Kontaktperson/saksbehandler ved Indre Namdal barnevern, 100% fast stilling
Indre Namdal Barnevern
Granvegen 1, 7870 Grong, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Kontaktperson
Oppstart
Etter avtale
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
100% fast stilling som kontaktperson/saksbehandler barnevern, evt. andre stillinger som måtte være ledige.
ArbeidsoppgaverHovedansvar for fremdrift i enkeltsaker med saksbehandling og oppfølging etter Lov om barneverntjenester. Arbeidet medfører stor grad av kontakt med barn/ungdom, foreldre/foresatte, private og offentlige samarbeidsparter. Barneverntjenesten satser også på bruk av familieråd for å finne gode løsninger i familiens slekt og nettverk.
Vi søker en person som har:-
Minimum 3-årig sosialfaglig høgskoleutdanning, eller annen relevant høgskoleutdanning/universitetsutdanning- gjerne med utdanning på masternivå jf. oppvekstreformen. Relevante videreutdanninger er ønskelig. Relevant erfaring kan kompensere for sosialfaglig utdanning.
-
Gjerne relevant praksis fra barnevernsarbeid i førstelinje, herunder sosialfaglig arbeid og /eller forvaltningserfaring generelt.
-
God digital kompetanse
-
Stor grad av selvstendighet
-
God norsk muntlig og skriftlig formidlingsevne
-
Kunne arbeide strukturert og målrettet
-
kunne samarbeide og jobbe godt i team, har relasjonelle ferdigheter.
-
Evne til å håndtere konflikter
-
Robust, evne til å håndtere stress på en hensiktsmessig måte
-
Evne til å lytte, ha empati, og representerer gode verdier og holdninger
-
Kunnskap om barns behov og ulike hjelpebehov- være opptatt av barn og foreldres rettssikkerhet
Organisasjonen vil være i stadig endring. Det er derfor et krav at den som tilsettes er fleksibel i forhold til endringer i arbeidsoppgaver, samarbeidspartnere og organisatorisk plassering.
Det vil bli lagt vekt på personlig egnethet.
Vi tilbyr:Et godt og raust arbeidsmiljø.
Muligheter for fleksibilitet/arbeid hjemmefra ved bruk av digitale løsninger og full-elektronisk arkiv.
Veiledning på arbeidsoppgaver.
Lønn etter avtale. Attraktiv pensjonsordning, med 2 % pensjonsinnskudd.
Gode fleksitids- og overtidsordninger.
Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det kreves at ansatte kan benytte egen bil i tjenesten i tillegg til kommunens leiebiler. Reisevirksomhet må påregnes.
Det kreves innlevert politiattest før tiltredelse.
Minimum to referanser må oppgis i søknad.
Bekreftende kopier av vitnemål og attester tas med til et eventuelt intervju.
Søknadsfrist: 12. september 2024 Søk via Grong kommunes nettside:Skjema for søknad på ledige stillinger - Grong kommune
Har du spørsmål om stillingene, kontakt avd.leder Trine Gartland Gåsbakk mob. 926 98 464 eller barnevernleder Bente Jakobsen mob. 481 46 185.
Om bedriften
Indre Namdal barnevern- og PPT er en samorganisert interkommunal tjeneste etter vertskommuneprinsippet. Tjenesten innbefatter kommunene Grong, Høylandet, Namsskogan, Røyrvik og Lierne. Grong kommune er vertskommune.
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2726568
- Hentet fra
Stillingsregistrering
- Referanse
4fe65745-d863-42dd-b496-1b358e1201d6