Førstekonsulent 50% stilling - Publikumsmottak Røros
I forbindelse med opprettelse av nytt pass-kontor ved Røros Politistasjon ser vi etter deg som trives med travle hverdager og varierte arbeidsoppgaver. Vi søker deg som er serviceinnstilt og som vil yte den beste service til publikum ved Røros Politistasjon.
Seksjon forvaltning ved Geografisk driftsenhet (GDE) Gauldal/Orkdal er ansvarlig for publikumsmottak og kontrollinje pass og ID-kort på 4 lokasjoner sør i Trøndelag. Vi består av ca 15 medarbeidere som har som viktigste oppgave å yte god service og veilede publikum. På Røros vil du bli inkludert i et godt team med ca 10 ansatte på en helt ny Politistasjon. Hovedarbeidsoppgaver vil være kontrollinje for behandling av søknader om pass og nasjonale ID-kort hvor det i perioder vil være hektisk og det er krav til høy kvalitet. I tillegg vil det være arbeidsoppgaver innen forvaltning som mottak og behandling av søknader, hittegods, forkynnelser mm og mottagelse av enkelte anmeldelser.
Vi ser etter deg som er god på kommunikasjon, publikumsservice og samarbeid. Hos oss får du vise dine serviceegenskaper ved å være et viktig kontaktpunkt for å skape tillit mellom innbyggerne og politi.
Arbeidsoppgaver
- Mottak og saksbehandling av søknader om pass og nasjonale ID-kort
- Betjene og veilede publikum ved oppmøte, på telefon og e-post
- Mottak og noe saksbehandling av øvrige forvaltningsoppgaver
- Mottak og utførelse av forkynnelser
- Andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på bachelornivå
- Relevant arbeidserfaring med fagbrev/fullført videregående skole kan kompensere for utdanningskravet
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne i norsk og engelsk
Det er en fordel hvis du har:
- Kjennskap til forvaltningsrett
- Erfaring fra publikumsmottak og kundebehandling i offentlige virksomheter
- Gode IT-kunnskaper
Det er ønskelig med:
- Språkkompetanse utover norsk og engelsk
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Personlige egenskaper
- Serviceinnstilt, fleksibel og positiv
- Evne til å takle stort arbeidspress og kunne håndtere uforutsette hendelser
- Må kunne jobbe selvstendig og ha gjennomføringskraft
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Vi vil legge stor vekt på personlig egnethet.
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som førstekonsulent SKO 1408, fra kr 496 000- 600 000,- brutto pr år i 100% stilling
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- Gode arbeidsbetingelser (f.eks. trening i arbeidstiden, mulighet for fleksitid o.l.)
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Janne Cathrine Dalseg, Seksjonsleder forvaltning GDE Gauldal/Orkdal, 45879071Arbeidssted
Hånesveien 17374 Røros
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Trøndelag politidistriktReferansenr.: 4794638973
Stillingsprosent: 50%
Fast
Søknadsfrist: 02.05.2024