Regnskapskonsulent 100% fast
Halden kommune Administrasjon
1751 Halden
Om jobben
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 20. januar
Halden kommune søker etter en regnskapskonsulent i 100% fast stilling. Vi ser etter deg som har et godt øye for regnskap, liker å jobbe i et hektisk miljø og vil bidra sammen med gode kollegaer til utvikling og forbedring av arbeidsprosesser.
Beskrivelse av arbeidssted:Bli kjent med Halden Kommune: Halden kommune
Enhet økonomi og styring består av 13 dyktige og dedikerte medarbeidere, og er en del av Halden kommunes sentraladministrasjon. Enheten ledes av økonomisjefen og er ansvarlig for en rekke viktige oppgaver, inkludert regnskap, fakturering, innkjøp, budsjett og økonomistyring.
Enhet økonomi og styring har som mål å legge til rette for god og helhetlig økonomistyring i Halden kommune. Vi har fokus på digitalisering og effektivisering av prosesser, og dette vil være en viktig del av arbeidet fremover.
Enheten er preget av høyt aktivitetsnivå med definerte tidsfrister. Den som ansettes må like å jobbe selvstendig og effektivt i et hektisk og hyggelig miljø.
Stillingens arbeidsområder/oppgaver:
- Kontroll og oppfølgning av attestasjoner og tilskudd
- Registrering, kontroll og kvalitetssikring av regnskapstransaksjoner
- Jobbe helhetlig med regnskapsmessige prosesser.
- Effektivisering av fakturabehandling og dialog ut mot kommunens leverandører.
- Avstemming og internkontroll
- Bidra i gjennomføringen av årsavslutningen.
- Dialog med interne og eksterne parter.
- Bidra til å utarbeide gode rutiner og effektive arbeidsmetoder
- Andre ad-hoc oppgaver innenfor regnskapsområdet
Regnskap fra A til Å
Halden kommune fører også regnskapet for Halden Kirkelig Fellesråd, og det kan derfor tilkomme oppgaver innenfor dette området.
Kvalifikasjoner og utdanning:
- Høyere økonomisk utdanning fortrinnsvis på bachelornivå
- Lang relevant erfaring kan kompenere for utdanningskrav
- Ønskelig med regnskapserfaring fortrinnsvis fra kommunalvirksomhet
- Ønskelig med kunnskap om lov- og avtaleverk innen fagområde, fortrinnsvis fra offentlig forvaltning
- God it- og systemforståelse, gjerne kjennskap fra Visma Enterprise
Personlige egenskaper:
- Selvgående og samarbeidsorientert
- Høy arbeidskapasitet og jobbe godt mot tidsfrister
- Like å jobbe med komplekse systemer i større organisasjoner
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- Serviceinnstilt og liker å ha overblikket.
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Effektiv, strukturert og nøyaktig
Generelle betingelser:
Vi kan tilby utfordrende og spennende arbeidsoppgaver i et hektisk og trivelig miljø.
Vi tilbyr fleksibel arbeidstid med kjernetid fra 9-14.30
Pliktig medlemsskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2%.
Lønn i hht lov og avtaleverk
Søknad sendes:
Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Søk her".
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.
Vi ber alle søkere vedlegge dokumentasjon på utdanning og attester på arbeidserfaring for å dokumentere kvalifikasjoner som fremkommer i CV og som grunnlag til lønnsfastsettelse. Ansiennitet blir vurdert og fastsatt basert på vedlagt dokumentasjon
Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.
Åpenhet - Tillit - Respekt - Redelighet
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2813115
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3434181_149337_no