Veileder NAV
NAV Odal er ansvarlig for utøvelsen av NAV sine tjenester knyttet til den statlige arbeids- og velferdspolitikken, de kommunale tjenestene hjemlet i Lov om sosiale tjenester i NAV, samt bosetting og integrering av flyktninger. NAV Odal har totalt 30 engasjerte og dyktige ansatte.
Vi har ledig en 100% fast stilling som veileder i team sosiale tjenester. Teamet består av 9 årsverk med ansvar for oppfølging og veiledning av personer som mottar tjenester etter gjeldende lovverk. Vårt samfunnsoppdrag er å bidra til sosial og økonomisk trygghet, og fremme overgang til arbeid og aktivitet.
Har du et brennende engasjement for å løse oppgaver som har stor betydning for enkeltmennesker og samfunnet vårt? Er du løsningsorientert med evner til å se menneskers ressurser og ferdigheter? Da vil vi at du søker på stillingen som veileder ved NAV Odal. Vi ønsker deg som er selvstendig, strukturert og som ikke er redd for å ta ansvar.
Vi er opptatt av et godt arbeidsmiljø med fokus på kunnskapsdeling og kompetanseutvikling. Vi har base på Skarnes i Sør-Odal kommune, men er også til stede på Sand i Nord-Odal kommune.
Arbeidsoppgaver
- Oppfølging og avklaring av de som står i fare for å falle ut av, eller allerede står utenfor arbeidslivet. Stillingen innebærer derfor utstrakt kontakt og samarbeid med brukere, samarbeidspartnere og distriktets næringsliv
- Kartlegge individuelle muligheter, samt utarbeide individuelle aktivitetsplaner og målrettet bruk av virkemidler i samarbeid med bruker
- Gi råd og veiledning rundt økonomi, bolig og annet som hindrer overgang til arbeid og aktivitet
- Saksbehandling og etter lov om sosiale tjenester i NAV
- Bidra til faglig utvikling i teamet og på kontoret
- NAV er i stadig utvikling. Endringer av arbeidsoppgaver må derfor påregnes
Kvalifikasjoner
- 3-årig relevant utdanning fra høgskole eller universitet, gjerne innen samfunnsfag eller helse- og sosialfag. Særlig relevant erfaring vil kunne kompensere for utdanningskravet
- God digital forståelse og erfaring fra å benytte IT-systemer som arbeidsverktøy
- Gode kommunikasjonsevner og god skriftlig fremstillingsevne.
- Kjennskap til hvordan man forvalter og anvender ulike lovverk i praksis
- Erfaring fra motivasjons-, veilednings- eller endringsarbeid
Vi ønsker at du:
- Har forståelse for NAVs rolle i samfunnet
- Har kunnskap om arbeidsmarkedet i vår region
- Er en lagspiller, og deler erfaringer og kunnskap med dine kollegaer
- Er opptatt av å bidra til et godt faglig og inkluderende arbeidsmiljø
- Er strukturert i arbeidet ditt og har stor arbeidskapasitet
- Har en positiv innstilling til det å være i kontinuerlig utvikling og endring
Personlige egenskaper
- Du har tro på at alle mennesker til tross for sine utfordringer kan få, og beholde en ordinær jobb
- Du har en respektfull tilnærming og toleranse for mennesker med ulikt ståsted og kultur
- Du liker å jobbe med mennesker og trives med å motivere andre
- Du er serviceorientert og har gode samarbeidsevner
- Du er fleksibel og nytenkende
- Du har godt humør og pågangsmot
Personlig egnethet vil i stor grad bli vektlagt
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfulle oppgaver i et viktig samfunnsområde
- Hyggelige kollegaer i fine lokaler
- Fleksibel arbeidstid
- Muligheter for hjemmekontor
- Lønn etter kvalifikasjoner
- Gode pensjonsvilkår
Kontaktinformasjon
Kamilla Olsen, +47 99413907Arbeidssted
Øgardsvegen 22100 SKARNES
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Sør-Odal kommuneReferansenr.: 4785358123
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 31.03.2024
Om bedriften
Sør-Odal kommune med sine 8.000 innbyggere og kommunesenteret Skarnes, ligger sentralt på Østlandsområdet. Her er det åpent, rolig og landlig, samtidig som det pulserende bylivet i hovedstaden bare er en time unna. I Sør-Odal står vi sammen for å gjøre kommunen til et godt sted å bo, jobbe og utvikle seg.
Vi har folkehelse som et satsingsområde der kommunen legger til rette for å fremme befolkningens helse og trivsel. Sør-Odal kommune er en framtidsrettet kommune for medarbeidere som er stolt av å yte sitt beste for innbyggerne hver eneste dag.Vi har en kultur for kontinuerlig forbedring der vi ser helhet, og deler kompetanse.Sør-Odal kommune har et brukerfokus der brukermedvirkning er en viktig del av utforming av våre tjenester.