Gjeldsrådgiver - 100% fast stilling
Beskrivelse av seksjon/enhet
NAV er Norges arbeids- og velferdsforvaltning med 19 000 medarbeidere. Vi leverer tjenester og stønader til 2,8 millioner mennesker. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement, og som ønsker å gjøre en forskjell.
NAV Rakkestad har 18 engasjerte medarbeidere fordelt på to avdelinger. Vi er et brukerrettet NAV-kontor for kommunen der individuelt tilpasset brukeroppfølging og god fagkompetanse hos ansatte er prioritert for å få flere i arbeid.
Vi har nå ledig en 100% fast stilling som gjeldsrådgiver.
Kort om stillingen
Som veileder ved NAV Rakkestad er du en integrert del av et fagmiljø med et bredt spekter av oppgaver. Du må tåle det å stå i en jobb som krever evne til å være strukturert i en hverdag som aldri er lik, og som krever høy arbeidskapasitet med evne til selvstendige prioriteringer.
Arbeidsoppgaver
" Bistå mennesker som har behov for råd og veiledning innenfor privatøkonomi og gjeld
" Kartlegge gjeld, forhandle med kreditorer og utarbeide forslag for betalingsløsninger
" Drive forebyggende arbeid, deriblant holde kurs i privatøkonomi,
" Være en ressursperson innen eget fagfelt overfor aktuelle samarbeidspartnere, både internt og eksternt
" Ansvar for frivillig- og tvungen forvaltning
Krav
" Bachelorgrad fra universitet eller høyskole, relevant for stillingen. Særlig relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet.
" God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
" Erfaring fra veiledning/rådgivning, fortrinnsvis innenfor økonomi.
Ønskede kvalifikasjoner
" Er en god relasjonsbygger
" Er selvstendig og systematisk med god arbeidskapasitet, takler press og stramme tidsfrister
" Liker utfordringer, og engasjerer deg i møtet med mennesker i ulike livssituasjoner
" Er flink til å formidle både enkle og kompliserte økonomiske sammenhenger på en enkel og forståelig måte
" Har en positiv og løsningsorientert innstilling som vil bidra til å utvikle arbeidsmiljøet på en god måte
" Erfaring fra enten bank, forsikring, inkasso og/eller namsmyndighet er en fordel
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi kan tilby
Varierte og spennende arbeidsoppgaver med faglig og personlig utvikling i et godt arbeidsmiljø .
Kommunen tilbyr gode offentlige pensjons- og forsikringsvilkår.
Arbeidsvilkår
Øvrige arbeidsvilkår, rettigheter og plikter er i samsvar med de til enhver tid gjeldene lover, forskrifter og avtaler.
Rakkestad kommune benytter elektronisk søknadsadministrasjon og kommunikasjon
Søknad fremmes via stillingsannonsen på vår hjemmeside og ved å trykke på valget "Søk på stilling". Søknad og CV
legges inn ved å følge veiviser i systemet.
Det er viktig at du som søker er tilgjengelig på oppgitt e-postadresse og telefonnr. Kopi av vitnemål og attester tas med
på et eventuelt intervju og skal ikke vedlegges søknaden. Tidligere arbeidsgivere kan bli kontaktet for referanser.
Vi gjør oppmerksom på at navn på søkere til stilling i Rakkestad kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har
bedt om vurdering for ikke å bli oppført på offentlig søkerliste, jfr. Offentlighetsloven §25.
Henvendelse fra annonsører gjøres til postmottak@rakkestad.kommune.no
Om bedriften
Rakkestad kommune ligger i Viken fylke med kort avstand til Østfoldbyene. Kommunen har ca. 8200 innbyggere. Næringsgrunnlaget er jord- og skogbruk og industri. Kommunen har et godt utbygd tilbud på alle sine velferdsområder. Organisatorisk er kommunen inndelt i 9 seksjoner som yter tjenester til kommunens innbyggere.