Midlertidig stilling som fagkoordinator på AAP og tilleggsstønader (443110-2021-07)
Org. nr: - Stillingsident: 4388807278 Presentasjon av stillingen:
NAV Arbeid og ytelser Karmøy er tillagt oppgaver knyttet til saksbehandling og utbetaling av ytelser innen sykepenger, forsikringer, arbeidsavklaringspenger og uføretrygd. Enheten har ca. 130 medarbeidere og er organisert i fire avdelinger, samt stab. Vi har tre lokasjoner i Karmøy, Sandnes og Sauda.
Vi har ledig en midlertidig stilling som fagkoordinator på fagområdene AAP og tilleggsstønader. Arbeidssted for stillingen er Sandnes. Varigheten på vikariatet er til og med 30.06.22 og tiltredelse er snarlig. NAV Arbeid og ytelser har store ambisjoner om å sikre solide fagmiljøer som skal imøtekomme virksomhetsstrategiens ambisjon om pålitelig forvaltning. Fagkoordinatorrollen vil være viktig i dette arbeidet, og for å kunne ivareta en slik rolle vil det være helt nødvendig at fagkoordinator selv deltar aktivt i saksbehandlingen. Det vil kreves god oversikt over hva som til enhver tid rører seg på området, forståelse for hvilke faglige avklaringer som må foretas, samt evne til å bidra til løsninger.
Arbeidsoppgaver
- Bistå med faglig rådgivning i egen enhet både mot kollegaer og avdelingsledere, samt sikre godt fungerende faglige arenaer internt, slik at problemstillinger kommer opp og løftes frem.
- Utarbeide opplæringsmateriell knyttet til de ulike fagområdene både for nyansatte og i forbindelse med endring av lovverket
- Holde samlinger og opplæring av enheter/ansatte i andre deler av NAV og hos samarbeidspartnere
- Delta i arbeidsgrupper og utredninger på tvers av resultatområder og opp mot direktoratet på bestilling fra styringsenheten
- Bidra med implementeringen av kvalitetstiltak som følger av kvalitetskontroller og kvalitetsrapporter
- Delta i faglige nettverk og sikre at det som blir avtalt er innenfor myndighetsområde til fagnettverket. Avklaringer skal tas med tilbake og implementeres i egen enhet.
- Saksbehandling
Kvalifikasjoner
- Fullført utdanning tilsvarende bachelor
- Relevant utdanning og/eller arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner på norsk
- Erfaring i å holde presentasjoner for større og mindre forsamlinger
- Saksbehandlererfaring er en fordel, gjerne etter folketrygdloven og forvaltningsloven
Personlige egenskaper
- Samhandle og kommunisere tydelig basert på god virksomhetsforståelse og nasjonal tankegang.
- Gode pedagogiske evner og god på formidling.
- Være en løsningsdyktig bidragsyter som bidrar til at avdelingsleder får et godt faglig grunnlag for å kunne prioritere de riktige sakene.
- Det er en forutsetning at fagkoordinator også saksbehandler i deler av sin stilling for å være «oppdatert» på faget til enhver tid. Med saksbehandling menes både å fatte ordinære vedtak og inneha beslutningsrolle/attestant.
- Bidra positivt inn i arbeidsmiljøet
De personlige egenskapene som er skissert ovenfor, vil bli tillagt vekt.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Faglig utvikling i en organisasjon i omstilling
- Aktive og engasjerte kollegaer
- Trivelig arbeidsmiljø og fleksitidsordning
- Stillingen lønnes som seniorrådgiver kode 1364, lønnstrinn 61-65, kr. 545 300 -- 586 500.
- God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2%)
Vitnemål og attester legges i Webcruiter
Kontaktinformasjon
Birgit Marianne Hårvik, Avdelingsdirektør, 99037052, birgit.m.harvik@nav.no
Arbeidssted
Koppholen 16
4313 Sandnes
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4388807278
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Sluttdato: 30.06.2022
Søknadsfrist: 24.05.2021
Om bedriften
NAV søkjer tilsette med hjarte for menneske og fagområda våre. Visjonen vår er å gje menneske moglegheiter, og dette gjer vi ved å utvikle Noregs beste arbeids- og velferdstenester.
NAV består av 19 000 kompetente og engasjerte medarbeidarar. Vi jobbar tverrfagleg i sterke fagmiljø. Hos oss skal arbeidsmiljøet pregast av involvering, openheit og tillit.
For å kunne levere best mogleg tenester er det viktig med mangfald i rekrutteringa. Vi oppmodar derfor personar med innvandrarbakgrunn, nedsett funksjonsevne og hol i CV-en til å søkje jobb hos oss. Vi legg arbeidsforholda til rette for deg viss du har behov for det. Ønskjer du å bli unntatt frå offentleg søkjarliste, må du grunngje dette. Del gjerne vitnemålet ditt eller karakterutskriftene dine på vitnemålsportalen.no.
NAVstilling