Logistikksjef
Som Logistikksjef skal du sørge for effektiv ledelse og kostnadseffektiv drift for Optimeras logistikkanlegg. Du skal bidra til en positiv kundereise ved å sørge for optimal drift, yte høy servicegrad og videreutvikle en agil driftsorganisasjon. Optimeras logistikkdivisjon befinner seg i et spennende utviklingsløp og du skal være med å utforme et sterkt kompetansemiljø samt å implementere forbedringstiltak og nye digitale løsninger. Stillingen rapporterer til konserndirektør logistikk og inngår i logistikkdivisjonens ledergruppe.
Arbeidsoppgaver:
- overordnet ansvar for optimal drift, oppetider og servicenivåer for seks logistikkanlegg (Os, Haugesund, Sandnes, Kristiansand, Rudshøgda og Trondheim)
- oppfølging av KPIer og rapportering
- overordnet ansvar for kvalitet og HMS på alle driftssteder
- personalansvar for seks driftsledere
- lede og motivere medarbeidere slik at individuelle mål oppnås
- sikre at avdelingen til enhver tid har rett bemanning og rett kompetanse
- budsjettansvar (OPEX) -- utarbeide budsjettet og følge opp budsjettoppnåelse
- identifisere forbedringstiltak som fører til bedre prosesser, økt produktivitet og mer effektiv lagerdrift
- gjennomføre forbedringsprosjekter
- bidra til å utforme et sterkt fagmiljø
- samarbeide tett med salgsorganisasjonen for å finne gode kundeløsninger og bidra til en positiv kundereise på alle mulige måter
- kontakt med store kunder for å konstruktivt løse problemer som kan oppstå
Kvalifikasjoner:
- høyere relevant utdanning på Bachelor eller MSc-nivå
- bred operasjonell logistikk- eller produksjonserfaring fra virksomheter med komplekse verdikjeder, gjerne med landsdekkende og desentralisert distribusjonsstruktur
- dokumentert ledererfaring i form av både personal -og budsjettansvar
- erfaring med forbedringsprosesser, herunder Lean, er ønskelig
- må beherske Excel og andre relevante IT-verktøy godt, samt raskt kunne sette seg inn i interne rapporter og analyser
- generell sterk teknologisk innsikt
- god økonomi- og tallforståelse
- strukturert, profesjonell og ryddig i alle forhold
- gode kommunikasjonsevner skriftlig og muntlig, både på norsk og engelsk
Personlige egenskaper:
- analytisk
- forretningsorientert
- gode planleggings- og organiseringsevner
- sterk på gjennomføring
- resultatorientert, målrettet, engasjert
- overbevisende
- jordnær lagspiller som kan identifisere seg med og etterleve verdiene til Optimera: <<Offensive, Profesjonelle, Personlige>>
Interessenter kan ta fortrolig kontakt med Yannis Nakopoulos i ISCO Group, tlf. 22 06 87 00.
Vennligst registrer søknad og CV snarest på iscogroup.no.
Om bedriften
Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2200 ansatte og over 12 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer, Hansmark og kjedene Byggi, Flisekompaniet og Montér. Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain, som har mer enn 179 000 medarbeidere i 67 land og er Europas største distributør av byggevarer.