Arkivmedarbeider
Lurøy kommunen etablerer nå sentral arkivtjeneste og lyser i den forbindelse ut stilling som arkivmedarbeider. Arkivtjenesten er underlagt sentraladministrasjonen og vil bestå av arkivleder og 2 arkivmedarbeidere.
Arbeidsoppgaver
- Daglig arkivarbeid som for eksempel postbehandling, journalføring, skanning, kvalitetssikring og utlegging av offentlig postjournal
- Brukerstøtte for ansatte som bruker sak-/arkivsystemet
- Deltakelse i overgang til ny sak-arkivløsning og nye fagsystem
- Videreutvikle retningslinjer og rutiner for arkiv
- Sørge for at arkiv og saksbehandling er i samsvar med lover og retningslinjer
- Dokumentbehandling/systematisering og klargjøring for deponering til Arkiv i Nordland
- Merkantile oppgaver tildelt av arkivleder, bla. besvare kommunens hovedtelefonnummer, bevertning til møter og oppgaver i forbindelse med valg.
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning, fortrinnsvis innen arkiv og dokumentbehandling
- Bred erfaring fra arkivarbeid, fortrinnsvis fra offentlig sektor, er ønskelig
- God kjennskap om lov- og regelverk innen arkiv og offentlig forvaltning
- Kjennskap til Noark-baserte sak-/arkivsystemer. Vi bruker pt. ESA, men skal over på Elements innen kort tid
- God digital kompetanse
- Vedkommende må beherske norsk skriftlig og muntlig
- Relevant erfaring og praksis kan kompensere for formell utdanning
- Stillingen fordrer at man kan fungere i team
Personlige egenskaper
- Gode samarbeidsegenskaper og kommunikasjonsevner
- Faglig engasjert, ansvarsbevisst, strukturert, effektiv og fleksibel
- Positiv, initiativrik og serviceinnstilt, gjerne en person med litt futt i
- Utviklingsorientert, ikke redd for å ta på seg nye oppgaver
- Stor arbeidskapasitet, takler høyt arbeidstempo
- Evne til å tilegne seg ny kunnskap
- Evne til å jobbe i team og selvstendig
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt ved tilsetting
Vi tilbyr
- En utfordrende og meningsfull jobb i en organisasjon i utvikling sammen med dyktige og motiverte medarbeidere
- Deltakelse i teamarbeid med medarbeidere og ledelse.
- Lønn i henhold til kvalifikasjoner og gjeldende lov- og avtaleverk.
- Kommunen kan være behjelpelig med å skaffe bolig og ev barnehageplass.
Kontaktinformasjon
Karin Olufsen, Arkivleder, 99004771, karin.olufsen@luroy.kommune.noArbeidssted
Onøyveien 148766 LURØY
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Lurøy kommuneReferansenr.:4537767454
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 11.07.2022
Om bedriften
Lurøy er en kystkommune på Helgeland. Kommunen består av fastland og 1372 store og små øyer. I denne praktfulle naturen med sjøsalte strender og fagre fjell bor det i underkant av 2000 mennesker. Moderne hurtigbåter, bilferger og veier gir folket daglige forbindelser. Havet har vært og er vår hovedkilde til næring og liv. I moderne havbruk er vi blant de fremste i landet, og vi satser på nye tiltak innen industri og samferdsel. Vi har full barnehagedekning og gode muligheter for en aktiv fritid. Kommunen har god økonomistyring og godt samarbeidsklima. Les mer her