Konsulent kompetanse og kvalitetsutvikling
Fakta om stillingen
Vi søker etter en engasjert og faglig interessert medarbeider til stillingen som konsulent for kompetanse og kvalitetsutvikling i omsorgstjenesten.
De kommunale tjenestene er i sterk utvikling med flere og ny oppgaver, mer kompleksitet i behandling og oppfølging og med tilhørende økte forventninger og krav til samhandling, kompetanse og kvalitet.
Stillingens hovedansvar er å sørge for og være en pådriver for utvikling av kompetanse og kvalitet i omsorgstjenesten i samarbeid med interne og eksterne aktører. Det innebærer å planlegge, følge opp og evaluere kompetansetiltak og kvalitetsarbeid på systemnivå, følge opp samarbeidsparter og avtaler samt lede og delta i aktuelle utviklingsprosjekter.
Kompetanse og kvalitetskonsulent er en del av omsorgssjefens stab.
Tiltredelse/ varighet
Stillingen er ledig fra 01.09.19
Arbeidsoppgaver
Ansvar for kompetansekartlegging og kompetanseplan.
Representant i arbeidet med regionalt kompetanse og utviklingssamarbeid i Gjøvik regionen
Undervisning og veiledningsarbeid.
Legge til rette for og følge opp kvalitet og pasientsikkerhetsarbeid i samarbeid med ledere.
Bidra i arbeidet med utvikling av gode og helhetlige pasientforløp.
Ansvar for praksisplasser for studenter og lærlinger samt kontakten med utdanningsinstitusjoner.
Utarbeide og rapportere på tilskuddssøknader
Lede og delta i ulike utviklingsprosjekter og planarbeid
Holde seg oppdatert på lovverk og nasjonale føringer innenfor eget ansvarsområde
Kvalifikasjoner/utdanning
Minimum 3 årig helse - og sosialfaglig utdanning fra høgskole-, eller universitet.
Veilederkompetanse eller annen relevant videreutdanning er ønskelig
Erfaring fra arbeid med kompetanse og kvalitetsarbeid
Gode kommunikasjonsferdigheter både skriftlig og muntlig
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Du må bidra aktivt til å forbedre tjenestene blant annet gjennom Lean kontinuerlig forbedring.
Det stilles krav til levert og godkjent politiattest før tiltredelse i stillingen.
Personlige egenskaper
Gode kommunikasjonsferdigheter både skriftlig og muntlig
Er utviklingsorientert og nytenkende
Evne til å ta initiativ og trives med utfordringer
Evne til å se sammenhenger og helhet
Må være god på å jobbe selvstendig i tillegg til å inneha gode samarbeidsevner
Fleksibel og løsningsorientert
Har analytiske evner
Strukturert og målrettet og ha gjennomføringsevne
Personlig egnethet vil bli vektlagt ved utvelgelse.
Lønnsvilkår
Lønn fastsettes etter avtale på bakgrunn av kvalifikasjoner og erfaring.
Bruk av egen bil godtgjøres etter kommunens reiseregulativ.
Vi oppfordrer deg til å bruke elektronisk søknadsbehandling.
Vi ser helst at du logger deg inn på ledig stilling og registrerer din CV m.m.
Dersom du ønsker at din søknad ikke skal offentliggjøres, ber vi om at du begrunner hvorfor. Dette er et krav i henhold til Offentleglova §25.
Vi vil også gjøre oppmerksom på at søknad kan bli gjort offentlig selv om søker har anmodet om å ikke bli ført opp på søkerlister.
Bekreftede kopier av vitnemål og attester fremlegges kun på forespørsel.
Om bedriften
Vestre Toten kommune har ca 13400 innbyggere og ligger sentralt til på Østlandet, 1 mil sør for Gjøvik og 11 mil nord for Oslo. Rv. 4 og Gjøvikbanen går igjennom kommunen. Administrasjonsstedet er Raufoss hvor også en av Norges største industriparker ligger med ca 3000 ansatte. Flere uavhengige undersøkelser og evalueringsrapporter viser at Vestre Toten er en kommune med særlig godt arbeidsmiljø. Vestre Toten kommune er en innovativ kommune. Vi arbeider aktivt, systematisk og helhetlig med utvikling og forbedring blant annet gjennom bruk av Lean kontinuerlig forbedring.Les mer om oss på: www.vestre-toten.kommune.no for nærmere informasjon om kommunen og www.gjovikregionen.no for informasjon om regionen.Trygghet, trivsel og utvikling er vårt slagord.