Samfunnsnyttig og spennende kommunikasjonsjobb i Bymiljøetaten
Vi er på jakt etter en dyktig og kreativ kommunikasjonsrådgiver, som har et stort hjerte for byen, kommunikasjonsfaget og samfunnsoppdraget. Du brenner for å lage brukervennlig og engasjerende innhold, og for å skape den gode dialogen i våre interne og eksterne kanaler.
Det er viktig at du har svært god formidlingsevne både skriftlig og visuelt, og at du liker å ha mange baller i luften samtidig og er flink til å plukke dem ned. Denne stillingen inngår i teamet kommunikasjon og marked som består av 6 personer. Totalt er vi 16 personer i kommunikasjonsavdelingen.
Arbeidsoppgaver
- Identifisere, gjennomføre og evaluere kommunikasjonsaktiviteter
- Konseptutvikling – idéutvikling, planlegging og gjennomføring
- Aktivt rådgi og følge opp fagavdelingene
- Innholdsproduksjon av tekst, foto, video og lyd
- Drifte og videreutvikle våre interne og eksterne sosiale kanaler
- Omdømmearbeid, både eksternt og internt
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig relevant kommunikasjonsfaglig utdanning fra høgskole eller universitet
- Relevant digital kommunikasjonsfaglig erfaring
- Svært god skriftlig - og muntlig formidlingsevne på norsk
- Erfaring med sosiale medier og digital kommunikasjon
- Erfaring med foto, lyd- og videoproduksjon, samt video- og bilderedigering
- God til å utvikle kreative ideer og manus til videoproduksjon
- Programmer du må kunne: Adobe Premiere Pro og Adobe Photoshop
- Programmer man bør ha en viss kjennskap til: Adobe After Effects og Adobe Indesign
- Kan Meta Business Suite og Creator Studio
Personlige egenskaper
- Nytenkende og initiativrik
- God arbeidsmoral, stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
- Fleksibel, løsningsorientert og tåler tidspress
- Svært gode samarbeidsevner og motiveres av å bidra til å gjøre andre gode
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
- Spennende kommunikasjonsutfordringer sammen med et team som har fått priser for sitt kommunikasjonsarbeid
- Fleksibel arbeidstid
- Lønnstrinn fra junior til senior kommunikasjonsrådgiver 38-52 (550 500 - 710 800). Lønnsplasseringen er avhengig av erfaring og kompetanse
- Gode pensjons-, forsikrings- og lånebetingelser gjennom Oslo Pensjonsforsikring, som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd
- Bymiljøetaten er i nye, moderne og miljøvennlige lokaler på Hasle
Relevante vitnemål og attester ber vi om at blir tatt med til et eventuelt intervju.
Vi vurderer søknadene fortløpende.
Kontaktinformasjon
Mia Kolbeinsen, leder kommunikasjon og marked, 91818916Arbeidssted
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Oslo kommuneReferansenr.:4527290727
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 01.10.2022
Sluttdato: 01.10.2023
Søknadsfrist: 12.06.2022
Om bedriften
Bymiljøetaten er en etat med cirka 800 medarbeidere som har ansvaret for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av kommunale byrom i Oslo. I byrommene inngår fellesarealer som veier, gater, torg, møteplasser, parker og friområder, kommunale idretts- og friluftsanlegg og kommunaleide områder i Marka og indre Oslofjord.
Bymiljøetaten skal sørge for innbydende byrom med godt renhold og avfallshåndtering, beplantning i parker, belysning, vedlikehold av gater, veier, turveier og broer. Etaten er en tilrettelegger og motivator for idrett, rekreasjon, naturopplevelse, folkehelse og kulturelle opplevelser.
Bymiljøetaten ønsker mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.