Administrasjonssjef
Madserudhjemmet - Administrasjon, Oslo kommune, Sykehjemsetaten
Madserud allé 35, 0274 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Administrasjonssjef
Oppstart
1. mai 2024
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Madserudhjemmet ligger idyllisk til med Frognerparken som nærmeste nabo, og vi bruker parken flittig. Vi
har egen sansehage, flere elsykler, et variert aktivitetstilbud og legger til rette for «Frisk luft hele året». Vi har fokus på et godt arbeidsmiljø med lavt sykefravær og lav turnover. Kvalitetsforbedring er i fokus, og vi ønsker deg som brenner for eldreomsorg! Post 1 har 26 rullerende avlastning og somatiske plasser, Post 2 har 29 somatiske langtidsplasser. Post 3 er en avdeling for personer med demens med 26 plasser.
Vi søker administrasjonssjef til en nyopprettet fast stilling som skal utvikle driften til administrasjonen og være en lederstøtte med mål om en driftseffektiv organisering av den administrative staben. V er i en digital transformasjon hvor vi tar i bruk mye ny teknologi forventer av nye ledere at de har interesse og kunnskap om hvordan nå resultater når vi benytter teknologi i oppgaveløsning.
Stillingen har en sentral støttefunksjon for institusjonssjef og avdelingsledere i deres daglige virke og er ansvarlig for en bred portefølje av oppgaver innenfor strategisk og operativ personal, økonomi og virksomhetsstyring.
Administrasjonssjefen vil jobbe i det viktige grensesnittet som omhandler bærekraftige helse omsorgstjenester der oppgavedeling, digitalisering, kompetanseutvikling og rekruttering er sentrale oppgaver.
Administrasjonssjef vil ha ansvar for:
- Lede og utvikle driften av administrasjonen.
- Lederansvar for støttefunksjoner.
- Ansvar for å sikre at digitale verktøy innen administrasjon benyttes.
- Medansvar for institusjonens plan- og utviklingsarbeid.
- Medansvar for institusjonens budsjettarbeid og økonomioppfølging.
- Bidra til å utvikle mål lokalt samt etatens strategiske mål.
Er dette noe du kan levere på, ønsker vi at du søker hos oss. Du har nå muligheten til å bli en del av vårt dyktige og dynamiske tverrfaglige team.
Vi innkaller til intervju fortløpende.
Tiltredelse: 01.05.2024
Arbeidsoppgaver
- Sikre at all forvalting, drift og administrasjon har høy kvalitet og er i samsvar med lover, forskrifter og interne krav.
- Medansvar for institusjonens plan og utviklingsarbeid.
- Bistå ledergruppen med støtte til effektiv og god styring av økonomi
- Bistå ledergruppen med støtte til effektiv bruk av personalressurser, herunder blant annet virksomhetsstyrings-, budsjett- og regnskaps oppgaver.
- Være en pådriver for å fremme og gjennomføre kontinuerlig forbedring av interne prosesser og rutiner innen fagområdet administrasjon
- Lede, medvirke eller bistå i prosjekter som innføres på langtidshjemmet knyttet til funksjonen administrasjon/innovasjon/ledelse/økonomi/digitalisering
Kvalifikasjoner
- Utdannelse fra universitets/høyskole, fortrinnsvis master innen relevant fagkrets. Gjerne innen økonomi, administrasjon, digitalisering og ledelse og /eller juridiske fag. Meget relevant erfaring kan kompensere for utdanningskrav.
- Må beherske IKT verktøy og systemer godt, og bør inneha digital kompetanse på utvikling og digitalisering av drifts- og administrasjonsoppgaver.
- Må ha solid erfaring og dokumenterbare resultater fra administrasjon og drift.
- Må ha god økonomi- og regnskapsforståelse.
- Det er ønskelig med erfaring fra personalansvar. offentlig forvaltningsrett, personaladministrative og og arbeidsrettslige arbeidsrettslige spørsmål.
- Det er ønskelig med erfaring fra HR, Gerica, GAT produksjon og analyse.
- Må ha meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne, norsk skriftlig og muntlig tilsvarende høyere nivå C1, under hele ansettelsesperioden.
- I henhold til helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 er det krav til stillingen om at det før tiltredelse legges frem gyldig politiattest, som ved fremleggelse ikke er eldre enn 3 måneder.
Personlige egenskaper
- Vi trenger en tydelig leder som ser helheten, samtidig som du liker detaljer.
- Du er nytenkende og trigges av å optimalisere arbeidsmetoder.
- Du får med deg medarbeidere og kollegaer i endringsprosesser.
- Du har god oversikt og er ryddig i prosesser.
- Vi ønsker deg med stor arbeidskapasitet og overskudd.
- Du er robust og jobber selvstendig og effektivt
- Du har et smittende engasjement gjennom gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
- Personlig egnethet, samt tidligere erfaring fra tilsvarende arbeid vektlegges.
Vi tilbyr
- Varierte dager med bredt spekter av spennende og utfordrende arbeidsoppgaver og høyt tempo.
- Et godt arbeidsmiljø hvor vi arbeider med basis i Oslo kommunes verdigrunnlag (brukerorientering, redelighet, engasjement og respekt)
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Gode lønns-, forsikrings-, og pensjonsforhold
- Oslo kommune betaler 2% til pensjonssparing
- Lenke til internett for Sykehjemsetaten: https://www.oslo.kommune.no/etater-foretak-og-ombud/sykehjemsetaten/
Kontaktinformasjon
Stephanie Djenane, Institusjonssjef, 92080064Arbeidssted
Madserud allé 350274 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 4790937766
Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 01.05.2024
Søknadsfrist: 19.04.2024
Om bedriften
Vil du være med å jobbe i en etat med viktige samfunnsoppgaver?
Sykehjemsetaten er Norges største drifter av langtidshjem og helsehus. Hvert år behandles 9000 pasienter av 10000 dyktige medarbeidere. Nå vil vi ha deg med på laget.
Vår visjon er å tilrettelegge for livsutfoldelse i trygge omgivelser. Hver dag teller på våre langtidshjem og hver time teller på våre helsehus. Vi skal sørge for at Oslos innbyggere med behov for heldøgns pleie, rehabilitering og omsorg mottar et best mulig tilbud. Vi arbeider kontinuerlig med økt kvalitet i tjenesten, fagutvikling og innovasjon, for å møte fremtidens behov.
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre medarbeidere skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn. Vaksinasjonsstatus mot sesonginfluensa og holdninger til vaksinering generelt vil kunne bli lagt vekt på i vurderingen av personlig egnethet
Vi ser frem til å høre fra deg.
Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).
Les mer om oss: www.sye.oslo.kommune.no
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2612356
- Sist endret
20. april 2024
- Hentet fra
talentech
- Referanse
4201cd2d82a649979f43718e4b554f37