Barnevernskonsulent - 2 x 100 % fast stilling
Beskrivelse av seksjon/enhet
Barneverntjenesten er organisert som en kommunal enhet i seksjon Familiesenter sammen med Psykisk helsearbeid og rustjeneste, Helsestasjon- og skolehelsetjeneste, Fysioterapi- og ergoterapitjeneste, Frivilligsentral og Helse- og
velferdstjeneste. Barneverntjenesten er nå utvidet til 12 årsverk og er en arbeidsplass preget av høyt tempo, varierte
arbeidsoppgaver, aktive og utfordrende dager
Vi har nå fått to ledige stillinger i barnevernstjenesten
Arbeidsoppgavene vil være saksbehandling og oppfølging i henhold til Lov om barnevernstjenester.
Den ene stillingen er nyopprettet da barnevernstjenesten er et satsningsområde i Rakkestad kommune.
For stillingen kreves
- Treårig helse og sosialfaglig høyskoleutdanning, fortrinnsvis barnevernspedagog
- Gyldig førerkort kl. B
- Språkferdigheter minimum B2 norsk muntlig og skriftlig
- God fremstillingsevne skriftlig og muntlig
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Ønskede kvalifikasjoner
- Evne til å arbeide selvstendig, i team og i et miljø med til tider høy aktivitet
- Engasjement, positiv innstilling og evne til å stå i utfordrende situasjoner
- Ønske om å bidra til videreutvikling av barneverntjenesten og kommunens tverrfaglige arbeid med barn og unge
- Erfaring med fosterhjem
- Relevant arbeidserfaring fra barnevern
- Søkere med videreutdanning i barnesamtalen, Cosveiledning, MarteMeo og andre metodekurs vil bli særlig vurdert
Vi kan tilby
- Garantilønn utover tariff
- Gode offentlige pensjons- og forsikringsvilkår
- Godt og positivt arbeidsmiljø med muligheter for faglig utvikling.
Arbeidsvilkår
Tilsetting er betinget av at det før tiltredelse kan legges frem tilfredsstillende politiattest i tråd med Barnevernloven § 6-10 første ledd, jf. politiregisterloven § 39 første ledd. Barneloven § 43a sjette ledd, jf. politiregisterloven § 39 første ledd.
Øvrige arbeidsvilkår, rettigheter og plikter er i samsvar med de til enhver tid gjeldene lover, forskrifter og avtaler.
Rakkestad kommune benytter elektronisk søknadsadministrasjon og kommunikasjon
Søknad fremmes via stillingsannonsen på vår hjemmeside og ved å trykke på valget "Søk på stilling". Søknad og CV
legges inn ved å følge veiviser i systemet.
Det er viktig at du som søker er tilgjengelig på oppgitt e-postadresse og telefonnr. Kopi av vitnemål og attester tas med
på et eventuelt intervju og skal ikke vedlegges søknaden. Tidligere arbeidsgivere kan bli kontaktet for referanser.
Vi gjør oppmerksom på at navn på søkere til stilling i Rakkestad kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har
bedt om vurdering for ikke å bli oppført på offentlig søkerliste, jfr. Offentlighetsloven §25.
Henvendelse fra annonsører gjøres til postmottak@rakkestad.kommune.no
Om bedriften
Rakkestad kommune ligger midt i Østfold fylke med kort avstand til Østfoldbyene. Kommunen har ca. 8000 innbyggere. Næringsgrunnlaget er jord- og skogbruk og industri. Kommunen har et godt utbygd tilbud på alle sine velferdsområder. Organisatorisk er kommunen inndelt i 9 seksjoner som yter tjenester til kommunens innbyggere.