Dedikert saksbehandler i publikumsmottak
NAV - Mottak og muligheter, Oslo kommune, Bydel St. Hanshaugen
Pilestredet 56, 0167 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Dedikert saksbehandler i publikumsmottak
Oppstart
1. mars 2025
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 1. januar
Nav St. Hanshaugen består av ca. 130 engasjerte og faglig sterke medarbeidere. Vi er et Nav-kontor i stadig faglig og organisatorisk utvikling. Kontoret består av seks avdelinger med hver sine oppgaveporteføljer. Vi arbeider tett i tverrfaglig miljø, hvor involvering, åpenhet og tillit står sentralt.
Vi søker deg som har engasjement for Navs samfunnsoppdrag og en genuin tro på både viktigheten av og muligheten for arbeid, kvalifisering eller annen meningsfull aktivitet uansett helseutfordringer. Vi søker deg som trives i endring og med faglige utfordringer.
Avdeling Mottak og muligheter er en tverrfaglig avdeling som består av 20 ansatte i både statlig og kommunal linje.
NAV St. Hanshaugen har nå ledig en 100% fast stilling som saksbehandler/mottaks-vert. Vi leter derfor etter en dyktig medarbeider til vårt publikumsmottak (PM), som sammen med sitt team skal betjene våre innbyggere på en god måte. Som ansatt i publikumsmottaket (PM) er man kontorets ansikt utad og man er bindeleddet mellom våre innbyggere og Nav's veiledere. De ansatte er i daglig kontakt med bydelens befolkning, både de som henvender seg til Nav for første gang, og de som henvender seg litt oftere.
Det er ønskelig med snarlig oppstart.
Arbeidsoppgaver
- Hovedoppgaven er å ha faste vakter i publikumsmottaket
- Publikumsvert i publikumsmottak ved Nav St. Hanshaugen vil si å betjene, veilede digitalt og henvise brukere i Nav-systemet
- Råd og veiledning, kartlegging, utredning og avklaring av nye søkere om økonomisk sosialhjelp, med tilhørende avklaring av bydelstilhørighet, samarbeid med andre bydeler og andre Nav-kontor, samt avklaring av tilhørighet på kommunenivå
- Saksbehandling/vedtaksskriving og klagebehandling etter Lov om sosiale tjenester i NAV
- Følge opp egen portefølje
- Tett samarbeid med andre avdelinger på kontoret, andre tjenestesteder og aktuelle samarbeidspartnere
- Ansvar for fremdrift i egen portefølje
- Være en innbyggerfokusert veileder som ser hva innbyggerne har behov for, og hvordan du kan samhandle med andre tjenester internt og eksternt for å levere aktuelle tjenester innbyggeren har behov for
Listen er ikke uttømmende, og andre oppgaver kan bli tillagt stillingen ved behov
Kvalifikasjoner
- Vi søker etter personer med 3-årig sosialfaglig utdanning fra høgskole eller universitetet, som bachelor i sosialt arbeid eller velferdsfag. Søkere med annen relevant 3-årig høgskole eller universitetsutdanning vil også bli vurdert- Du må ha erfaring fra å jobbe i et publikumsmottak ved et Nav-kontor
- Erfaring med økonomisk sosialhjelp i Nav og kjennskap til fagsystemene FASIT, MODIA, Arena og GOSYS
- Gode datakunnskaper og evne til å raskt sette seg inn i nye datasystemer
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter
- Ha kjennskap til, og interesse for Navs samfunnsoppdrag
Det er en fordel at du har:
- Erfaring med mottaksarbeid, kartlegging, utredning og avklaring av nye søkere av økonomisk sosialhjelp
- Erfaring innen virkemidler og stønadsordninger i Nav og øvrig tiltaksapparat
- Erfaring med potensielt utagerende innbyggere
Personlige egenskaper
For å lykkes og trives i denne jobben er det viktig at du:
- Tar initiativ og er proaktiv
- Er nysgjerrig og ønsker å identifisere og utnytte potensialet i menneskers evne til å stå i jobb eller være i annen aktivitet
- Samarbeider og samhandler godt med kolleger, brukere og samarbeidspartnere
- Er robust, håndterer uforutsigbarhet og endringer, og er positiv til nye utfordringer
- Du er selvstendig, strukturert og god på selvledelse
Vi tilbyr
• Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde som det for tiden satses stort på.• Et godt fagmiljø med dyktige og engasjerte medarbeidere.
• Sentrumsnært kontor, med SATS vegg i vegg. Kort vei til cafeer og offentlig kommunikasjon.
• Stillingen lønnsplasseres som veileder i lønnsramme 22-08 med lønnsspenn 35-44 ut i fra ansiennitet, i henhold til Oslo kommunes lønnsregulativ.
Kontaktinformasjon
Todor Durlev, Avdelingsleder, 45682466Arbeidssted
Pilestredet 560167 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 4896495691
Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 01.03.2025
Søknadsfrist: 30.12.2024
Kontaktperson for stillingen
Todor Durlev
Avdelingsleder
45682466
Om bedriften
Med mottoet «Sammen i Bydel St. Hanshaugen», jobber vi for å skape et trygt og godt lokalsamfunn med gode levekår for alle. Bli bedre kjent med oss.
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2812423
- Hentet fra
talentech
- Referanse
6fb6695711e243a6a1a23457cd0b3a21