KAM/Markedskoordinator for NAV Troms & Finnmark
Er du en nettverksbygger som har genuin tro på at det finnes en jobb for alle? Da er dette kanskje en jobb for deg.
I NAV Troms og Finnmark har vi ledig stilling som markedskoordinator da en av våre medarbeidere går over til andre oppgaver i NAV. Stillingen er plassert i Sør-Varanger, men skal jobbe ut mot hele Finnmark og i tett samarbeid med fagmiljø i Tromsø. Du vil være en del av NAV Troms og Finnmarks markedsteam. Teamet jobber primært med inkluderende rekruttering for at flere som av de som står utenfor arbeidslivet skal få en jobb.
Markedskoordinatorene sin oppgave er å bygge gode relasjoner med arbeidsgivere i et inkluderingsperspektiv. De skal bidra til at vi videreutvikler vårt samarbeid med arbeidsgivere slik at mulighetene for å inkludere arbeidssøkere med bistandsbehov i arbeidslivet øker. Dette krever god innsikt i og kunnskap om arbeidslivets mekanismer og arbeidsgiveres behov, samt arbeidssøkernes behov og potensiale. Stillingen skal bidra til at NAV Troms og Finnmark lykkes med inkludering og medvirke til at NAV-kontorene i vår region øker sin inkluderingskompetanse, skaper gode relasjoner til arbeidsgivere og at flere går over til arbeid og utdanning.
Du vil være en del av et team som jobber strategisk med å bygge relasjoner med utvalgte arbeidsgivere i Finnmark med tanke på å inkludere prioriterte grupper med bistandsbehov. Markedskoordinatorene har en KAM- rolle i forhold til virksomheter med samarbeidsavtaler.
Arbeidsoppgaver
- Utvikle samarbeid med større virksomheter i Troms og Finnmark/Finnmark med tanke på å inngå samarbeid om kvalifisering og formidling av prioriterte grupper med bistandsbehov. Dette innebærer kartlegging og identifisering av aktuelle virksomheter og utstrakt samarbeid med aktuelle enheter i Finnmark (NAV-kontor og fellesenheter som arbeidslivssenter m fl)
- Koordinere og samarbeide med alle aktuelle enheter i Finnmark om kvalifisering og formidling av arbeidssøkere med bistandsbehov til virksomhetene det inngås avtale med
- Utarbeide samarbeidsavtaler mellom NAV Troms og Finnmark og arbeidsgivere der Arbeids- og velferdsetaten har inngått intensjonsavtaler
- Være et fast kontaktpunkt for utvalgte virksomheter NAV samarbeider tett med
- Utarbeide grensesnitt mot NAV-kontorene/veiledere
- Stillingen innebærer mye utetid fra kontoret
- Endring av arbeidsoppgaver/tjenestested må påregnes etter skiftende behov
Kvalifikasjoner
- Treårig relevant utdanning fra høyskole eller universitet. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for noe av utdanningskravet
- Må ha erfaring fra nettverksbygging og pleie av kunderelasjoner
- Må ha erfaring med å forhandle frem og inngå avtaler
- Erfaring fra samarbeid med arbeidsgivere
- Kartlegging av behov og ressurser hos arbeidsgivere og arbeidssøkere med bistandsbehov
- Kjennskap eller erfaring med matching (rett jobb til rett person) eller karriereveiledning
- Kunne vise til resultater i tidligere jobber
Personlige egenskaper
- Må ha god relasjonskompetanse.
- Må like å jobbe på tvers av organisatoriske skillelinjer og kunne opptre ryddig
- Må ha gode evner til å skape dialog og gjensidig forståelse for oppdrag
- Må ha evne til å se muligheter for arbeidssøkere i samarbeid med arbeidsgivere
- Må trives med å oppsøke arbeidsgivere og samarbeidspartnere, god til å bygge og vedlikeholde nettverk
- Være god til å forhandle frem avtaler
- Ha god arbeidskapasitet og evne til å være fleksibel
- Ha en grunnleggende tro på at det finnes en jobb for alle
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et høyt prioritert samfunnsområde
- Tilhørighet i et ambisiøst markedsteam
- Stilling som rådgiver i stilligskode 1434/ lønnsspenn kr 557 100 - 635 400, for spesielt kvalifiserte søkere kan seniorrådgiver i kode 1364 vurderes
- God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)
Kontaktinformasjon
Hilde Michelsen, NAV-leder, 410 61 836Arbeidssted
Doktor Wessels gate 199900 Kirkenes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4788967147
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 24.04.2024
Om bedriften
NAV søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
NAV består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i NAV. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrifter via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling