Veileder avdeling Flyktning
NAV Lillestrøm
Dampsagveien 2B, 2000 Lillestrøm
Om jobben
Stillingstittel
Konsulent/Spesialkonsulent - Veileder avdeling flyktning
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
6
NAV Lillestrøm leverer i dag tjenester til kommunens innbyggere og arbeidsgivere, og gjennom NAV sin innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Samfunnsoppdraget vårt handler om å forebygge og redusere utenforskap i kommunen, bidra til sosial og økonomisk trygghet, og fremme overgang til arbeid og aktivitet. Vi har fokus på innovasjon og utvikling, og vi er en menneskeorientert organisasjon. NAV Lillestrøm har ca. 240 medarbeidere fordelt på syv avdelinger med til sammen 24 team. Disse jobber med oppfølging av brukere og arbeidsgivere. I tillegg har kontoret to stabsavdelinger; "Organisasjon og virksomhetsstyring" og "Fag og utvikling".
Avdelingen er i dag organisert i fire team som jobber med å ivareta den helhetlige oppfølgingen av flyktninger; team bo- og oppfølging, team mestring og kompetanse, team hurtigspor og team intro. Vi er en avdeling som jobber ut ifra flyktningens behov. Sammensetning av teamene vil derfor kunne endre seg når det er til det beste for en helhetlig oppfølging av flyktningene. Vi vil derfor vurdere hvilket team du skal jobbe i ut fra kontorets behov og din kompetanse.
Vi har behov for medarbeidere med veiledningskompetanse, hvorav tre av disse er faste stillinger. Vi jobber tverrfaglig, og ut fra et forebyggende perspektiv, og samarbeider med mange relevante samarbeidspartnere. Arbeidsoppgavene vil i hovedsak dreie seg om helhetlig oppfølging og veiledning av flyktninger.
Her kan du få et innblikk i vår arbeidshverdag: Bilder NAV Lillestrøm
Arbeidsoppgaver
- Bosetting og oppfølging av nyankomne flyktninger
- Oppfølging av deltakere i introduksjonsprogram med mål om arbeid eller utdanning
- Samarbeid med relevante samarbeidspartnere
- Veiledning ut fra den enkeltes behov for å få bedre systemforståelse
- Saksbehandling etter lov om sosiale tjenester, introduksjonsloven og integreringsloven
- Igangsetting og oppfølging av arbeidsrettede NAV-tiltak
NAV er i stadig endring og utvikling, og variasjon og endringer i arbeidsoppgaver over tid vil måtte påregnes.
Kvalifikasjoner
Må-krav:
- Bachelorgrad fra universitet eller høyskole, innen et fagområde som er relevant for stillingen. Særlig relevant og solid erfaring kan kompensere for
utdanningskravet. - Solid erfaring, fra veiledning mot jobb og studier, økonomisk saksbehandling og/eller arbeid med flyktninger
- God kunnskap om dagens arbeidsliv og arbeidsmarked
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- Gode digitale ferdigheter og behersker godt en arbeidshverdag på digitale plattformer
Fordel at du også har:
De formelle kravene til stillingen må kunne dokumenteres, og utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT (nå HK-dir.).
Alle attester/tjenestebevis og vitnemål må legges inn i WebCruiter innen søknadsfristen.
Personlige egenskaper
- Du er opptatt av viktigheten av arbeid som nøkkelen til vellykket integrering
- Du har evne til å motivere mennesker i ulike livssituasjoner og møte dem med respekt
- Du har gode samarbeidsevner og kan koordinere tjenester med for eksempel læringssenter, helsevesenet, arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere
- Du er fleksibel og løsningsorientert i en variert arbeidshverdag med høyt tempo
- Du er helhetstenkende og har god rolleforståelse
- Du har gode kommunikasjonsferdigheter
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et utviklingsorientert og stort NAV-kontor med et godt fagmiljø
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og inkluderende kollegaer
- En helsefremmende og aktivitetsbasert arbeidsplass (ABW-acticity-based-workplace), der fysisk aktivitet og trening er en naturlig del av arbeidshverdagen
- Moderne og fremtidsrettede lokaler sentralt i Lillestrøm, rett ved togstasjon og bussterminal (10 minutter med tog fra Oslo S)
- Fleksibel arbeidstid, sommer-/vintertid
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale med stillingstittel konsulent/spesialkonsulent
Lillestrøm kommune mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Kontaktinformasjon
Hedda Wingerei, konstituert avdelingsleder, 46821040
Arbeidssted
Dampsagveien 2B
2000 Lillestrøm
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommune
Referansenr.: 4856824228
Stillingsprosent: 100%
Fast, Vikariat
Søknadsfrist: 13.10.2024
Om bedriften
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 94.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2754278
- Hentet fra
talentech
- Referanse
fa9518f61e4543c7b633c4fc9a394490