Klar for en spennende jobb?
Sortland kommune Bedriftsoppfølging
Strandgata 30, 8400 Sortland
Om jobben
Stillingstittel
Fast stilling som jobbspesialist
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 3. desember
Motiveres du av å jobbe med mennesker? Har du troen på at alle mennesker til tross for fysiske eller psykiske arbeidshindre, kulturell bakgrunn eller andre utfordringer kan få og beholde en vanlig jobb og ønsker å bidra på et svært viktig samfunnsområde? Har du gode kommunikasjon- og relasjonsferdigheter? Da kan denne stillingen være noe for deg.
NAV Sortland er et kontor med ca 60 ansatte som hver dag jobber for at flest mulig av kommunens innbyggere skal kunne være i arbeid og aktivitet. Vi søker en jobbspesialist i 100% fast stilling med snarlig tiltredelse.
Stillingen inngår i et fagmiljø med et team på 8 jobbspesialister pluss en metodeveileder (teamleder) som skal jobbe med tiltaket utvidet oppfølging.
Tiltaket «Arbeid med støtte» er arbeidsrettet og innebærer tett oppfølging av brukere, samt mye tid ute hos arbeidsgivere. Arbeid med støtte jobber etter Supported Employment-metodikken . Stillingene krever at man jobber systematisk etter metoden, med målrettet ressurskartlegging, jobbsøk og jobbutvikling i nær kontakt med arbeidsgivere. Det stilles høye og strenge krav til registrering og rapportering. Målgruppen i tiltaket er mennesker med sammensatte utfordringer som trenger bistand for å komme ut i arbeid.
I søknadsteksten ber vi deg reflektere over hva som motiverer deg til å søke på denne stillingen og over motivasjonen din for å ville jobbe med brukere i målgruppen.
Arbeidsoppgaver:Du skal bruke Supported Employment som arbeidsmetode. I dette ligger det:
- Individuell tilpasset oppfølging av inntil 20 arbeidssøkere
- Identifisere arbeidssøkers interesser, sterke sider, ferdigheter og evner, for så å koble de på rette arbeidsgiver (jobbmatch)
- Karriereveiledning
- Bygge nettverk ved å oppsøke bedrifter, skape dialog og relasjon med arbeidsgivere -- og kunne opprettholde relasjonen
- Engasjere og motivere både jobbsøkere og arbeidsgivere
- Skape gode relasjoner med samarbeidspartnere
- Dokumentere informasjon og rapportere i relevante fagsystemer
- Ta initiativ og være en god ambassadør utad for Nav.
Du må ha:
- Treårig relevant utdanning fra høyskole eller universitet, gjerne innenfor samfunnsfaglig, sosialfaglig, helsefaglig, rådgivning/veiledning eller pedagogisk retning. Lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Veiledningskompetanse, og/eller relevant erfaring fra veiledning, motivasjon eller oppfølgingsarbeid
- God muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne
- Førerkort kl. B
Ønsket at du har:
- Kjennskap til metodikken Supported Employment
- God digital kompetanse og evne til raskt å sette deg inn i nye digitale løsninger
- Erfaring fra NAV eller god kjennskap til NAV
- Kunnskap om det lokale arbeidsmarkedet
- Kjennskap til privat næringsliv eller erfaring fra privat næringsliv
- Har troen på at alle mennesker kan få og beholde en jobb
- Har evne til og interesse for å motivere, engasjere og bygge relasjoner
- Er initiativrik, uredd og har god gjennomføringsevne
- Har vilje, «indre drive» og motivasjon til oppsøkende virksomhet
- Evne til å takle høyt arbeidstempo og uforutsigbarhet
- Kan jobbe målrettet, strukturert og effektivt, samt disponere tiden din godt
- Har høye ambisjoner og tåler å bli fulgt opp på resultater
- Er en lagspiller som kan dele erfaringer
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Aktive og engasjerte kolleger
- Nødvendig opplæring og veiledning
- Fast tilsetting i 100 % kommunal stilling
- Lønn etter kvalifikasjon og gjeldende avtaleverk
- Gunstig pensjonsordning
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2789512
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3427135_212231_no