
- Erfaring med saksbehandling
Personlige egenskaper:
- Gode evner til å stå i tette relasjoner i møte med brukere i vanskelige livssituasjoner
- Har troen på at alle mennesker, til tross for ulike utfordringer kan få og beholde jobb
- Evne til å finne fleksible og gode løsninger i dialog med den enkelte
- Evne til å jobbe selvstendig, strukturert og takle høyt arbeidstempo og uforutsigbarhet.
- Gode samarbeidsevner
Motivasjon for stillingens arbeidsoppgaver, samt personlig egnethet og omstillingsevne vil bli tillagt stor vekt
NAV er i stadig utvikling, noe som betyr at det må påregnes endringer i ansvars- og arbeidsoppgaver.
Vi tilbyr:
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Aktive og engasjerte kollegaer
- Nødvendig opplæring, veiledning og faglig utvikling
- Gunstige pensjonsordninger
- Lønn i h.h.t. gjeldene avtaleverk
- Fleksitidsordning
Tilsettingsvilkår
- Søkere som mener å ha fortrinnsrett til utvidelse/fast stilling må anmerke dette i søknaden
- Arbeidstakere tilsettes i Sortland kommune etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Prøvetiden er 6 måneder i faste stillinger. Ved tilsetting i skole, barnehage og arbeid med psykisk utviklingshemmede, må det leveres politiattest ikke eldre enn 3 måneder.
- Sortland kommune benytter elektronisk søknadsprosess. Vi ber om at søknadstekst fylles ut.
- Ved behov for hjelp med registrering og utfylling av søknad, ta kontakt med vår HR-avdeling på tlf. 76 10 90 00 eller e-post: HR@sortland.kommune.no
- Vi ber om at attester og vitnemål lastes opp i søknadsprosessen. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud.
- Velkommen som søker!
Link til søknadsskjema: Søk her