Spennende vikariat i dokumentforvaltning: Vi søker deg!
Statsforvalterens fellestjenester
Lagårdsveien 44, 4010 Stavanger
Om jobben
Stillingstittel
Konsulent/førstekonsulent - Stavanger
Type ansettelse
Vikariat, deltid 100%
Antall stillinger
1
Om vikariatet
På vårt kontorsted i Stavanger er det nå ledig et 100 % vikariat som dokumentforvalter (førstekonsulent), med en varighet på 12 måneder med mulighet for forlengelse. Vikariatet er i utgangspunktet en 100 % stilling, men vi er åpne for å tilrettelegge for redusert stilling dersom dette er ønskelig. Vi søker deg som ser viktigheten av å sikre informasjon for nåtiden og ettertiden. Du trives med rutineoppgaver, kan jobbe selvstendig og er løsningsorientert.
Dokumentforvaltning er den største avdelingen hos Statsforvalterens fellestjenester (STAF). Avdelingen drifter arkivene på vegne av statsforvalterne. Det er viktig for oss å jobbe for sammenhengende tjenester for våre brukere, der brukervennlighet og hensyn til bevaring av viktig dokumentasjon har like mye betydning.
Avdelingen skal også være en pådriver for en mer helhetlig digital offentlig sektor og samarbeider med mange sentrale premissleverandører om bedre løsninger for digital post og utveksling av dokumenter. Vi har kontorsteder flere steder i landet. Vi samarbeider mye digitalt via Teams og benytter i dag sak- og arkivsystemene Elements og Documaster.
STAF er en arbeidsplass hvor vi legger til rette for kompetanseheving og faglig utvikling. For å høre mer om hvordan det er å jobbe i STAF, trykk her for å se vår rekrutteringsfilm eller gå inn på www.staf.no
Vi mener mangfold er en styrke som fører til enda bedre oppgaveløsninger. Derfor har vi medarbeidere med ulik kompetanse, fagkombinasjoner og livserfaring. Vi oppfordrer deg til å krysse av i jobbportalen om du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Ta gjerne kontakt med oss for en hyggelig prat hvis du er nysgjerrig på stillingen.
Arbeidsoppgaver
- Åpning, skanning og registrering av inngående post
- Kvalitetssikring i sak- og arkivsystemene
- Kontroll og publisering av offentlig postjournal
- Brukerstøtte
- Andre oppgaver ved behov
Kvalifikasjonskrav
- Utdanning innen informasjon-, arkiv- eller dokumentforvaltningsfag fra universitet/høgskole
- Relevant erfaring fra arkiv/dokumentforvaltning
- God generell IT forståelse og kompetanse
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Videre er det også ønskelig at du har god kjennskap til offentlig forvaltning og har erfaring fra arbeid med sak- og arkivsystemene Elements og/eller Documaster.
Personlige egenskaper
Når du jobber som dokumentforvalter hos oss er det viktig at du er positiv og endringsvillig. Du trives med strukturert arbeid, kan jobbe selvstendig og har god arbeidskapasitet.
Det er mye spennende som skjer på dokumentforvaltningsområdet, vi ser etter deg som er løsningsorientert og initativrik i skjæringspunktet mellom dokumentforvaltning og IT.
Du samarbeider godt med kollegaer og eksterne og har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
- mulighet til å jobbe med viktige samfunnsoppgaver
- et godt arbeidsmiljø med en stor vilje til å skape noe sammen
- en fleksibel arbeidshverdag, med fleksitidsordning, sommer- og vintertid
- trening i arbeidstiden
- universelt utformet lokaler, og vi vil legger forholdene til rette for personer med nedsatt funksjonsevne
- mulighet for hjemmekontor
- gode pensjons-, boliglån og forsikringsordninger gjennom Statens pensjonskasse
Stillingen lønnes som førstekonsulent i stillingskode 1408. Lønnen er plassert i lønnsspennet kr 487 800 – kr 565 900 (ltr. 48 - ltr. 58) avhengig av kvalifikasjoner. Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til Statens pensjonskasse. Det er 6 måneders prøvetid.
Generelle opplysninger
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på offentlig søkerliste. Søkeren blir varslet dersom reservasjonen ikke blir imøtekommet, jf. Offentleglova § 25. Frem til søknadsfristen kan du ta kontakt med oss uten at navnet ditt blir registrert.
Om bedriften
Statsforvalterens fellestjenester (STAF) utvikler og leverer digitale og administrative tjenester for statsforvalterne. Vårt mål er å gi innbyggerne bedre, tryggere og mer tilgjengelige tjenester i hverdagen.
Gjennom våre løsninger har vi vært sentrale i håndteringen av samfunnskritiske oppgaver som
- oversikt over covid-19-utstyr under pandemien
- raskere saksbehandling av klagesaker på økonomisk sosialhjelp
- sikker økonomisk rapportering for politiske partier
- styrking av informasjonssikkerheten og beskytte sensitiv data om befolkningen.
I tillegg leverer vi alt av IT-utstyr og -infrastruktur til statsforvalterne. Vi gjennomfører anskaffelser og drifter arkivet deres, og sikrer at de har de nødvendige verktøyene for å utføre sitt samfunnsoppdrag på best mulig måte.
STAF er underlagt Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet (DFD). Vi har vårt hovedkontor i Arendal, og våre 200 ansatte jobber på 17 kontorsteder over hele landet.
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2719755
- Sist endret
2. september 2024
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10220593