Saksbehandler eiendomsskatt
Økonomi, Meløy kommune
Gammelveien 5, 8150 Ørnes
Om jobben
Stillingstittel
Saksbehandler eiendomsskatt
Type ansettelse
Fast, deltid 50%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Antall stillinger
1
Meløy kommune søker en dyktig og engasjert saksbehandler på eiendomsskattekontoret i 50 % stilling. Som saksbehandler på eiendomsskattekontoret vil du bli en viktig del av vårt team, og du vil få ansvar for å behandle og administrere eiendomsskatteoppgaver på en effektiv og rettferdig måte.
Eiendomsskattekontoret inngår i tjenesteområdet for økonomi, som består av regnskap- og innkjøps-teamet, analyse- og økonomistyrings-teamet og eiendomsskattekontoret.
Kommunen benytter datasystemet Komtek i arbeidet med eiendomsskatt. Oppgavene for stillingen er også knyttet opp mot arbeidet med kommunens eiendomsregister (matrikkel). Arbeidet vil medføre et samarbeid på tvers av enheter og tjenesteområder i kommunen, og kontakt med innbyggere og næringsliv. Som saksbehandler ved eiendomsskattekontoret vil du få en svært variert arbeidshverdag.
Arbeidsoppgaver
- Være superbruker i fagprogrammet Komtek eiendomsskatt, og vedlikeholde grunnlaget for eiendomsskatt i programmet
- Saksbehandle eiendomsskattesaker etter eiendomsskatteloven
- Gi informasjon om eiendomsskatt på kommunens hjemmeside
- Være sekretær for sakkyndig nemnd og klagenemnd
- Gjennomføre forbedringsprosesser for å optimalisere arbeidet med eiendomsskatt
- Du vil være førstelinjetjeneste for henvendelser om eiendomsskatt
- Saksbehandle i forbindelse med klagebehandling
- Klargjøre for fastsetting av ny takst for de enkelte eiendommer
- Du må regne med å besikte/befare noen eiendommer selv
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på høgskole/universitetsnivå
- Dersom vi ikke får søkere med høgskole/universitetsutdanning, vil søkere med annen relevant utdanning, solid praksis og personlig egnethet kunne vurderes for stillingen.
- Det er ønskelig at du har erfaring fra arbeid med eiendomsskatt og saksbehandling i offentlig sektor.
- Det er ønskelig at du har kunnskap og erfaring fra matrikkel og takseringsarbeid
- Du må ha gode dataferdigheter og god evne til å sette deg inn i nye datasystemer
- Du må ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne. Søkere utenfra Skandinavia må dokumentere norskkunnskaper tilsvarende nivå B1.
Personlige egenskaper
- Vi ønsker deg som har evne og vilje til samarbeid, er serviceinnstilt og har evne til å gi god kundebehandling.
- Du må være strukturert, nøyaktig og handlekraftig.
- Du må kunne arbeide selvstendig
- Du må ha evne til, og interesse for å føre arbeidet framover innen gitte frister.
- Personlige egenskaper og referanser vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Spennende, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver i et uformelt, erfarent og tverrfaglig miljø.
- Gode muligheter for faglig utvikling.
- En arbeidsplass med godt arbeidsmiljø der de ansatte har stor frihet til å påvirke sin egen arbeidsdag.
- Lønn etter kvalifikasjoner/avtale.
- Fleksibel arbeidstid.
- Bedriftshelsetjeneste
- Frisklivstiltak og tilbud for alle våre ansatte
- Er du ny i Meløy setter vi deg gjerne i kontakt med lokale lag og foreninger etter ditt interesseområde
- I stillingen har du rett på en av Norges beste pensjonsordninger. Offentlig tjenestepensjon er en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å arbeide og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon om noe uventet skulle skje.
Med pensjonsrett i KLP/SPK får du medlemspris og flere gunstige betingelser på lån, forsikring og spareprodukter. - Du får fri ulykke- og gruppelivsforsikring.
Annet:
- Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan offentliggjøres selv om det er bedt om at søknaden unntas offentlighet. Søkerne vil i så fall bli varslet om dette.
- Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis vil ikke bli vurdert.
- Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden vil bli etterspurt i forbindelse med intervju, eller ved forespørsel
- Meløy kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, etnisitet eller nasjonal bakgrunn.
Kontaktinformasjon
Marianne Stranden, Kommunalsjef økonomi, +47 47010818, marianne.stranden@meloy.kommune.noArbeidssted
Gammelveien 58150 Ørnes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Meløy kommuneReferansenr.: 4813539277
Stillingsprosent: 50%
Fast
Søknadsfrist: 14.07.2024
Om bedriften
Vi er ca. 6 200 innbyggere i kommunen. Meløy er langstrakt, og den nordlige grensen er om lag 12 mil sør for Bodø. Kommunen er en kraftkommune med industri, landbruk, fiske, fiskeoppdrett, kraftproduksjon og servicenæringer som viktige elementer. Ørnes er kommunesenter og er knutepunkt for hurtigrute, hurtigbåter, ferge og bussforbindelser. Engenbreen, en vestlig utløper av Svartisen, er kommunens største turistattraksjon. Vi har et desentralisert skole-, SFO- og barnehagetilbud, samt videregående skole. Det er mye flott natur i kommunen vår, både i fjellet og ved fjorden, og rike muligheter til variert friluftsliv året rundt. Godt utvalg i idretts- og kulturaktiviteter finner du også i Meløy.
Har du en samboer, ektefelle eller venn som også ønsker seg jobb i Meløy? Nettsiden meloy.no gir deg en oversikt over ledige stillinger i Meløy kommune innen både kommunal sektor, industri og annen næring. Kanskje finner dere stillinger der som vil være interessant for dere begge?
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2648963
- Sist endret
15. juli 2024
- Hentet fra
talentech
- Referanse
6ad1942573af4db2b86778d321835bf4