Sauda kommune, avdeling nav søker
Ønsker du at alle skal få en sjanse til å bidra i arbeidslivet? Trives du med å finne gode løsninger i samarbeid med mennesker i krevende situasjoner? Da er det sannsynlligvis deg vi ser etter!
NAV sin visjon er å gi alle mennesker muligheter, og vi søker etter ansatte med hjerte for folk og interesse for våre fagområder. Vi skal bidra til sosial og økonomisk trygghet, og fremme overgang til arbeid og aktivitet.
NAV Sauda har ledig en 100% fast veilederstilling.
Ved NAV Sauda er vi 9 engasjerte og kompetente medarbeidere. Våre lokaler er sentralt plassert i Sauda sentrum.
Arbeids- og ansvarsoppgaver
- Saksbehandling og fatte vedtak etter lov om sosiale tjenester i nav, folketrygdloven, forvaltningsloven og øvrige gjeldende lov- og avtaleverk
- Kartlegging, veiledning og tett oppfølging av mennesker med sammensatte behov
- Økonomisk rådgivning. Oppfølging av brukere som har utfordringer med egen økonomi, sette opp budsjett og bistå i saker gjeldsproblematikk
- Kontakt med kreditorer, samarbeid med namsmenn ol
- Informasjon, råd og veiledning knyttet til NAV sine tjenester
- Tverrfaglig samarbeid med aktuelle instanser internt og eksternt
- Betjene vertsfunksjon i kontorets åpningstid for publikum
- Andre arbeidsoppgaver etter behov
Krav til kompetanse
- 3-årig relevant utdanning fra høyskole eller universitet. Helse og sosial, pedagogikk, økonomi vil være foretrukket, men ikke et krav.
- Solid og relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning.
- Erfaring innen veiledningsarbeid og relasjonsbygging.
- Gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig norsk (B2).
- God digital kompetanse, samt god evne til å raskt sette seg inn i nye datasystemer.
Det vil i tillegg være en fordel om du har:
- erfaring fra arbeidsrettet brukeroppfølging/saksbehandling i NAV, og kjennskap til NAVs fagsystemer
- god kjennskap til arbeidsmarkedet i distriktet
- kompetanse på tverrfaglig samarbeid, nettverksbygging og arbeidsinkludering
- god økonomiforståelse
Personlige egenskaper
- Evne til å motivere og skape gode relasjoner, internt og eksternt
- Evne til å se muligheter og ha gode samarbeidsevner.
- Du er trygg og robust, og takler en sammensatt og krevende arbeidshverdag.
- Evne til å jobbe målrettet, nøyaktig og effektivt.
- Evne til å vise faglig engasjement og dele kunnskap
Personlig egenskaper vil bli vektlag.
Vi kan tilby
En spennende stilling med faglige utfordringer
Fleksitidsordning
Et godt arbeidsmiljø
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Ansettelsesvilkår
Ansettelsen skjer på de vilkår og med de plikter som følger av gjeldende lovverk, reglement og tariffavtale for Sauda kommune. Ved ansettelse vil vi kreve godkjent politiattest. Sauda kommune oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke stillingen i kommunen, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn.
Søknad sendes
Sauda kommune benytter elektronisk søknadsprosess. Vi ber derfor alle å søke via elektroniske søknadssystem. Dersom du har behov for hjelp med registrering av søknad, ta kontakt med lønningskontoret på mail lonn@sauda.kommune.no eller på telefon 52 78 62 00.
Velkommen som søker!
Les mer om å jobbe, bo og leve i Sauda her: https://visitsauda.no/ny-i-sauda/
Link til søknadsskjema: Søk her