Prosjektleder
Org. nr: - Stillingsident: 4244319498 Presentasjon av stillingen:
NAV Alna har sammen med NAV Grorud etablert prosjektet Automatisert Saksbehandling. Prosjektet er finansiert med prosjektmidler fra Områdeløftet og målsettingen er gjennom automatisering å effektivisere saksbehandlingen av sosialhjelpssøknader.
I forbindelse med dette arbeidet har vi nå en ledig stilling som Prosjektleder. Stillingen har en varighet foreløpig på 1 år etter tiltredelse.
Prosjektleder rappoorterer til NAV-leder på NAV Alna og vil sammen med seg i prosjektet jobbe nært med 1-2 prosjektmedarbeidere.
Prosjektleder vil få ansvaret for å utarbeide en konseptfaseplan som kan utrede mulighetsrommet for å effektivisere saksbehandlingen av sosialhjelpssaker gjennom automatisering.
Konseptfaseplanen må følge standardene gitt i Oslo kommunes prosjektstyringsverktøy "Prosjektveiviseren". Konseptet som utvikles vil sannsynligvis berøre fagområder som personvern, IT og tverrsektorielt samarbeid i både kommunal og statlig linje. Konseptet skal derfor utvikles i samarbeid med aktuelle og relevante bydelstjenester, etater i Oslo kommune og enheter i NAV.
Arbeidsoppgaver
Prosjektledelse og prosjektarbeid
Idè- og prosjektutvikling
Søknad- og rapportskriving inkl. milepælsrapportering
Foredrag og presentasjoner
Deltakelse i innovasjonsprosesser
Samarbeid med ulike fagressurser og fagmiljøer i NAV og Oslo kommune
Kvalifikasjoner
Høyere utdanning
Kompetanse på prosjektledelse, innovasjon, strategisk utviklingsarbeid og endringsarbeid i praksis
Kompetanse på pedagogiske prinsipper for læringsdesign
Kunnskap om Oslo kommunes prosjektstyringsverktøy Prosjektveiviseren
Kunnskap om utarbeidelse av juridiske dokumenter er ønskelig
Kunnskap om utvikling av IKT-tjenester er ønskelig
Gode muntlige og skriftlige fremstillingsevner
Personlige egenskaper
Du er analytisk og evner å tenke langsiktig samtidig som du arbeider operativt for å nå organisasjonens mål
Du har en god forståelse for NAV og Oslo kommunes rolle som forvalter av velferdstjenester og samspillet mellom politikk og fag
Du er selvgående, strukturert og serviceinnstilt
Du har en motiverende og inkluderende arbeidsstil
Du har evne til å jobbe strategisk og helhetlig med forskjellige fagdisipliner
Du er initiativrik og resultatorientert
Du har gode kommunikasjonevner som oppmuntrer til gode samhandlingsrelasjoner
Du håndterer høyt arbeidspress, er løsningsorientert og håndterer sammensatte oppgaver godt.
Vi tilbyr
Spennende og varierte oppgaver og deltakelse i et tverrfaglig arbeidsmiljø
Gode muligheter for faglig utvikling
Mobiltelefon og lap-top som viktige arbeidsverktøy
Ansettelsesforhold i bydel Alna med lønn i ltr 46-49, p.t kr 609.300 - 644.700
Gode pensjonsordninger, fleksibel arbeidstid og trening i arbeidstiden.
Kontaktinformasjon
Ann-Kari Staveli, fung. NAV-leder, 90577178
Arbeidssted
Trygve Lies plass
1051 Oslo
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Oslo kommune
Referansenr.:4244319498
Stillingsprosent: 100%
Midlertidig
Søknadsfrist: 12.06.2020
Om bedriften
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Bydel Alna er dynamisk og utviklingsorientert, vi har ca 49 000 innbyggere og ca. 1320 årsverk. Det er stor variasjon i levekår. Bydelen har det økonomiske og administrative ansvar for tjenester og tilbud innen pleie og omsorg, lokalsamfunnsutvikling, helse, barnehager, barnevern, sosialtjeneste, bolig, fritid og kultur. Bydel Alna ønsker å være en attraktiv arbeidsplass for kompetente, selvstendige, kvalitetsbevisste og engasjerte medarbeidere. Les mer om Bydel AlnaLønnstabell for Oslo Kommune