Maskinist, matros eller elektriker (ETR/ETO) og ønsker å jobbe ekstra?
Hurtigruten Norway
Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Vikarer til dekk og maskin
Type ansettelse
Engasjement, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
6
Søk på jobben
Søk senest mandag 18. november
I 130 år har vi jobbet for å gi gjestene våre uforglemmelige opplevelser og tilby de vi jobber sammen med et spennende og givende arbeidsmiljø.
Hurtigruten søker nå etter deg som vil være ringevikar for kortere eller lengre oppdrag til dekk og maskin. Vi har behov for vikarer til følgende stillinger: Motormann, 2.Maskinist, 1.Maskinist, Matros, Elektriker Assistent og Skipselektriker Offiser.
Presiser i søknaden hvilken av stillingene du søker på Vi gjør oppmerksom på at det vil kunne ta tid før søkere får tilbakemelding på sin søknad. Søknader behandles fortløpende etter når det oppstår nye behov. Motormann Arbeidsoppgaver:- Vakt- og kontrollfunksjon
- Sette seg inn i og delta i bunkringsoperasjon
- Renhold, avfallshåndtering, vedlikehold, rapportere avvik, forfallende arbeid
- Skal alltid være tilgjengelig for vakthavende maskinist
- Ved black-out eller hovedmotorstopp skal en snarest og uoppfordret begi seg til ECR.
- Fagbrev/ kompetansebevis
- Ferdighetssertifikat motormann
- Maskinvaktsertifikat
- Skandinavisk språk
- Gyldig helseattest for sjøfolk
- Krise og passasjerhåndteringskurs - krav for tilsetting
- STCW Grunnleggende Sikkerhetskurs- krav for tilsetting
- Vaktgående offiser på vakt, i vaktsammenheng underordnet maskinsjef
- Rapporterer til 1.maskinist som er arbeidsleder i maskin
- Bidrar til forsvarlig og effektiv drift og vedlikehold av maskineri og hjelpeutstyr
- Overvåker og utfører vedlikehold på maskineri og hjelpeutstyr
- Holder orden i verktøy og reservedeler
- Ansvarlig for at rutiner på vakt gjennomføres og oppfølging og kontroll av bunkers- og smøroljebeholdning
- Ansvarlig for renhold og ryddighet i kjemikaliestores, oppdatering av stoffkartotek
- Journalføring iht. forskrift om ASH for arbeidstakere på skip
- Maskinoffiser klasse 4 eller høyere
- ERM Engine Room Resource Management
- Gyldig helseattest for sjøfolk
- Krise og passasjerhåndteringskurs - krav for tilsetting
- STCW Videregående Sikkerhetskurs- krav for tilsetting
- Høyspent elektrokurs - krav for tilsetting
- Skandinavisk språk
- 1.maskinist er den som har rang etter maskinsjef og overtar ansvaret etter første ledd dersom maskinsjefen blir ute av stand til å ivareta sine plikter
- Daglig ledelse av arbeidet i maskindepartementet
- Bidra til forsvarlig og effektiv drift og vedlikehold av maskineri og hjelpeutstyr
- Planlagt og korrektivt vedlikehold i henhold til vedlikeholdsplaner lagt inn i vedlikeholdssystem, samt oppfølging og oppdatering av vedlikeholdssystemet
- Bestilling av stores/rekvisita og reservedeler
- Ansvarlig for renhold og ryddighet i maskinrom og tilknyttede rom. Påse at rengjøringsplan blir fulgt
- Ansvar for, og kontroll med reservedelsbeholdningen og lede nødvendige opptellinger
- Føring av arbeids- og hviletidsregistrering
- Rettlede øvrig maskinpersonell i viktigheten av en ren og ryddig arbeidsplass samt bruk av sikkerhets- og verneutstyr
- Maskinoffiser klasse 2 eller 1
- STCW Videregående Sikkerhetskurs (IMO80) - krav for tilsetting
- ERM Engine Room Resource Management (krav fra 31.12.2016)
- Krise og passasjerhåndteringskurs - krav for tilsetting
- Gyldig helseattest for sjøfolk
- Høyspent elektrokurs (krav fra 31.12.2016) - krav for tilsetting
- ASH / VMU kurs - kan tas ved tilsettelse
- Skandinavisk språk
- Vakt- og kontrollfunksjon
- Fortøyning, klargjøring, lasting og lossing, sikring av last og utstyr, utvendig og innvendig renhold, avfallshåndtering og vedlikehold
- Skal alltid være tilgjengelig for brotjeneste
- Delta i oppgaver tilknyttet opplevelser for passasjerer (sesongkonsept)
- Forefallende arbeid, orden og ryddighet i utstyr og storesrom
- Ombordtaking av proviant og utstyr
- Matrosene tar seg av handtering av tøy vogner ved skiftning av tøy, og er behjelpelig med å kjøre vognene på plass
- Sikkerhetsrutiner utføres på søndager
- Matrosene foretar flushing av toalettene, dersom det oppstår utvidet teknisk bistand ved denne operasjonen kontaktes vakthavende maskinist
- Lettere vedlikeholdsarbeid utføres mellom kl. 00:00 og kl. 06:00
- Ferdighetssertifikat matros STCW
- Brovaktsertifikat (ønskelig)
- Ferdighetssertifikat for fører av redningsfarkost og mob-båt (ønskelig)
- Skandinavisk språk
- Gyldig helseattest for sjøfolk
- Krise og passasjerhåndteringskurs - krav for tilsetting
- STCW Grunnleggende Sikkerhetskurs- krav for tilsetting
- Utføre vedlikeholds- og ettersynrutiner
- Reparasjon/vedlikehold av alt elektrisk utstyr i samarbeid med elektriker
- Assistere servicefolk fra land og samarbeider med maskinister og reparatør i nødvendige gjøremål
- Renhold og ryddighet i el-verksted og el-stores
- Skal kjenne til skipets tekniske IT-infrastruktur og hvordan helpdesk/servicedesk kan hjelpe
- Vite om alt datautstyr om bord og hvor det passer inn i totalbildet
- Vite hvilke programmer som går om bord og hvem som er ansvarlig og hvem som er brukere
- Skipselektriker sertifikat
- FSE Skip - Lavspent er ønskelig
- Skandinavisk språk
- Gyldig helseattest for sjøfolk
- Krise og passasjerhåndteringskurs - krav for tilsetting
- STCW Grunnleggende Sikkerhetskurs- krav for tilsetting
- Utføre vedlikeholds- og ettersynrutiner og reparasjon/vedlikehold av alt elektrisk utstyr
- Ansvarlig for å lede arbeid og sikkerhetstiltak i forbindelse med arbeid på eller nær ved lavspenningsanlegg
- Assistere servicefolk fra land og samarbeider med maskinister og reparatør i nødvendige gjøremål
- I samarbeid med maskinsjefen sette opp bestilling av el. utstyr og rekvisita
- Følge opp vedlikeholdsprogrammet, herunder el. motorer, E0-anlegg, megging IKT reglement
- Renhold og ryddighet i el-verksted og el-stores
- Faglig ansvarlig for elektrikerlærling
- Elektriker er skipets IKT-ansvarlige om bord og har ansvar for skipets tekniske IKT-infrastruktur -- Hardware (HW) og funksjonelle bruk av IKT-løsninger, dvs. at systemer virker og hvordan de skal brukes
- Skal kjenne til skipets tekniske IKT-infrastruktur og hvordan helpdesk/servicedesk kan hjelpe
- Vite om alt datautstyr om bord og hvor det passer inn i totalbildet
- Vite hvilke programmer som går om bord og hvem som er ansvarlig og hvem som er brukere. (TM Master)
- Skipselektrikeroffiser sertifikat (ETO)
- Fagbrev elektriker/skipselektriker sertifikat
- ERM Engine Room Resource Management
- FSE Skip - Lav og høyspenning med førstehjelp
- EX
- Kurset brann i litium batteri
- Skandinavisk språk
- Gyldig helseattest for sjøfolk
- Krise og passasjerhåndteringskurs - krav for tilsetting
- STCW Videregående Sikkerhetskurs- krav for tilsetting
Om bedriften
Vi har en legendarisk tilstedeværelse i hjertet og sjelen til norskekysten, og har seilt "Verdens vakreste reise" i over 130 år. Gjennom våre seilinger reiser våre gjester ikke bare Norge, de lever det legendariske landskapet, kulturen og maten.
Ombord hos oss er lokale nordmenn, som reiser med oss enten på ferie eller for å besøke venner og familie langs kysten, og internasjonale reisende som kommer for fjordene, fjellene og skjærgårdene Norge er så kjent for, så vel som det spektakulære nordlyset.
Vår ambisjon er å skape hjertevarme historier som treffer vårt publikum, som skildrer skjønnheten og kulturen i Norge, og menneskene som bor, jobber og besøker denne spesielle delen av verden.
Sektor
Privat
Nettsted