Avdelingsleder 1. - 2. trinn og SFO ved Sodin skole
Vi søker avdelingsleder til fast stilling ved Sodin skole.
Sodin skole er en barne- og ungdomsskole på Kyrksæterøra i Heim kommune med ca. 430 elever. Skolen er organisert i tre avdelinger; 1. - 2. trinn m/SFO, 3. - 7. trinn og 8. - 10. trinn, med avdelingsledere som har fullt fag- og personalansvar for sin avdeling. Voksenopplæring er også underlagt enhetsleder/rektor ved skolen.
Sodin skole er en utviklingsorientert skole som har tett samarbeid med både Udir og universitet og høyskoler. For tiden samarbeider vi med NTNU og Skrivesenteret om tidlig innsats og tilpasset opplæring i begynneropplæringa. Skolefritidsordningen jobber aktivt med å implementere ny nasjonal rammeplan for SFO.
Stillingsbeskrivelse
- Bidra til et inkluderende, trygt og godt skolemiljø på 1. - 2. trinn og SFO
- Ansvar for begynneropplæringa ved skolen, ved å følge opp undervisningen og elevenes læringsprogresjon
- Personalansvar for ansatte på 1. - 2. trinn og SFO
- Ta aktivt del i skolens ledergruppe
- Tilrettelegge for pedagogisk utviklingsarbeid og delta i lærende fellesskap på skolen og i SFO
- Følge opp overgang barnehage/skole
- Samarbeide med og være et bindeledd mellom ulike nivå i organisasjonen og med eksterne samarbeidspartnere
- Ivareta et godt samarbeid med foreldre/foresatte
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning innen barnehage/skolepedagogikk
- Gjerne utdanning innen pedagogisk ledelse
- God kjennskap til begynneropplæring
- Ønskelig med gode IKT-kunnskaper
Personlige egenskaper
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- God relasjonskompetanse
- Evne til å motivere
- Positivt elevsyn
- Utviklingsorientert
- Godt humør og stå-på vilje
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- En spennende ot utfordrende stilling i et inkluderende arbeidsmiljø
- Kompetent og engasjert kollegium
- Fremtidsrettet arbeidsgiver
- Fleksitidsordning
- Meget gode pensjons- og forsikringsordninger
- Bedriftshelsetjeneste
Tilsettingsvilkår
Lønn iht. hovedtariffavtale.
Arbeidstid: Normal arbeidstid er fra kl. 07.30 - 15.30.
Det må framvises politiattest av ny dato før tiltredelse.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Iht. Offentlighetsloven § 25 kan opplysninger om søker bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Attesterte kopier av vitnemål og attester tas med til eventuelt intervju.
Link til søknadsskjema: Send søknad