Heim kommune søker praktiker med god IKT-kompetanse og gode samarbeidsevner
Heim kommune Teknisk sektor
Hollaveien 2, 7200 Kyrksæterøra
Om jobben
Stillingstittel
Driftsoperatør kommunalteknikk - 100 % fast stilling
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 29. oktober
Avdeling for kommunalteknikk er underlagt Teknisk sektor. Avdelingen har ansvaret for drift vedlikehold og utvikling av kommunens vei, vann og avløpsanlegg. Avdelingen har i dag 8 driftsoperatører som ledes av avdelingsleder kommunalteknikk. Kommunalteknikk har tett samarbeid med bygg- og eiendomsavdelingen, brannvesen og andre funksjoner som er underlagt teknisk sektor. Kommunalteknikk har også ansvaret for Teknisk vakt, som er 24 timers hjemmevaktfunksjon som skal ivareta bygg, eiendom og kommunal infrastruktur utenfor normal arbeidstid.
Oppmøtested i stillingen vil være på Liabø.
Stillingsbeskrivelse
- Drift og vedlikehold av vei og kommunaltekniske anlegg
- Betjene driftsstyrings- og overvåkningssystemer for VA-anlegg
- Ajourhold av ledningskartverk og FDV-system
- Vedlikehold av tekniske installasjoner som pumper, ledningsnett m.m.
- Innbyggerkontakt og kundeservice
Kvalifikasjoner
- Fagbrev innenfor drift av vei, vann og avløpsanlegg, eller annet relevant fagområde
- Ønskelig med tidligere erfaring fra drift av kommunaltekniske anlegg og driftsstyringssystemer
- Ønskelig med erfaring fra anleggsvirksomhet
- Gode IKT-kunnskaper
- Gode norskkunnskaper både skriftlig og muntlig
- Førerkort kl. B
- Ønskelig med førerkort kl. BE, C, CE, maskinførerbevis og ADK 1
Søkere som mangler relevant fagbrev, men som innehar erfaring med VA-anlegg fra drift eller anleggsvirksomhet, kan bli vurdert.
Kompetanse som utfyller kompetansebehovet ved avdelingen vil bli vektlagt.
Personlige egenskaper
- Evne til å ta ansvar
- Evne til å prioritere og håndtere flere arbeidsoppgaver samtidig
- Stor grad av fleksibilitet
- Gode kommunikasjonsevner
- Godt humør og stå-på vilje
- Lyst til å være med å utvikle arbeidsområdet
Personlig egnethet vil bli vektlagt. Jobben krever stor grad av samarbeid internt i organisasjonen og eksternt mot publikum, og vi vil derfor vektlegge kommunikasjon- og samarbeidsevner.
Vi tilbyr
- Interessante og utfordrende oppgaver
- Fremtidsrettet arbeidsgiver
- Meget gode pensjons- og forsikringsordninger
- Bedriftshelsetjeneste
- Fleksitid
Tilsettingsvilkår
- Lønn iht. hovedtariffavtale.
- Arbeidstid: Normal arbeidstid er fra kl. 07:00 - 14:30.
- Det må framvises politiattest av ny dato før tiltredelse.
Det er viktig at alle opplysninger det bes om i søknadsskjemaet blir utfylt. Dette gjelder også for faste ansatte som søker på internt utlyste stillinger. Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Iht. Offentlighetsloven § 25 kan opplysninger om søker bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Attesterte kopier av vitnemål og attester tas med til eventuelt intervju.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2752825
- Sist endret
25. september 2024
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3406247_223967_no