PP-rådgiver, PPOT Hallingdal IKS trenger to nye kollegaer
Vi trenger å styrke laget på Team 2 (ansvar for ungdomsskole og videregående opplæring) med to nye medarbeidere. Vi ønsker blant annet medarbeider med spesiell interesse og kompetanse innenfor områdene, språkutvikling, lese- og skrivevansker og flerspråklighet.
Arbeidsoppgaver
- Som PP-rådgiver vil du ha regelmessig møter med skoleadministrasjon.
- Veilede skoler i utviklingsarbeid og i individsaker.
- Gjennomføre sakkyndige utredninger hvor balansen mellom kravene til elevens utvikling, pedagogisk tilrettelegging og juridiske rettigheter ivaretas.
- Gjennomføre og tolke relevante tester i samsvar med faglige bestemmelser for testene.
- Gjennomføre observasjoner i samsvar med gjeldende faglige anbefalinger.
Krav til kompetanse
- Høyere utdanning på masternivå med relevante fag i fagkretsen pedagogikk, spesialpedagogikk og psykologi
- Erfaring med utviklingsarbeid og pedagogisk arbeid
- Erfaring fra arbeid i PP-tjenesten, skole eller andre relevante institusjoner
- Personlig egnethet vil bli vurdert spesielt og utgjøre en viktig faktor ved ansettelse
Ønsket kompetanse
- Kartlegging- og utredningskompetanse innenfor området språk og språkutvikling
Om oss
Tjenesten kan tilby et godt arbeidsmiljø og mulighet for sterk innflytelse på et område som er i fokus og i utvikling.
Som ansatt må du benytte egen bil i tjenesten, med godtgjørelse. Ansettelse skjer på kommunale vilkår, med konkurransedyktig lønn og tjenestepensjon i KLP.
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Vitnemål og attester tas med til intervju.
Velkommen som søker!
Om bedriften
PPT og OT nedre Hallingdal IKS - Postboks 93 (Sentrumsvegen 93), 3550 Gol
PPT og OT nedre Hallingdal IKS er en interkommunal PP-tjeneste for kommunene Hemsedal, Gol, Nesbyen, Flå og Hol. Vi er også Buskerud fylkeskommunes PP-tjeneste og Oppfølgingstjeneste for Hallingdalregionen. Vi har lokaler i Gol sentrum. Det er per i dag 14,6 fagstillinger inkl. lederressurs og kontorstøtte i selskapet.
Vår verdiplattform er at tjenestene skal være tilgjengelige, helhetstenkende, profesjonelle og faglig kompetente.