Avdelingsleder
Org. nr: - Stillingsident: 4337496390 Presentasjon av stillingen:
Avdelingsleder for arbeid og flyktning har personal, resultat- og fagansvar for både statlig og kommunale tjenester, samt jobber tett sammen med ledergruppen med helhetlig utvikling av kontoret. Du vil også ha utstrakt samarbeid med eksterne samarbeidspartnere for å utvikle tjenestene. Stillingen har ansvar for oppfølgings avdelingen (arbeidsavklaringspenger, uføre, sosialhjelp, flyktninger, familieveiledere, kvalifiseringsprogrammet m.m). Det forventes en høy grad av utviklingsfokus og nytenkning for å møte framtidens arbeidsmarked og samfunnsmessige omstillinger. Vi ser etter en samfunnsengasjert leder som evner å ha tett personalledelse samtidig med dagligdrift, samt bidra aktivt til kontorets helhetlige utvikling. Du må trives med en hektisk hverdag i spennet mellom ledelse, utvikling, personal og drift.
NAV-kontoret leverer tjenester til kommunens 27.000 innbyggere og virksomheter i privat og offentlig sektor. NAV Lier er en spennende arbeidsplass med engasjerte medarbeidere. NAV sitt hovedoppdrag er å bidra til at flest mulig er i arbeid. Vi samarbeider derfor tett med arbeidsgivere, helsepersonell og ulike underleverandører.
Lier er en spennende kommune i vekst som er opptatt av tverrfaglig samarbeid om tjenesteleveranser når dette er til innbyggernes beste. Våre hovedoppdrag er å bidra til at flest mulig av innbyggerne i Lier kan være i arbeid, at arbeidsgivere i distriktet vårt får dekket sitt behov for arbeidskraft og at innbyggere som har behov for sosiale tjenester får dette. NAV-kontoret har ansvar for et bredt spekter av kommunale og statlige tjenester og virkemidler. Vi løser oppgavene våre i tett samarbeid med brukere, arbeidsgivere, ulike tjenesteleverandører og andre samarbeidspartnere.
Arbeidsoppgaver
Daglig drift og ledelse av avdelingen
• Personalansvar og oppfølging
• Fokus på brukerorientering, service og tilgjengelighet
• Utvikling av avdelingens tjenester til det beste for brukerne i kombinasjon med kontoretshelhetlige behov
• Bidra til solid kvalitet i alle ledd
• Legge til rette for kompetanseheving og personlig utvikling for den enkelte medarbeider oget godt arbeidsmiljø i avdelingen
Kvalifikasjoner
Relevant godkjent utdanning på minimum Bachelor-nivå, fortrinnsvis master
• Meget god forståelse for arbeids og velferdspolitikken i en samfunnsmessig sammenheng
• Kunnskap om målstyring og helhetlig forståelse for mål og resultatkrav
• God kompetanse på IKT-verktøy generelt. Kjennskap til NAVs saksbehandlingssystemer vil være en fordel.
• Meget gode samarbeidsevner, fleksibel og løsningsorientert
• Meget gode muntlige og skriftlig kommunikasjonsevner
• God strategisk forståelse og evnen til å jobbe overordnet samtidig med daglig drift av avdelingen
Personlige egenskaper
Har ledererfaring eller kan vise til gode lederegenskaper
• Er tydelig, tilstede, løsnings dyktig og en motiverende leder med gjennomføringsevner
• Har kunnskap og interesse for produksjonsstyring og kvalitet
• Er flink å planlegge og prioritere i en hektisk hverdag
• Kan forankre NAV sine verdier og visjon i organisasjonen
• Har brukerfokus og gode serviceholdninger, internt som eksternt
• Kan bygge tillit og skape gode relasjoner
• Bidrar til et godt arbeidsmiljø
• Erfaring fra NAV vil være en fordel
Vi tilbyr
Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
• Aktive, engasjerte og høyt kompetente kollegaer
• Lønn som avdelingsleder, kode 1407, lønnstrinn 65-69 (kr. 583 900 -627 700 pr år). For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
• God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)
Kontaktinformasjon
Jan Kåre Melsæther, Leder , 90863338
Arbeidssted
3408
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4337496390
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 07.02.2021
Om bedriften
NAV søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
NAV består av 19.000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
For å kunne levere best mulig tjenester er det viktig med mangfold i rekrutteringen. Vi oppfordrer derfor personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne og hull i CV-en til å søke jobb hos oss. Vi legger arbeidsforholdene til rette for deg dersom du har behov for det. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrifter via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling