Avdelingsleder fellestjenestene (jurist)
Org. nr: - Stillingsident: 4183465578 Presentasjon av stillingen:
Vil du være med å utvikle Nes kommune?
Nes kommune har ledig en interessant og utfordrende stilling som leder av fellestjenestene. Fellestjenestene inneholder blant annet fagområdene dokumentsenter, politisk sekretariat, servicetorg, digitalisering, innbyggerdialog og internkontroll. Avdelingen har også en fagstab som blant annet arbeider med juridiske spørsmål, kvalitetsledelse og bevillingssaker. Dette er viktige tverrfaglige tjenester som berører alle kommunalområdene. Stillingen er organisatorisk plassert i kommunalområde Administrasjon og styring.
Stillingen innebærer at du må kunne jobbe overordnet samtidig som du tar del i det operative arbeidet for fagområdene. Du må videre kunne lede et bredt spekter av oppgaver, der evnen til å lede og motivere er sentralt. Du vil samhandle og kommunisere med ulike fagmiljøer, innbyggere og politikere.
Den rette kandidaten er uredd, med et genuint ønske om å løfte egne fagområder, samtidig som du er løsnings- og samarbeidsorientert. Organisasjonen er i kontinuerlig utvikling, slik at fagområdene tillagt stillingen kan endres.
Arbeidsoppgaver
Ansvar for:
- Juridisk saksbehandling
- Videreutvikle kommunens kvalitets- og avvikshåndteringssystem
- Utvikle innbyggerservice og innbyggerkontakt
- Videreutvikle dokumentsenter og politisk sekretariat, samt sikre god kommunikasjon og samhandling mellom administrasjon, politikere og innbyggere
- Kompetanseutvikling og opplæring av kommunens ledere/saksbehandlere innenfor avdelingens fagområder
- Budsjett-, fag- og personalansvar for egen avdeling
- Sørge for et godt samarbeid med øvrige ledere, avdelinger og fagområder
- Digitalisering
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning, gjerne jurist, men annen utdanning vil også vurderes.
- Ledererutdanning og/eller ledererfaring
- Det er ønskelig med erfaring fra offentlig sektor generelt, og avdelingens fagområder spesielt.
- God kjennskap til relevant lov og avtaleverk
- Gode samarbeidsegenskaper med vekt på god kommunikasjon
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Personlig egnethet vil vektlegges
Personlige egenskaper
- Evne til å bygge gode relasjoner og samarbeid på tvers i organisasjonen
- Arbeider selvstendig, er analytisk og strukturert
- Har gjennomføringskraft og høy arbeidskapasitet
- Evner å tenke helhetlig, orientere deg mot framtiden og se organisasjonens behov og muligheter.
Vi tilbyr
- Lønn etter avtale
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Minst to referanser må oppgis
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.
Kontaktinformasjon
Gyrid Slettengen, Kommunalsjef, 951 50 815
Arbeidssted
Rådhusgata 2
2150 Årnes
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Nes kommune
Referansenr.:4183465578
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 02.03.2020
Om bedriften
Nes kommune i Viken har en visjon om "det gode liv der elvene møtes". Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma - elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her