Vi søker branninspektør med interesse for forebyggende arbeid innen brann og redning
Heim brann og redning har ny brannstasjon lokalisert på Kyrksæterøra, samt en stasjon på Liabø og bistasjoner på Enge og Halsanaustan. Heim brann og redning er et deltidsbrannvesen, med 41 ansatte. Den nye stasjonen har fine omgivelser, flotte kontorlokaler og eget treningsrom. Vi har som primæroppgave å sikre lokalsamfunnet mot ulykker og skader forårsaket av brann og akutt forurensning. Kyrksæterøra brannstasjon har eget øvelsesområde i Storøya, med brannsimulator og røykdykkerhus. Vi har ansvar for opplæring/ kursing av egne og andre mannskaper. I tillegg har brannvesenet ansvar for tilsyn av særskilte brannobjekt, feiing og tilsyn av boliger og fritidsboliger.
Stillingsbeskrivelse
- Arbeid med forebyggende brannvern
- Risikobasert tilsynsarbeid og saksbehandling
- Arbeid rettet mot risikoområder og risikoutsatte grupper
- Motivasjons-/informasjons – og kommunikasjonsarbeid innen brannvern
- Oppfølging av bekymringsmeldinger
- Kurs og instruktøroppgaver innen forebyggende brannvern
- Samarbeid i ulike team, både internt og eksternt
- Andre arbeidsoppgaver relatert til brannforebygging og de oppgaver som brannsjefen måtte tillegge avdelingen og stillingen
Kvalifikasjoner
- Forebyggende yrkesutdanning ved Brann- og redningsskolen
- Søkere som har høyere utdanning innen jus, ingeniørfag, samfunnssikkerhet, eller erfaring fra helsefaglig arbeid med risikoutsatte grupper, kan bli vurdert
- Ønskelig med erfaring fra tilsynsarbeid
- Førerkort kl. B
- Gode IKT-kunnskaper
- Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
Søkere som mangler forebyggende yrkesutdanning ved Brann- og redningsskolen, men som har særdeles relevant kompetanse og erfaring, kan bli vurdert dersom søker er villig til å ta slik utdanning. Det vil da være et krav om at utdanningen blir påbegynt og gjennomført så snart som praktisk mulig når arbeidsgiver får tildelt utdanningsplass ved godkjent utdanningsinstitusjon.
Personlige egenskaper
- Gode samarbeidsegenskaper
- Evne og lyst til å jobbe med tilsyn i en myndighetsrolle
- Evne til å ta initiativ, gjennomføre og skape resultater
- Strukturert, systematisk, og god på å prioritere og styre egen hverdag
- Positiv og ha god formidlingsevne
- Godt humør og stå på-vilje
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- En spennende og utfordrende stilling i et godt fagmiljø
- Fremtidsrettet arbeidsgiver
- Meget gode pensjons- og forsikringsordninger
- Bedriftshelsetjeneste
- Fleksitid
Tilsettingsvilkår
Lønn iht. hovedtariffavtale.
Normal arbeidstid er fra kl. 07:30 - 15:30.
Det må framlegges politiattest av ny dato før tiltredelse.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Iht. Offentlighetsloven § 25 kan opplysninger om søker bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Attesterte kopier av vitnemål og attester tas med til eventuelt intervju.
Link til søknadsskjema: Søk her