Teamkoordinator/casemanager
Org. nr: 976245679 Stillingsident: 4244733309 Presentasjon av stillingen:
FACT Hadeland er et samarbeid mellom DPS Gjøvik, Poliklinikk Hadeland, Gran kommune, Lunner kommune og NAV Hadeland, organisert i et eget team. Organisatorisk plassert i DPS Gjøvik, Poliklinikk Hadeland.
Dette er i første omgang et prosjekt, med mål om videreføring og varig drift.
Teamet, som har tilholdssted i DPS Gjøvik, Poliklinikk Hadeland i Smietorget 3. etg. har tenkt oppstartstid for drift januar 2021
FACT er en behandlingsmodell som skal gi oppfølging og behandlingstilbud til pasienter med alvorlig psykisk lidelse og ROP-lidelse, som ikke nyttiggjør seg eksisterende tjenester.
FACT er et tverrfaglig sammensatt team som vil bestå av:
overlege, psykologspesialist/ psykolog, sykepleier/vernepleier/sosionom/ergoterapeut, brukerspesialist, jobbspesialist, pr. d.d. med inntil 5,2 stillinger inklusive teamkoordinator.
Det lyses ut en 100% stilling som er delt mellom to funksjoner - 50% teamkoordinator og 50% case manager (personlig veileder).
Stillingen er plassert i linje, med enhetsleder ved Poliklinikk Hadeland som nærmeste leder.
Driften følges for øvrig opp av et driftsråd, som er sammensatt av alle involverte parter.
FACT-teamet yter tjenester i tidsrommet kl. 08.00 - 15.30.
FACT-teamet samarbeider nært med øvrige enheter i DPS Gjøvik, andre deler av psykisk helsevern, samt fastleger og primærhelsetjenesten, psykisk helsetjeneste i kommunene, legevakt, NAV, somatisk sykehus, barnevern, politi mfl.
Arbeidsoppgaver
- Fagansvarlig for FACT-teamet.
- Utvikling av teamet.
- Koordinering av teamets arbeid
- Planlegging, evaluering og rapportering til enhetsleder, driftsråd og styringsråd.
- Sikre pasientflyt, dokumentasjon og overholdelse av frister.
- Sikre at pasientoppfølging og behandling blir drøftet tverrfaglig.
- Ha oversikt over aktive pasienter og sikre at de til enhver tid etablerte avtaler og tiltak gjennomføres
- Delta aktivt i daglig drift og ha et overordnet ansvar for fordeling av pasienter i teamet.
- Sikre at pasienter får behandling og oppfølging i tråd med gjeldende lover og forskrifter.
- Ivareta dokumentasjon i DIPS og andre fagsystemer i henhold til journalforskriften.
- Lede teamets møter med god struktur og faglig refleksjon.
- Sikre samarbeid internt og eksternt, herunder å etablere avtaler der det er nødvendig.
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig høgskole-/universitetsutdanning, helse og sosialfag.
- Relevant videreutdanning.
- Erfaring med brukergruppen er et krav.
- Svært relevant arbeidserfaring kan kompensere noe for utdanningskravet.
- Ønskelig med erfaring innen LAR/rusbehandling.
- Det legges vekt på gode datakunnskaper.
Personlige egenskaper
- Fleksibel og endringsdyktig
- Selvstendig
- Strukturert
- Ansvarsbevisst
- Gjennomføringsevne
- Gode kommunikasjonsevner
- Gode samarbeidsevner
- Personlig egnethet tillegges stor vekt.
- FACT-arbeidet utføres primært ambulant, søkere må ha
førerkort.
Vi tilbyr
- Et spennende utviklingsarbeid der prosjektet er å etablere FACT-teamet og sette det i drift
- Faglig støtte fra nasjonale kompetansemiljøer.
- God oppfølging fra et engasjert driftsråd.
- Deltakelse i nasjonalt opplæringsprogram i FACT metoden.
- Deltagelse i ledernettverk for ACT og FACT-team.
- Deltakelse på interne og eksterne kurs.
- Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, tariffavtaler og reglement.
- Pliktig medlemskap i pensjonsordning
Etter søknadsfristens utløp vil offentlig søkerliste bli utarbeidet. Hvis søker har krysset av for ønske om ikke å fremkomme på offentlig søkerliste, vises det til offentleglova § 25, annet ledd. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriteriene for å bli unntatt fra søkerlista er oppfylt. Det gjøres oppmerksom på at en søknad kan bli gjort offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søkeren vil i tilfelle bli varslet om dette
Kontaktinformasjon
Angelika Westby, Enhetsleder (sykepl/jordmor), 41450113, angelika.westby@sykehuset-innlandet.no
Marianne Granseth, Enhetsleder psykisk helse og rustjenesten - Gran kommune, 93498650, marinne.granseth@gran.kommune.no
Mari Gamme Sollie, Avdelingsleder psykiskhelse og rusoppfølging - Lunner kommune, 95485580, mari.gamme.sollie@lunner.kommune.no
Tone Bækken, Veileder ungdomsteam - NAV Hadeland, 46407522, tone.bekken@nav.no
Arbeidssted
Smietorget, Smiegata 3
2750 Gran
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Sykehuset Innlandet HF
Referansenr.:4244733309
Stillingsprosent: 100%%
Søknadsfrist: 19.06.2020
Om bedriften
Sykehuset Innlandets oppgaver er pasientbehandling, utdanning, forskning og opplæring av pasienter og pårørende. Vi har virksomhet på mer enn 40 steder i Innlandet innenfor somatikk, psykisk helsevern, rusomsorg og prehospitale tjenester. Som ett av landets største helseforetak med 9 000 ansatte og et stort antall faggrupper, er vi Innlandets største kompetansemiljø.
Divisjon Psykisk helsevern er den største divisjonen i Sykehuset Innlandet. Divisjonen består av sykehusene Reinsvoll og Sanderud, fire distriktspsykiatriske sentre (DPS), to barne- og ungdomspsykiatriske poliklinikker (BUP) og en barne- og ungdomspsykiatrisk døgnavdeling. Divisjonen har totalt ca 1650 årsverk.