Leder Sandslivegen bofellesskap - Sandslivegen bofellesskap
Botjenester i Fana og Ytrebygda er en bydelsomfattende enhet med 400 årsverk fordelt på 19 tjenestesteder.
Enheten yter tjenester til voksne med utviklingshemming, og har spesialkompetanse innen fagområdet utviklingshemming, utfordrende adferd og kombinasjonsproblematikk.
Enheten arbeider med å legge til rette for en meningsfull hverdag for våre tjenestemottakere, med grunnlag i styrende dokumenter i Bergen kommune.
Sandsliveien bofellesskap yter heldøgns omsorgstjenester til 6 beboere med ulike bistandsbehov. Vårt faglige
arbeid er blant annet knyttet opp til daglige pleie- og omsorgsoppgaver, adferdsutfordringer, psykiske lidelser og
vedtak etter lov om helse- og omsorgstjenester kap. 9.
Bybanen har holdeplass på Sandsli, bare 5 minutters gange fra bofellesskapet.
Vi søker nå etter motivert og engasjert leder for bofellesskapet.
Stillingen har arbeidstid på dagtid med 37,5timer/uke
Arbeidsoppgaver
- Overordnet ansvar for den daglige driften av bofellesskapet
- Kvalitetssikre det faglige arbeidet i bofellesskapet og sikre at dette er i tråd med Bergen kommune sine styringsdokumenter og enhetens målsetninger og handlingsplan.
- Veilede, utvikle og engasjere medarbeiderne i sitt daglige virke.
- Bidra til å skape gode holdninger gjennom etisk refleksjon
- Sikre beboerne et godt hjem med tjenester i tråd med deres behov og ønsker
Kvalifikasjoner
- 3.årig høyskoleutdanning innenfor helsefag, fortrinnsvis vernepleierutdanning
- Ønskelig med ledererfaring, fortrinnsvis fra tjenester til utviklingshemmede
- Ha kunnskap og erfaring i utøvelse av relevant lovverk for tjenesten
- God kjennskap til turnusarbeid og turnusplanlegging
- Gode økonomikunnskaper
- Gode veiledningsferdigheter
- Kunne vise til gode planlegging- og gjennomføringsevner
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne er en forutsetning
Utdanningsnivå
- Høyskole / Universitet, Diplom- / Bachelorgrad
Personlige Egenskaper
- Søker må være en klar og tydelig leder som kan ta nødvendige beslutninger i fag og drift
- Personlig egnethet vektlegges særlig, og engasjement for brukergruppen er en forutsetning
- Du må ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Åpenhet, pålitelighet og lojalitet verdsettes
- Du må ha en løsningsorientert tilnærming til arbeidets utfordringer
- Godt humør
Vi tilbyr
- Lønn etter gjeldende tariff
- Et godt lederteam som støtteapparat
- Høyt faglig nivå
- En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv(IA)-bedrift
- Faglig og personlig utvikling
Kontaktinformasjon
Marit Eikeskog, Enhetsleder, 95 25 96 16
Arbeidssted
Sandsli
Nøkkelinformasjon:
Annonsør:Bergen kommune
Ref. nr.:4030221586
Stillingsbrøk: 100%
Fast heltid
Antall stillinger: 1
Søknadsfrist: 05.03.2019
https://www.webcruiter.no/wcmain/advertviewpublic.aspx?oppdragsnr=4030221586&company_id=1238901810&culture_id=NB-NO
For elektronisk søknadsskjema:[Klikk her]
Om bedriften
Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.