Tjenesteansvarlig
Org. nr: 994598759 Stillingsident: 4216583918 Presentasjon av stillingen:
Norsk Helsenett SF er en nasjonal tjenesteleverandør for helse- og omsorgssektoren. Vi leverer blant annet IKT-tjenester til Helseforvaltningen, som består av Helsedirektoratet, FHI og 11 andre virksomheter underlagt Helse- og omsorgsdepartementet.
Norsk Helsenett søker i denne sammenheng to engasjerte tjenesteansvarlige med arbeidssted i Trondheim eller i Oslo.
I rollen som tjenesteansvarlig, skal du videreutvikle tjenester i samråd med kunder, driftsteam og eventuelle leverandører, og er bindeleddet mellom driftsteamet, som er ansvarlig for driften av tjenesten, og tjenesteeieren.
Som tjenesteansvarlig vil du følge tjenesten gjennom hele livsløpet, og bidra til standardisering av vår tjenesteportefølje. Rollen vil inngå i seksjon for kundeforvaltning som pr i dag består av seks ansatte.
De to stillingene er knyttet opp mot de tjenestene som Norsk Helsenett leverer til Helseforvaltningen, da primært knyttet til applikasjoner og samhandlingsløsninger.
Vi ønsker oss mangfold, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss.
Arbeidsoppgaver
- Ansvarlig for en helhetlig og langsiktig tjenesteutvikling mot Helseforvaltningen
- Identifisere utviklingsbehov for tjenesten og videreutvikle tjenesten i samsvar med behov og eventuelle ønsker fra sektoren og kundene
- Ha overordnet kontroll over sin tjeneste, og sikre at innhold er i samsvar med kundenes behov og den teknologiske utviklingen
- Kartlegge og identifisere trender i markedet
- Utarbeide strategi for tjenesten, samt forankre denne internt og eksternt
- Prioritere strategiske tiltak relevante for tjenesten, forankre disse i forhold til tjenestekatalogen for øvrig for å sikre samkjøring av gode initiativ på tvers av tjenestene
- Etablere og sørge for et hensiktsmessige systemeierfora og brukergrupper innenfor tjenesten der dette er nødvendig
- Kjenne kundens behov, og vite hva som skal til for å skape merverdi for kunden.
- Sørge for god kostnadskontroll på tjenesten
- Være ansvarlig for tjenesten sitt budsjett, prognose og regnskap i samarbeid med controller/økonomi
- Sørge for at vi leverer stabile, sikre og kostnadseffektive tjenester til våre kunder.
- Ha et overordnet ansvar for tjenestebeskrivelser, tjenesteavtaler, og SLA/OLA --avtaler
- Holde oversikt over prosjekter, leveranser og konsekvenser som hører til tjenesten
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning innen teknologi, på minimum bacelornivå, fra høgskole/universitet. Lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglede formalkompetanse
- Erfaring med forvaltning eller drift/utvikling av kompliserte IKT-løsninger
- Kjennskap til ITIL-prosesser
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper
- Vi ser etter deg som er selvdreven og initiativrik, med god helhetsforståelse av teknologi og fokus på kundebehov
- Faglig engasjert og sulten på videre kompetanseutvikling
- Flink til å kommunisere teknologi på en måte alle forstår
- Beslutningsdyktig, fleksibel og endringsvillig
- Effektiv, strukturert og selvstendig
- Analytisk og løsningsorientert
- Gode samarbeidsevner
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- En spennende stilling innenfor et fagfelt med stor samfunnsbetydning og stor offentlig interesse
- Et godt arbeidsmiljø med kompetente og hyggelige kolleger
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Kontorplass i fine og nye lokaler på Skøyen i Oslo eller Teknobyen i Trondheim
- Konkurransedyktige betingelser
- God pensjonsordning
Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentleglova, kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten
Kontaktinformasjon
Stig Petter Hansen, Seksjonsleder Kundeforvaltning, 477 09 040
Levard Olsen, HR-rådgiver, 480 23 407
Arbeidssted
Verkstedveien 1
0277 Oslo
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Norsk Helsenett SF
Referansenr.:4216583918
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 26.04.2020
Om bedriften
Norsk Helsenett er et statsforetak etablert og eid av Helse- og omsorgsdepartementet. Vår oppgave er å utvikle, forvalte og drifte nasjonale e-helseløsninger og infrastruktur. Vi sørger for sikker samhandling i helsesektoren. Kort sagt-- vi knytter Helse-Norge sammen. Norsk Helsenett leverer også administrative tjenester innen anskaffelser, arkiv og IKT for etatene i helseforvaltningen.
Blant våre kunder er alle helseforetakene og de private sykehusene, alle landets kommuner, alle fastleger og en rekke andre helseaktører og ulike tredjepartsleverandører. Vi er i dag om lag 650 ansatte, og har hovedkontor i Trondheim og avdelingskontor i Tromsø og Oslo. Les mer om oss på vår hjemmeside.