Byggesaksbehandler/jurist
Org. nr: - Stillingsident: 4388081431 Presentasjon av stillingen:
Vi ser etter deg som ser det faglig utfordrende og spennende å jobbe i kommunal forvaltning.
Vi søker etter jurist, eller andre med relevant utdannelse/bakgrunn, med interesse for byggesaksbehandling til fast 100% stilling ved avdeling for plan, næring og utvikling i Kommunedirektørens stab.
Du har gjerne erfaring fra kommunal byggesaksforvaltning, statlig forvaltning eller byggebransjen, og har visjoner om å bidra i samfunnsutviklingen.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsområdet vil være saksbehandling av bygge-, dele- og utslippssaker etter plan- og bygningsloven m/forskrifter og matrikkelføring.
Dette innebærer også tilsyn og oppfølging av ulovligheter, forberedelse av politiske saker, generell veiledning til publikum og kontakt med aktører i byggebransjen.
For deg som er jurist vil stillingen også kunne innebære juridisk bistand ved behov innenfor kommunens øvrige ansvarsområder.
Det legges opp til samhandling og mulighet for overlapping med øvrige arbeidsoppgaver innenfor avdelingen, spesielt innen kommunal plansaksbehandling.
Saksbehandling av øvrige saker etter behov og kapasitet.
Kvalifikasjoner
Du har juridisk eller annen relevant utdannelse fra høyskole eller universitet
Du innehar juridisk kompetanse med vekt på plan- og bygningslovgivningen
Du har erfaring med, og interesse for, byggesaksbehandling
Du har god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Du har gjerne relevant praksis fra offentlig eller privat sektor
Personlige egenskaper
Du har stor arbeidskapasitet og mestrer det å jobbe med mange oppgaver samtidig
Du har gode samarbeidsevner, og er serviceinnstilt
Du jobber strukturert og selvstendig
Du tar initiativ og ansvar og har gjennomføringsevne
Du er klar og tydelig i møte med kolleger, folkevalgte og brukere av tjenesten
Du har gode digitale ferdigheter
Du disponerer egen bil til tjenesteoppdrag.
Det er mye kundekontakt, og det legges derfor spesielt stor vekt på personlige egenskaper ved tilsetting.
Vi tilbyr
Faglige utfordringer og varierte arbeidsoppgaver i et kompetent og trivelig arbeidsmiljø
Gode muligheter for faglig utvikling og samarbeid med andre fagdisipliner
Fleksitidsordning og avtale om hjemmekontor etter behov.
Lønn etter gjeldende regelverk
Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
Kontaktinformasjon
Arne Ettestad, Avdelingsleiar, 95141500, ae@drangedal.kommune.no
Arbeidssted
Gudbrandsveien 7
3750 DRANGEDAL
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Drangedal kommune
Referansenr.:4388081431
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 30.05.2021
Om bedriften
Drangedal kommune har i underkant av 4100 innbyggere og ligger sørvest i Vestfold og Telemark. Kommunen er brukerorientert og opptatt av å levere gode tjenester til kommunens innbyggere og næringsliv. Dette innebærer blant annet å ta i bruk elektroniske løsninger. Det er fullt utbygd fibernett i hele kommunen. Drangedal er en del av Grenlandssamarbeidet med nærhet til byene i Grenland, og har sentral beliggenhet med stopp langs Sørlandsbanen.
Drangedal har nærhet til kysten med skjærgården, til skog og hei, og til fjellet med Gautefall skisenter og biathlonanlegg med helårsdrift. Tokevannet med sine 365 øyer har rike muligheter for friluftsliv og rekreasjon. Stedsutviklingsprosjektet Toke Brygge har skapt ny aktivitet og attraktivitet i sentrum. Drangedal har et rikt kultur- og foreningsliv der den flotte kultur- og kinosalen Tokestua står sentralt som møteplass for ulike aktivitetstilbud.
I Drangedal Kommune ønsker vi mangfold, og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, alder, funksjonshemming eller etnisk tilhørighet.Arbeidstakere i Drangedal Kommune tilsettes på de vilkår som til enhver tid framgår av gjeldende lover, tariffavtale, reglement og arbeidsavtaler. Les mer her
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli ført opp på den offentlige søkerlisten. Drangedal kommune vil informere søkere dersom dette ønsket ikke kan imøtekommes.