Avdelingsleder for Teknisk drift
Org. nr: - Stillingsident: 4391169247 Presentasjon av stillingen:
Avdelingen teller per i dag 21 ansatte, og er organisert gjennom 3 fagområder; Grønt, Renovasjon og Vei, vann og avløp. Avdelingen er svært utviklingsorientert og opptatt av kontinuerlig forbedring. Avdelingsleder vil lede hele kommunens portefølje innenfor det kommunaltekniske fag- og oppgaveområde. Ledelse og styring skal skje i tråd med hovedstrategien vår Smart Gjesdal.
Hovedansvar
- Avdelingsleder får hovedansvar for å videreutvikle avdelingen sammen med driftsleder, stab og arbeidsledere for de enkelte fagområdene.
- Avdelingsleder vil ha et helhetlig administrativt ansvar for avdelingen (økonomi-, personal- og fag).
- Avdelingsleder vil ha et særskilt søkelys på tjenesteutvikling, smart teknologi og forbedringsarbeid.
- Avdelingsleder inngår i Kultur og samfunn sin ledergruppe.
- Vi tilbyr godt lærings- og arbeidsmiljø, spennende utfordringer og lønn etter avtale.
Kvalifikasjoner
- Søkere bør ha utdanning på høgskolenivå og må ha god dokumentert kjennskap til fremtidsrettet teknologi og moderne arbeidsmetoder.
- Vi vektlegger relevant erfaring innenfor arbeid med smart teknologi, utviklingsarbeid og forbedringsarbeid, samt kjennskap til arbeid innenfor tekniske fag.
- Ledererfaring vil vektlegges.
Vi ønsker en leder som
- Er faglig kompetent innenfor tjenesteutvikling og forbedring, smart teknologi, og ledelse.
- Har motivasjon og evne til å lede og videreutvikle et personale med kompetente medarbeidere -- gjerne konkret erfaring med tekniske oppgaveområder.
- Er utvikling, resultat- og løsningsorientert - med basis i gjensidig samarbeid med andre ledere, personell og samarbeidspartnere.
- Har evne til å koordinere og få ulike fagpersoner og enheter til å samhandle og dra i samme retning.
- Er samlende, kommuniserer tydelig, arbeider strukturert og selvstendig, setter klare mål, tar beslutninger og følger opp.
- Har god økonomiforståelse og styring.
- Har god digital kompetanse og interesse.
- Kan orientere seg etter strategier og verdier knyttet til Smart Gjesdal.
- Er opptatt av å skape et godt klima og arbeidsmiljø rundt seg.
Vi tilbyr
- Godt tverrfaglig arbeidsmiljø.
- Høy faglig kompetanse
- God pensjonsordning med lånemuligheter.
- Konkurransedyktig lønn.
- Tilbud om relevant videreutvikling/utdanning.
- Barnehageplass for ansattes barn.
- Personalhytte.
- Bedriftskunstforening og bedriftsidrettslag.
Annet
Gjesdal kommuner legger til grunn Smart Gjesdal i alt vi gjør, og ansatte utfordres til å sette seg inn i hva dette vil innebære i sin stilling. Smart Gjesdal betyr kort at vi jobber for å ta vare på nåtiden samtidig som vi legger forholdene til rette for fremtiden, gjennom å tenke bærekraft for folk, miljø og økonomi.
Gjesdal kommune ønsker gjennom satsing på utvikling av en heltidskultur - å fremme kvaliteten for den enkelte bruker, skape en mer fremtidsrettet og effektiv organisasjon - å legge til rette for ett godt arbeidsmiljø og forutsigbarhet for den enkelte medarbeider.
Gjesdal kommune ønsker større mangfold, og vil oppfordre alle kvalifiserte til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, kultur og tenkemåte. Vi ser dette som viktig for nytenkning, utvikling og kvalitet i tjenestene våre.
Ansettelse etter gjeldende regler og tariffavtaler. I stillinger der politiattest kreves skal denne leveres (ikke eldre enn 3 mnd.) ved tiltredelse i stillingen.
Kontaktinformasjon
Årstein Skjæveland, kommunalsjef kultur og samfunn, 960 47 386, arstein.skjaeveland@gjesdal.kommune.no
Arbeidssted
Kongsgata
4330 Ålgård
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Gjesdal kommune
Referansenr.:4391169247
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 30.05.2021
Om bedriften
Gjesdal kommune har i overkant av 12 000 innbyggere, og har en ung befolkning. Kommunesenteret Ålgård ligger ca 14 km sørøst for Sandnes langs E39. Vi har nærhet både til unik natur og friluftsområder samtidig som vi er nær større byer. Kommunen jobber etter en smart city-strategi som forplikter oss til å redusere negative miljø- og samfunnspåvirkninger, øke effektiviteten ved å ta i bruk smart teknologi og styrke muligheten for innbyggerne, næringslivet og frivillige aktører til i fellesskap å bidra til kommunens utvikling. I Gjesdal kommune skal vi forvalte våre ressurser slik at vi skaper mest mulig verdi for våre innbyggere. Vi er derfor opptatt av å utvikle en lærende organisasjon der vi har fokus på kontinuerlig forbedring og å bli gode sammen. Dette gir den enkelte medarbeider faglige utfordringer og medansvar for å utvikle kommunen videre. Gjesdal kommune strekker seg langt - både for lokalsamfunnet, innbyggere og for ansatte.
Vil du være med på et svært ambisiøst lag for fremtiden vår?