Rådgiver rekruttering
Domstoladministrasjonen
Dronningens gate 2, 7011 Trondheim, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver rekruttering
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 11. november
Om stillingen
Vil du være med å jobbe for Norges domstoler, samfunnets fremste konfliktløser?
Domstoladministrasjonens rolle er å legge til rette for at domstolene kan uføre sitt samfunnsoppdrag og opprettholde den høye tilliten.
I avdeling for HR og kommunikasjon (HRK) er vi 23 medarbeidere. Vi er organisert med en kommunikasjonsseksjon ledet av en seksjonssjef, mens ansvarsområdene innen HR er underlagt avdelingsdirektør. I Norges domstoler jobber vi med digitalisering av arbeidsprosessene våre, både de administrative og de som handler om selve rettsprosessene. Endringene påvirker HRKs måte å jobbe med arbeidsgiverrollen. Avdelingen er derfor sentral i mange spennende oppgaver som skal bidra til at domstolene skal forbli Norges fremste konfliktløser. Arbeidet skjer i tett dialog med domstolenes ledelse og tillitsvalgte.
Vi legger stor vekt på arbeidsgiverprofilering og en profesjonell rekrutteringsprosess for å tiltrekke den riktige kandidaten til ledig stilling i Norges domstoler.
Vi har nå behov for en ny kollega som skal ha hovedoppgaver knyttet til arbeidsgiverprofilering og vårt rekrutteringsarbeid, både internt i DA og med noe bistand til domstolene.
Stillingen forutsetter selvstendig arbeid på et høyt faglig nivå, men også mye samarbeid med dyktige og engasjerte kollegaer. Vi har kultur for deling av kunnskap, som bidrar til økt kompetanse for den enkelte. Organisering og oppgaver i avdelingen endres i takt med organisasjonens behov, og tilgjengelige ressurser. Det vil være noe reising i stillingen.
Vi er en avdeling med høyt aktivitetsnivå og vi gleder oss til å gå på jobb!
Arbeidsoppgaver
- gjennomføre hele rekrutteringsprosessen fra A til Å, inkludert utarbeidelse av stillingsannonser, intervjuer og referansesjekker
- utvikle og implementere strategier for arbeidsgiverprofilering
- bruke digitale verktøy for å effektivisere rekrutteringsprosessen
- samarbeide tett med ledere og avdelinger for å forstå deres behov og sikre riktig bemanning
- bidra til kontinuerlig forbedring av rekrutteringsprosesser og -verktøy
arbeid med andre HR-oppgaver avhengig av vårt behov og din kompetanse
Oppgavene vil være på både strategisk og operativt nivå.
Hvem er du?
Vi ser etter deg som har god erfaring innen rekruttering og som brenner for å bygge gode relasjoner og utvikle vår arbeidsgiverprofil.
Kvalifikasjoner:
- relevant høyere utdanning innen HR, organisasjonspsykologi eller lignende
- erfaring fra rekruttering, gjerne fra en lignende stilling
- kunnskap om regelverk for rekruttering i offentlig virksomhet er en fordel
- god kompetanse i bruk av digitale verktøy og systemer
- sertifisering i ulike testverktøy er en fordel
- gode kommunikasjonsferdigheter på norsk, både skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper:
- strukturert og systematisk tilnærming til arbeidsoppgaver
- nysgjerrig og lærevillig
- idérik og utviklingsorientert
- evne til å bygge og vedlikeholde gode relasjoner
- proaktiv og løsningsorientert
Hva tilbyr vi?
Hos oss vil du bli en del av et fagmiljø som skal støtte opp under samfunnsoppdraget til Norges domstoler. Du vil få varierte og utfordrende arbeidsoppgaver, sammen med mange dyktige kollegaer. Vi har gode lokaler i Trondheim sentrum, et godt arbeidsmiljø og egen kantine.
Vi tilbyr fleksible arbeidsordninger, inkludert mulighet for hjemmekontor. Vi har konkurransedyktige betingelser etter Hovedtariffavtalen i staten. I tillegg har vi en av markedets beste pensjonsordninger i Statens pensjonskasse. Du lønnes som rådgiver (kode 1434) eller seniorrådgiver (kode 1364) avhengig av din kompetanse.
Som kunnskapsvirksomhet er vi opptatt av din kompetanseutvikling, og du vil få muligheten til å lære mye nytt og utvikle deg videre i din karriere.
Om oss
Norge har 49 domstoler med om lag 2000 medarbeidere. Domstolene er den tredje statsmakt. Som samfunnets viktigste konfliktløser, er domstolene avhengig av tillit. Det innebærer at virksomheten må innfri samfunnets krav og forventninger.
Domstoladministrasjonen (DA) skal medvirke til at domstolene blir best mulig i stand til å løse oppgavene sine. Det betyr blant annet å legge til rette for en forsvarlig og effektiv gjennomføring av rettssaker. DA har både en styrings- og støttefunksjon, en rettspolitisk og en utviklingsrolle overfor domstolene.
DA holder til i Trondheim, og arbeidsspråket vårt er norsk. Virksomheten er organisert i fem avdelinger. DA legger vekt på bredde og mangfold i arbeidsmiljøet. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater med relevant utdanning, bakgrunn, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Vi oppfordrer deg til å krysse av i søknadsportalen dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV eller innvandrerbakgrunn. Les mer om muligheten for positiv særbehandling på www.dfo.no.
Vi gjør oppmerksom på at søknaden kun blir vurdert ut fra informasjon som foreligger ved søknadsfristens utløp. Sørg derfor for at søknaden din tydelig viser hvordan dine ferdigheter og erfaringer oppfyller kriteriene som er beskrevet i annonsen.
Personopplysninger i søknad og CV til stillingen håndteres i henhold til lov om behandling av personopplysninger. Du kan lese mer om personvern på www.domstol.no. Her finner du også generell informasjon om domstolene og DA.
Vi utarbeider offentlig søkerliste og henviser til offentlighetslova § 25, andre ledd, for muligheten til å bli unntatt fra denne.
Sektor
Offentlig
Nettsted