Fagkoordinator- Gjenlevende ytelser
NAV Familie- og pensjonsytelser Ålesund
Notenesgata 6, 6002 Ålesund
Om jobben
Stillingstittel
Fagkoordinator- Gjenlevende
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
NAV Familie- og pensjonsytelser Ålesund (NFPÅ), har ledig stilling som fagkoordinator gjenlevende ytelser.
Enheten har over 70 medarbeidere og har som mål å være en spennende arbeidsplass som legger vekt på rett ytelse til rett tid, samt utviklingsmuligheter for den enkelte medarbeider. Vi holder til i nye lokaler i Ålesund sentrum og er en av landets fire enheter som forvalter folketrygdens pensjoner.
Arbeidsoppgaver
Fagkoordinatorer er fagpersoner med høy kompetanse på regelverk, system og arbeidsprosesser. Alle enheter har én fagkoordinator på hver ytelse de har resultatansvar for. Fagkoordinatorer jobber for å øke kvaliteten i egen enhet, men også for å sikre lik og rett kvalitet på tvers av enheter. Fagkoordinatorene har et medansvar med avdelingsleder og avdelingsdirektør på sin enhet for å avdekke eventuelle kvalitetsavvik og ulik praksis. Sammen er de ansvarlige for å bruke og videreutvikle relevante og gode arenaer for fag-, kompetanse- og kvalitetsarbeid på egen enhet.
En fagkoordinators nettverksarbeid omfatter både lokalt forbedringsarbeid og arbeid for fagnettverket på tvers av enheter.
Arbeidsoppgaver vil være:
· håndtere regelverksspørsmål
· bidra til å avdekke ulik praksis
· yte faglig støtte til saksbehandlere og ledere, bidra i risikoarbeid
· drive/sikre opplæring, bidra til faglig selvstendighet hos saksbehandlere
· løfte problemstillinger man ikke kan/bør avgjøre i egen enhet
· bidra til å fange opp kompetansebehov og kvalitetssvikt gjennom styrt kontrollarbeid
· bidra til at tiltak iverksettes både i og på tvers av enheter
· formidle nytt fagstoff
· bidra til å utvikle felles opplæringsmateriell
· samhandle med ledelsen om gjennomføring av fagmøter lokalt
· bidra til å videreutvikle regelverket
· delta i eventuelle arbeidsgrupper
· bistå styringsenheten i pressesaker, høringer og utredningssaker fra departement etc.
· saksbehandling i egen enhet
Kvalifikasjoner
MÅ krav:• Minimum 3-årig høyskole-/universitetsutdanning, fortrinnsvis innen juridiske, samfunnsvitenskapelige eller økonomiske fag, særlig relevant erfaringsbakgrunn kan kompensere for utdanningskravet
• Svært god ytelsesfaglig og forvaltningsmessig kompetanse
• God kjennskap til fagsystemene
• Meget god kommunikasjonsevne, både skriftlig og muntlig
• God tallforståelse
• Ønskede kvalifikasjoner:
• Er dyktig på faglig veiledning i egen enhet, både mot kolleger og ledere
• Må kunne følge opp og kvalitetssikre at retningslinjer og rutiner følges opp i enheten
• Erfaring fra presentasjon for mindre og større forsamlinger
• Erfaring med å håndtere regelverksspørsmål
Personlige egenskaper
• Strukturert, selvstendig og fleksibel• Være et positivt forbilde og god til å motivere andre
• Ha en positiv holdning som bidrar til helhetstenkning og samarbeid
• Klarer å kombinere faglig veiledning og egen saksbehandling
Vi tilbyr
• Lønn som seniorrådgiver i stillingskode 1364, med lønnsspenn fra kr 584 500 (ltr 62) - kr 692 400 (ltr 70).
• Utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver i et engasjert og kompetent fagmiljø.
• En dynamisk arbeidsplass som hele tiden utvikler seg til det beste for brukere og samfunn.
• God pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse (fra lønn trekkes 2 %).
• Fleksibel arbeidstid.
• Mulighet for hjemmekontor deler av tiden
Søknad og CV sendes ved å trykke på "søk på stillingen".
Attesterte vitnemål og attester lastes opp sammen med søknaden.
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en
autorisert oversettelse av dine papirer, samt en godkjenning fra NOKUT/hkdir.
Vitnemål kan deles
via https://www.vitnemalsportalen.no/
Kontaktinformasjon
Marianne Aspehaug, Seniorrådgiver HR, 90209306, Marianne.Aspehaug@nav.noArbeidssted
Notenesgata 66002 Ålesund
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4802562866
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 09.05.2024
Om bedriften
NAV søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
NAV består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i NAV. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrifter via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2633381
- Sist endret
10. mai 2024
- Hentet fra
talentech
- Referanse
2ad3eef585f74f45b4b3cb7a54f34090