Vil du være med å redusere og motvirke utenforskapet blant unge?
Gjøvik kommune Nav Gjøvik
Niels Ødegaards gate 4, 2802 Gjøvik, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Veileder i 100 % fast stilling ved Nav Gjøvik
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 12. januar
Beskrivelse av arbeidsstedet:
Nav Gjøvik får ledig fast 100 % stilling som veileder fra april 2025. Vi ser etter en dyktig kollega som ønsker å være med på å løse vårt samfunnsoppdrag. Er du engasjert og motivert for å jobbe med målgruppen, og evner du å se mennesker i et helhetsperspektiv? Ser du arbeid som helsefremmende, og har tro på den enkeltes ressurser? Hvis du i tillegg liker en arbeidshverdag hvor oppgavene er i stadig endring, da er dette en stilling for deg.
Nav Gjøvik ligger i sentrumsnære lokaler, og fra sommeren 2025 skal vi inn i helt nytt bygg i Parkgata. Vi er over 100 medarbeidere som er organisert i 5 avdelinger. Avdelingene jobber tverrfaglig og helhetlig med utgangspunkt i hver enkelt brukers behov. Hos oss vil du møte et stort og engasjert fagmiljø som er opptatt av å gi helhetlige tjenester av god kvalitet. Fleksibilitet, samarbeid, kunnskapsdeling og kompetanseutvikling er viktig i vårt arbeid.
Stillingen er for tiden plassert i avdeling Skaffe arbeid under 30. Vi jobber for å få flere unge i utdanning og arbeid.
Arbeidsoppgaver:
Helhetlig oppfølging, veiledning og motivasjonsarbeid med personer i ulike livssituasjoner
I samarbeid med den som følges opp kartlegge behov, ressurser, kompetanse og arbeidsevne
Gi karriereveiledning og støtte for å kunne se muligheter på arbeidsmarkedet
Gi informasjon, råd og veiledning om NAV sine tjenester, inkludert økonomisk råd og veiledning
Sikre helhetlig og koordinert oppfølging etter gjeldende regelverk, herunder forvaltningsloven, NAV-loven, folketrygdloven, sosialtjenesteloven, arbeidsmarkedsloven og tiltaksforskriften
Forvaltningsmessige oppgaver, inkludert å dokumentere det løpende oppfølgingsarbeidet i ulike fagsystemer
Delta i betjening av publikumsmottaket i våre åpningstider
Samarbeide tett med andre relevante aktører i eller utenfor NAV-kontoret, blant annet fastleger, helsevesenet, tiltaksarrangører, skole/utdanning og ikke minst arbeidsgivere
Delta i tverrfaglige møter og drøftingsarenaer både internt og eksternt
Du skal sammen med resten av kontoret bidra til at vi utvikler stadig bedre brukertjenester og at kontoret når sine virksomhetsmål
Nav Gjøvik jobber kontinuerlig med mål om å levere de beste tjenestene. Det kan medføre endringer i arbeidsoppgaver og avdelingstilhørighet.
Kvalifikasjoner:
Fullført 3 årig høyere utdanning tilsvarende bachelor. Det er ønskelig med utdanning innen helse- og sosialfag eller pedagogikk.
For søkere med erfaring som vurderes som særlig relevant for stillingen kan vi ved unntakstilfeller fravike noe på utdanningskravet
Kompetanse og erfaring fra veilednings- og relasjonsarbeid
Kunnskap om og erfaring med offentlig forvaltning
God digital kompetanse og evne til raskt å sette seg inn i og bruke nye digitale løsninger. Du må også kunne veilede andre i bruk av digitale løsninger
Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter. Du kan uttrykke deg og skrive på en forståelig og tilgjengelig måte
Gode resultater fra relevant veiledningsarbeid
Det er ønskelig at du har:
- Kunnskap om arbeidsmarkedet og arbeidsinkludering
Kjennskap til utdanningssystemet
Erfaring med å jobbe endringsrettet med personer
Erfaring med tverrfaglig samarbeid
Erfaring med bruk av lovverk
Personlige egenskaper:
Høy arbeidskapasitet og solid gjennomføringsevne
Strukturert og systematisk
Fleksibel, løsningsdyktig og evner å håndtere uforutsigbarhet
Har tro på at alle som ønsker det skal kunne delta i arbeidslivet
Vi kan tilby:
Spennende, utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer, preget av stor arbeidsinnsats og høy kompetanse
Muligheter for faglig og personlig utvikling
Kollegaveiledning
Fleksibel arbeidstid
Muligheter for hybrid arbeidshverdag innenfor våre retningslinjer
Fokus på lokalt partssamarbeid og systematisk, forebyggende HMS arbeid
Ansettelse på vanlige kommunale vilkår, herunder pliktig pensjonsordning med 2% trekk og 6 måneders prøvetid, Pensjonsordning gjennom KLP
Lønn etter kommunens regulativ
Unntatt offentlighet må begrunnes:
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.
Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.
Søknad:
Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Ina Viberg Helgesson
41478298
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2813455
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3440437_186065_no