Rådgiver/seniorrådgiver informasjonsforvaltning og arkiv
Stillingen innebærer nært samarbeid med ulike fagdisipliner i IMDi, og med kolleger både i Narvik og Oslo. Kontoret i Narvik er nyetablert, og det vil være gode muligheter til å være med på å utvikle fagmiljøet og samtidig bygge organisasjonens og egen kompetanse.
Arbeidsoppgaver
IMDi har behov for en rådgiver ved avdeling IT og dokumentasjon som skal arbeide med den samlede informasjonsforvaltningen i IMDi. Herunder:
- Daglige driftsoppgaver i tilknytning til dokumentasjon. Det vil si postregistrering, journalføring, kvalitetssikring, publisering av offentlig postjournal og innsynsbehandling.
- Faglig ansvar for arkivsystemet (Public 360).
- Vedlikeholde, videreutvikle og dokumentere integrasjoner mellom arkivsystem, fagsystemer og kontorstøttesystemer i samarbeid med IKT.
- Yte brukerstøtte til, og opplæring av, IMDis ansatte og være aktiv veileder for saksbehandlere og ledere innen dokumentasjonsforvaltning.
- Bidra til fortsatt god kultur for dokumentasjons- og informasjonsforvaltning, herunder rådgivning til prosesseiere for prosessforbedringer og økt dokumentasjon av virksomhetsprosesser.
- Delta i arbeidet med vedlikehold og ajourhold av tilganger til informasjon for ulike grupper ansatte og eksterne samarbeidspartnere.
Flere arbeidsoppgaver kan påregnes i henhold til kvalifikasjoner.
Stillingen vil innebære samarbeid med ulike fagdisipliner i IMDi. Det vil være spesielt behov for et nært samarbeid om videre digitalisering av tjenester. Jobben kan innebære noe reisevirksomhet mellom Narvik og Oslo.Kvalifikasjoner
Må-krav:
- Høyere utdanning - fortrinnsvis innen IT, informasjonsforvaltning, dokumentasjonsforvaltning, arkiv eller lignende. Relevant erfaring kan kompensere for kravet om høyere utdanning.
- Meget god IT-kompetanse og systemforståelse.
- Har god skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
Fordelskrav:
- Kjennskap til lover og regelverk som regulerer offentlige arkiv, personvern og informasjonssikkerhet.
- God forståelse for utfordringer og utvikling i arkivfaget sett i lys av økende digitalisering og innebygd arkivering i fagsystemer.
- Relevant arbeidserfaring med saksbehandlings-/arkivsystemer teknisk og funksjonelt fra statlig eller kommunal sektor er en fordel, men nyutdannete kan bli vurdert på bakgrunn av relevant kompetanse.
- Erfaring som administrator av Public 360s skyløsning.
Personlige egenskaper
Vi ønsker oss en kollega som:
- Trives med både daglig drift og utviklingsoppgaver.
- Er strukturert og systematisk.
- Er opptatt av å yte god service til brukerne av systemet.
- Er nysgjerrig på, og ha interesse for faglig utvikling i dokumentasjonsfaget.
- Kan jobbe både selvstendig og i team, og følger oppgavene frem til de er løst.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Lønn i henhold til statens regulativ som rådgiver, stillingskode 1434 (lønn fra kr. 517.600 til kr. 648.700 brutto pr år) eller som seniorrådgiver, stillingskode 1364 (lønn fra kr. 604.300 til kr. 689.100 brutto pr år).
- Lønn fastsettes etter en helhetsvurdering av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn eller stillingskode vurderes.
- Fleksibel arbeidstid og mulighet til å trene i arbeidstiden.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse.
- En mangfoldig arbeidsplass, både i bakgrunn, erfaringer og livsfaser.
- Gode muligheter for faglig utvikling.
- Sentralt beliggende arbeidssted i Narvik, i nyoppussede lokaler.
Kontaktinformasjon
Kent Christensen, ITA-sjef, 94142174Elisabeth Martinsen, 91524222
Arbeidssted
Kongensgate 608514 Narvik
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi)Referansenr.:4548495344
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 28.08.2022
Om bedriften
Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) er et direktorat underlagt Arbeids- og inkluderingsdepartementet (AID). IMDi er et gjennomføringsorgan for integreringspolitikken, og skal som forvaltningsorgan og kompetansesenter styrke kommunenes, sektormyndighetenes og andre samarbeidspartneres kunnskap og kompetanse om integrering og mangfold, slik at kommuners og sektorers samfunnsoppdrag kan utføres best mulig. Direktoratets hovedarbeidsområder er bosetting av nyankomne med flyktningbakgrunn og oppfølging av introduksjonsloven, bidra til økt sysselsetting blant personer med innvandrerbakgrunn, dialog med minoritetsbefolkningen, tilrettelegging av offentlige tjenester, forebygging av tvangsekteskap, utvikling og formidling av kunnskap. IMDi er nasjonal fagmyndighet for tolking i offentlig sektor.
Direktoratet ble opprettet 1. januar 2006 og har ca. 250 ansatte fordelt på kontorer i Narvik og Oslo. Ca. 35 prosent av IMDis ansatte har innvandrerbakgrunn. Direktoratet har i 2022 ca. 302,5 mill. kr. i driftsbudsjett og forvalter i overkant av 7,4 mrd. kr. i tilskuddsmidler.
IMDi ønsker å gjenspeile mangfoldet i samfunnet, og det er et personalpolitisk mål å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. IMDi oppfordrer kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss uten hensyn til etnisitet, religion, kjønn, alder, seksuell orientering og funksjonsevne.
IMDi jobber for å realisere regjeringens inkluderingsdugnad om at 5 % av nyansettelser i staten skal være personer med nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en. IMDi er en IA-virksomhet, som innebærer at både arbeidsgiver og de ansatte forplikter seg til systematisk samarbeid for å oppnå mer inkluderende arbeidsplasser.
I samsvar med Offentleglova kan en søker offentliggjøres på søkerliste selv om han/hun har bedt om at søknaden behandles konfidensielt. Vedkommende vil i så fall bli varslet før offentliggjøring.