Veileder
NAV Østre Toten har ledig fast 60% stilling som veileder med statlig tilsetting. Stillingen har ansvar for helhetlig brukeroppfølging innenfor kommunalt og statlig lovverk.
Motiveres du av å jobbe med mennesker og endring, er dette jobben for deg. Er du utadvendt, serviceinnstilt, og ser løsninger der andre stiller spørsmålene? Har du tro på den enkeltes ressurser og ønsker å jobbe i et miljø med varierte arbeidsoppgaver? Har du gode kommunikasjonsevner, er en relasjons- og nettverksbygger og evner og være tydelig? Da ønsker vi å ha deg med på laget vårt.
På vårt kontor er vi 25 faglig engasjerte ansatte som yter tjenester til ca 15 000 innbyggere i Østre Toten, og vi samarbeider med andre kommuner i regionen om tjenester. I en travel hverdag vil du måtte løse mange ulike oppgaver på en smidig og serviceinnstilt måte, både selvstendig og tverrfaglig. Du vil måtte prioritere, sette deg inn i nye arbeidsoppgaver og tilegne deg stadig ny kunnskap for å bidra til at flere får mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt.
Arbeidsoppgaver
- Helhetlig oppfølging, saksbehandling, råd og veiledning i henhold til NAV sin virksomhetsstrategi, lover og gjeldende regelverk som NAV forvalter.
- Være en pådriver for å få personer i jobb og aktivitet.
- Ha individuell tilpasset dialog med våre tjenestemottakere og samarbeidspartnere via digitale verktøy, telefon og personlig møte.
- Økonomisk råd og veiledning til personer som trenger dette.
- Delta i tett samhandling med næringsliv, arbeidsgivere, leger/behandlere, tiltaksarrangører m.m.
- Bidra til faglig utvikling internt og eksternt.
Kvalifikasjoner (overskrift)
Følgende kvalifikasjoner kreves:
- Minimum 3-årig relevant høyere utdanning innen juridisk, sosialfaglig eller samfunnsfaglig retning. Særlig relevant erfaring kan gi unntak fra utdanningskrav.
- Erfaring i bruk av IKT som arbeidsverktøy, samt god evne til raskt å sette seg inn i nye datasystemer.
Det er ønskelig med:
- Erfaring fra veiledning og oppfølging av mennesker i utfordrende livssituasjoner.
- Arbeidserfaring inne veiledning og saksbehandling etter gjeldende lovverk.
Førerkort kl. B er en fordel.
- God struktur på ditt arbeid.
- Gode samarbeidsevner.
- Evne til å skape tillit.
- Løsningsorientert.
- Evne til tydelig kommunikasjon (skriftlig og muntlig)
- Selvstendig og handlekraftig.
- Omstillingsdyktig.
Personlig egnethet vektlegges.
- Meningsfylte arbeidsoppgaver.
- Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer.
- Opplæring, kurs og kompetanseheving.
- Fleksibel arbeidstid og mobilitetsløsning.
- God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2%)
- Statlig ansettelse i stillingskode 1434 Rådgiver med lønnsspenn fra kr 540 500 - kr 584 500.
Kontaktinformasjon
Gyrid Roaldsøy
Arbeidssted
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAV
Referansenr.: 4801845719
Stillingsprosent: 60%
Fast
Startdato: 01.08.2024
Søknadsfrist: 09.05.2024
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
NAV søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
NAV består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i NAV. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrifter via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling