1-2 stillinger som høgskolelektor / førstelektor / førsteamanuensis i bedriftsøkonomi
Jobbnorge ID: 165409
Om stillingen
Stillingene ligger til Handelshøgskolen Innlandet - fakultet for økonomi og samfunnsvitenskap, institutt for økonomifag . Stilingene er faste, 100 %.
Kontakt:
Instituttleder Per Søberg, Tel: 62 43 05 32 , Mob: 414 42 159, e-post: per.soberg@inn.no
Ansvar og oppgaver
- Stillingene er knyttet til forskning, utvikling, undervisning og veiledning ved våre årsstudier, bachelor- og masterutdanninger innen våre fagområder. Den ene stillingen vil ha undervisningsoppgaver på bachelor- og masternivå innen bedriftsøkonomi. Den andre stillingen vil ha mer fokus på undervisning på grunnleggende nivå innen bedriftsøkonomiske emner, og denne stillingen vil ha dette som sine primære arbeidsoppgaver. Det vil imidlertid kunne være aktuelt å undervise på masternivå også for denne stillingen.
- Felles for begge stillingene er at avklaring angående undervisningsoppgaver vil skje i dialog med fagmiljøet og instituttleder.
- I tillegg til undervisning vil oppgaver som veiledning av studenter i forbindelse med bacheloroppgaver og/eller masteroppgaver, videre utvikling av faglige og pedagogiske opplegg for undervisningen og aktiv deltakelse i instituttets fagmiljø, være en del av arbeidsoppgavene som er tillagt begge stillingene.
- Begge stillingene har avsatt tid til forsknings- og utviklingsoppgaver i henhold til høgskolens arbeidstidsordning.
- Andre oppgaver kan tillegges stillingene ved behov.
Kvalifikasjonskrav
- Den ene stillngen ønskes besatt av en person med førstestillingskompetanse med doktorgrad i bedriftsøkonomi. Søkere som har levert sin avhandling og som oppnår phd-graden innen søknadsprosessen avsluttes vil bli vurdert for stilling som førsteamanuensis.
- Den andre stillingen kan besettes av en person med høgskolelektorkompetanse, dvs. med masterutdanning eller hovedfag i bedriftsøkonomi. Søkere med økonomisk-administrativ utdanning på tilsvarende nivå og med spesialisert kompetanse innenfor økonomi vil også bli furdert. For denne stillingen gjelder at den også kan besettes av søkere med annen relevant fagbakgrunn.
- I tillegg vil relevant erfaringskompetanse fra næringslivet også kunne bli vektlagt.
- Den som tilsettes må kunne undervise på engelsk i tillegg til norsk eller annet skandinavisk språk.
- Videre må den som tilsettes beherske aktuelle dataverktøy/-program på en god måte.
- Dokumentert praktisk-pedagogisk utdanning og erfaring, fortrinnsvis rettet mot høyere utdanning.
- Interesse for digitalisering og nye undervisningformer
Personlige egenskaper:
- Vi ønsker medarbeidere som er faglig interessert, som har interesse for og ferdigheter innen undervisning og forskning innenfor fagområdet generelt, og som ønsker å bidra til å videreutvikle studiet og fagmiljøet i et langsiktig perspektiv. Vi søker medarbeidere som kan omgås studenter og kolleger på en god måte og som vil fungere utfyllende i et fagmiljø i utvikling. Evne og motivasjon til å drive frem FoU-arbeid, både alene og i samarbeid med andre, er viktig.
- Personlig egnethet tillegges stor vekt
Vurderingen av hvilken kandidat som er best kvalifisert vil være en helhetlig vurdering av utdanning, erfaring og personlig egnethet, i tillegg til motivasjon og øvrige kvalifikasjonskrav slik de er formulert i annonseteksten
- Mer informasjon om de formelle kvalifikasjonskravene, se Forskrift om ansettelse og opprykk i undervisnings- og forskerstillinger.
- Søkere som ikke kan dokumentere pedagogisk kompetanse ved ansettelse er forpliktet til å gjennomføre høgskolens kurs i høgskolepedagogikk eller tilsvarende etter nærmere avtale.
Hvordan søke
Søknad og CV registreres elektronisk via "søk stillingen"
Søknaden må inneholde:
- Søknadsbrev
- Utfyllende oversikt over utdanning, vitnemål, arbeidserfaring, pedagogisk erfaring, administrativ erfaring, akkvisisjonsarbeid, koordinerings erfaring og andre kvalifiserende aktiviteter
- Dokumentasjon på pedagogiske kvalifikasjoner, herunder formell pedagogisk utdanning, pedagogisk praksis (for eksempel undervisnings-/veiledererfaring), erfaring med studiekvalitetsutvikling, utvikling av undervisningsopplegg, studieplaner etc. I tillegg ønskes inntil en sides refleksjon rundt ditt pedagogiske grunnsyn og din egen pedagogiske utvikling
- Oversikt over eksternfinansierte prosjekter
- Publikasjonsliste
- Inntil ti arbeider til vurdering
Aktuelle søknader vil bli vurdert av en sakkyndig komité. Utfyllende CV, bekreftede kopier av vitnemål og attester, publikasjonslister og dokumenter/arbeider som skal vurderes skal legges som elektroniske vedlegg eller lenker til søknaden.
Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju og prøving av praktiskpedagogiske ferdigheter.
Anmodning om unntak fra offentlig søkerliste må begrunnes tydelig og angis via elektronisk søknadsskjema. Søkere vil bli kontaktet dersom høgskolen ikke kan følge anmodningen (jf. off.loven § 25).
Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål ved HINN å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Arbeidsforholdene tilrettelegges om nødvendig for personer med redusert funksjonsevne. Dersom søkere tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV, kan denne opplysningen bli brukt til registreringsformål i forbindelse med måltallet.
Vi tilbyr
- En spennende og utfordrende jobb ved en høgskole i utvikling, engasjerte kolleger og et godt arbeidsmiljø
- Stillingen lønnes i stillingskode 1011 førsteamanuensis / 1198 førstelektor / 1008 høgskolelektor i Statens lønnsregulativ, innplassert etter kompetanse og erfaring
Se annonsen og søk på stillingen www.jobbnorge.no
Om bedriften
Høgskolen i Innlandet har over 14 000 studenter, 1000 ansatte og har studiesteder i Lillehammer, Hamar, Elverum, Rena, Evenstad og på Blæstad.
Høgskolen i Innlandet skal bygge sterke og solide fag- og forskningsmiljøer som setter spor etter seg regionalt, nasjonalt og internasjonalt. Vi skal utvikle en ny og bedre institusjon med høy faglig og pedagogisk kvalitet, og som tar sikte mot å oppnå universitetsakkreditering innen 2020.
Vår visjon er <>.