Innkjøpsrådgiver - Etat for utbygging
Etat for utbygging (EFU) har som oppgave å representere Bergen kommune som byggherre i gjennomføring av byggeprosjekter og relaterte aktiviteter tilknyttet kommunens formålsbygg som skoler, barnehager og sykehjem. Etaten er en ren prosjektrettet enhet, og arbeidet vi utfører er knyttet til de investeringsprosjektene som er under gjennomføring.
EFU består for tiden av fem avdelinger; tre prosjektavdelinger, Økonomi/stab samt Kontrakt og anskaffelser. Vi er for øyeblikket 44 ansatte, hvorav 22 er prosjektledere. I 2018 ble vi sertifisert i henhold til ISO 9001:2015,
og vi arbeider aktivt med utvikling av våre prosesser og styringssystem. Etat for utbygging er en hektisk og spennende arbeidsplass, med et godt arbeidsmiljø.
Arbeidsoppgaver
- Koordinere prosessen med utarbeidelse av konkurransedokumenter og ha ansvar for det innkjøpsfaglige.
- Håndtere hele prosessen fra kunngjøring av konkurranse til valg av leverandør.
Kvalifikasjoner
- Bachelorgrad innenfor økonomi / administrasjon / logistikk eller tilsvarende. Manglende formell utdanning kan veies opp av bred og relevant arbeidserfaring.
- Det er en fordel å ha arbeidet med anskaffelser i offentlig sektor eller ha erfaring med å utarbeide tilbud til offentlige byggherrer.
- Kandidater som har arbeidet mot bygg og anleggsbransjen vil bli foretrukket.
- Nyutdannede kandidater må ha fordypning innen offentlige anskaffelser.
- God IKT kompetanse. Det er en fordel å ha kjennskap til et konkurransegjennomførings-verktøy, gjerne Mercell.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
- Ved ansettelse legger vi stor vekt på kandidatens personlige egenskaper.
Utdanningsretning
- Bygg og anlegg
- Administrasjon og Ledelse
- Juridiske fag
- Økonomi / Regnskap
Utdanningsnivå
- Høyskole / Universitet, Diplom- / Bachelorgrad
Personlige Egenskaper
- Kunne håndtere at eget arbeid er gjenstand for kritisk gjennomgang og ha evne å stå i krevende prosesser over tid.
- Er ryddig og strukturert og har god egenledelse
- Du opptrer høflig og tydelig når det er mye å gjøre, og ber om hjelp til å prioritere ved behov.
- Er tydelig på egne innkjøpsfaglige vurderinger og evner å kommunisere disse på en måte som legger til rette for et godt samarbeid.
- Er omgjengelig og bidrar aktivt til positivitet i arbeidsmiljøet.
Språk
- Norsk
Vi tilbyr
- Lønn etter avtale.
- God pensjonsordning.
- Fleksibel arbeidstid.
- Faglige utfordringer og muligheter for egenutvikling.
- Et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
Kontaktinformasjon
Evelyn Boge, Avdelingsleder, 40 46 36 80
Arbeidssted
Bergen
Nøkkelinformasjon:
Annonsør:Bergen kommune
Ref. nr.:4039354496
Stillingsbrøk: 100%
Fast heltid
Antall stillinger: 1
Søknadsfrist: 31.03.2019
https://www.webcruiter.no/wcmain/advertviewpublic.aspx?oppdragsnr=4039354496&company_id=1661491731&culture_id=NB-NO
For elektronisk søknadsskjema:[Klikk her]
Om bedriften
Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.