Saksbehandlere økonomisk sosialhjelp
NAV Oppfølging, Eidsvoll kommune
Wergelands gate 7, 2080 Eidsvoll
Om jobben
Stillingstittel
Saksbehandlere økonomisk sosialhjelp
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
3
NAV Eidsvoll Hurdal er en aktiv samfunnsaktør med ca 70 engasjerte og kompetente medarbeidere, som yter tjenester til Eidsvoll og Hurdal kommunes innbyggere. Kontoret er ansvarlig for utøvelse av NAVs arbeidsrettede tjenester i den statlige arbeids- og velferdsforvaltningen og for kommunale tjenester med hjemmel i Lov om sosiale tjenester og introduksjons- og integreringsloven. Kontoret er lokalisert i sentrum i Eidsvoll kommune, ca 35 minutters togtur fra Oslo, 10 minutter fra Oslo lufthavn Gardermoen og 40 minutters togtur fra Hamar.
NAV Eidsvoll Hurdal er et kontor som er langt framme på digitale løsninger og holder til i lokaler med aktivitetsbasert arbeidsplass (ABW-løsning). Vi er organisert i fire avdelinger, hvor avdeling for økonomisk sosialhjelp er en av disse. I avdelingen er det samlet oppgaver som saksbehandling av søknader om økonomisk sosialhjelp, rapportering, økonomi og regnskap på områdene økonomisk sosialhjelp og kvalifiseringsstønad, gjeldsrådgivning og økonomiforvaltning.
Det er ledig to x 100 % faste stillinger samt ett 100 % vikariat fra 25. oktober 2024 til og med 30. juni 2025.Hovedarbeidsområdet er saksbehandling og oppfølging etter Lov om sosiale tjenester i NAV og bruk av NAVs tiltaksporteføljer.
Trives du i en hektisk hverdag med stor variasjon av oppgaver? Motiveres du av å se andre løse sine utfordringer og lykkes med sine planer i eget liv? NAV Eidsvoll Hurdal søker deg som liker å arbeide med mennesker, er god på å koordinere og samhandle med brukere og samarbeidspartnere, samt har forståelse for NAV sitt samfunnsoppdrag, visjon og verdier.
I søknaden ber vi deg reflektere over hva som motiverer deg til å søke stillingen og hvordan du matcher kvalifikasjonskravene til stillingen.
Arbeidsoppgaver
- Kartlegging og saksbehandling etter lov om sosiale tjenester
- Veiledning knyttet til formidling til arbeid, økonomi, familie og bolig
- Følge opp egen portefølje
- Kontakt og samarbeid med arbeidsgivere, leger og andre samarbeidspartnere
Endring av stillingens arbeids- og ansvarsinnhold må påregnes, da NAV er i stadig utvikling og endring.
Kvalifikasjoner
Du må:
- Ha relevant 3-årig utdanning fra høgskole eller universitet, fortrinnsvis innen samfunns- og sosialfag. I særlige tilfeller kan lang og relevant arbeidserfaring kompensere for utdanningskravet.
- Kunne formidle kompliserte saker og problemstillinger i klarspråk
- Ha svært gode norskkunnskaper både skriftlig og muntlig.
- Ha god systemforståelse og digitale ferdigheter
Vi ønsker at du har:
- Erfaring fra arbeid etter Lov om sosiale tjenester i NAV eller andre skjønnsbaserte lovverk
- Kunnskap om offentlig forvaltning og NAV sine tjenester
- Erfaring med å jobbe endringsrettet med personer med ulike helsemessige og sosiale utfordringer
Krav til stillingen må dokumenteres. Del gjerne ditt vitnemål fra vitnemålsportalen. All utenlandsk utdanning må være godkjent av HK-dir./NOKUT.
Personlige egenskaper
- Du håndterer en hektisk hverdag over tid med korte frister og mange ulike regelverksvurderinger
- Du evner å motivere og inspirere
- Du må være komfortabel med å jobbe i team med felles normer og rutiner, men også kunne jobbe selvstendig
- Du evner å bygge gode relasjoner med brukere og samarbeidspartnere
- Du har et reflektert syn på å arbeide med mennesker i sårbare livssituasjoner
- Du er tydelig, strukturert og resultatorientert
- Du tar ansvar for egen utvikling og holde deg faglig oppdatert
Du vil i denne jobben møte mennesker med forskjellige utfordringer og behov. Gode samarbeidsevner og personlige egnethet for stillingen vil bli særlig vektlagt.
Vi tilbyr
- Meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Aktive og engasjerte kollegaer i et miljø med stor tillit til den enkelte
- Hjemmekontorløsning og trening i arbeidstida
- Lønn etter avtale Tilsetting på kommunale vilkår og medlemskap i KLP
Arbeidstakere ansettes i Eidsvoll kommune på de vilkår som til enhver tid gjelder i lover, reglementer og tariffavtaler. Ved tilsetting vektlegges det generelle kvalifikasjonsprinsipp, dvs. utdanning, praksis og skikkethet for stillingen.
Vi ber om at alle benytter vårt elektroniske rekrutteringsverktøy (Webcruiter), da dette gir grunnlag for utvidet søkerliste - følg link: "Søk på stillingen".
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.
Ønsker kun kontakt med søkere til stilling.
Kontaktinformasjon
Anne-Berit Sandaune, Konstituert NAV-leder, 959 41 035, anne-berit.sandaune@nav.noLillian Strømsborg, Avdelingsleder, 476 43 722, lillian.stromsborg@nav.no
Arbeidssted
Wergelands gate 72080 Eidsvoll
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Eidsvoll kommuneReferansenr.: 4865363482
Stillingsprosent: 100%
Fast, Vikariat
Søknadsfrist: 17.10.2024
Om bedriften
Trivsel og vekst i grunnlovsbygda
Eidsvoll kommune ligger sentralt på Romerike, nær Gardermoen og med god kommunikasjon til Oslo. Kommunen har passert 28 000 innbyggere med trivelige bomiljøer, et rikt organisasjons- og kulturliv, samt et voksende næringsliv.
Eidsvoll tilbyr utfordrende og spennende arbeidsoppgaver i en kommune i vekst. Kommunen er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonshemming eller kulturell bakgrunn.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2759616
- Hentet fra
talentech
- Referanse
04aa79cc63db44388ed9136f863fb6fd