IKT-Rådgiver
Org. nr: - Stillingsident: 4200662595 Presentasjon av stillingen:
Løten kommune arbeider målbevisst for å utvikle en profesjonell organisasjon med vekt på lederutvikling, kvalitetsledelse og målstyring. Kommunen er veldrevet, og vi er opptatt av resultater, utvikling og omstilling til beste for kommunens innbyggere.
IKT-Rådgiverstillingen er plassert i Stab hos stabssjef og yter stabs- og støttetjenester til kommunens øvrige virksomhetsområder, og er kommunens kontaktledd mot vår IKT-leverandør, Hedmark IKT (HIKT).
Arbeidsoppgaver
- Være rådgiver for kommunens ledergruppe i spørsmål rundt digitalisering
- Bistå i å koordinere digitaliseringsarbeidet med de øvrige eierkommunene i HIKT
- Være oppdatert om offentlige strategier for digitalisering og utarbeide tiltaksplaner for gjennomføring av kommunens digitaliseringsstrategi
- Gi proaktive råd til kommunens ledergruppe i alle IKT-relaterte spørsmål
- Være/bistå prosjektleder i digitaliseringsprosjekter
- Holde overordnet oversikt over alle fagsystemer i kommunen og være pådriver for systemoptimalisering og gevinstrealisering
- Delta i arbeid med søknad om bredbåndsmidler
- Møte på vegne av kommunen i HIKT driftsråd og sikkerhetsråd
- Ivareta to-vegs kommunikasjon mellom kommunen og HIKT og videreformidle relevant informasjon internt
- Tildele rettigheter (tilgangsstyring) i noen av kommunens fagsystemer
- Holde overordnet oversikt over kommunens mobiltelefonabonnementer og IKT-lisenser
- Samarbeide med personvernombudet
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning innen IKT på master eller 4-årig høyskolenivå. Lang og dokumentert realkompetanse kan veie opp for utdanningskravet.
- Erfaring fra strategisk og operasjonelt digitaliseringsarbeid
- Det er også ønskelig med erfaring fra prosjektstyring og -ledelse
- Kunnskap om kommuneøkonomi og budsjettprosesser kan være en fordel
- Meget god norsk skriftlig og muntlig fremstillingstevne
Personlige egenskaper
- Brenner for digitalisering
- Evner å arbeide selvstendig og i samarbeid med andre
- Høy servicegrad, stor arbeidskapasitet og godt humør
- Ansvarsbevisst og løsningsorientert
- Evner å engasjere og begeistre til innføring av nye løsninger
- Legger vekt på god kommunikasjon
- Identifiserer seg med kommunens verdigrunnlag: Respekt - Ansvar - Mot
Vi tilbyr
Utfordrende og selvstendige arbeidsoppgaver, fleksitidsordning og lønn etter avtale.
Tilsetting skjer ellers på de vilkår som følger av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, med gunstige pensjons- og forsikringsordninger.
Kontaktinformasjon
Tore Edvardsen, 907 71 757
Arbeidssted
Kildevegen 1
2340 Løten
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Løten kommune
Referansenr.:4200662595
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.03.2020
Om bedriften
Løten kommune har ca 7600 innbyggere. Løten er en landbrukskommune med et hyggelig sentrum, midt mellom Hamar og Elverum, med knappe 18 km til hver by. Løten kommune har 450 årsverk, og er en effektiv kommuneorganisasjon med godt arbeidsmiljø. Vårt verdigrunnlag er Respekt - Ansvar - Mot.
Vil du jobbe hos oss?
Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentleglova kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søker anmoder om ikke å bli oppført på søkerlisten.