Prosjektkoordinator
Jobbnorge ID: 190794
Om stillingen
Ledig stilling som prosjektkoordinator
Kautokeino kommune har en fast 100% stilling som prosjektkoordinator ved enhet for tekniske tjenester.
Enhet for tekniske tjenester har medarbeidere innenfor drift og vedlikehold av kommunale bygg og eiendommer, byggesaksbehandling, arealforvaltning, oppmåling, arealplan, kart og geodata, landbruk, naturforvaltning, vann/avløp, renovasjon, samferdsel, forurensning, mm.
Kautokeino kommune har til enhver tid et eller flere pågående investeringsprosjekter og større driftsprosjekter. I den forbindelse skal vi tilsette en prosjektkoordinator som har som skal administrativt koordinere kommunale prosjekter og om mulig også bidra på det faglige plan. Stillingen er underlagt kommunalleder for teknisk enhet, men vil også jobbe på tvers av kommunens enheter.
Arbeidsoppgaver
- Administrativ koordinering av investeringsprosjekter og større driftsprosjekter
- Budsjett og regnskapsoppfølging for prosjektene
- Søke om ekstern finansiering av prosjekter
- Offentlig anskaffelse, herunder inngå rammeavtaler
- Fremskaffe beslutningsgrunnlag for politikere og ledere som skal fatte beslutning
- Publikumsveiledning og intern service
- Aktiv deltakelse i videreutvikling av virksomheten
- Bidra til å løse øvrige oppgaver innen enheten og overlappe på andre fagfelt ved behov
Kvalifikasjonskrav
- Prosjektkompetanse/prosjektlederkompetanse
- Erfaring fra offentlig forvaltning
- Kompetanse innen og erfaring med offentlig anskaffelse
- Innkjøpsfaglig kompetanse/erfaring
- Erfaring med budsjett- og regnskapsarbeid
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne
- Egenskapen til å håndtere flere parallelle prosjekter
- Personlige egenskaper som evnen til å samarbeide, finne løsninger, ta ansvar og se arbeid vil bli tillagt stor vekt.
Vi ønsker søkere med minimum 3-årig relevant høyere utdanning. Utdannelser med faglig retning innen økonomi, juss eller teknisk utdannelse innen fagområdene byggfag, vann og avløp, vei eller plan vil bli foretrukket. Annen relevant utdanning og/eller relevant erfaring fra fagområdene kan kompensere for utdanningskravet.
Det er videre ønskelig at søkeren er kontaktskapende, samarbeidsvillig, er selvgående og har en servicerettet holdning. Personlig egnethet vil bli tillagt stor betydning.
Kautokeino kommunen er en tospråklig kommune. Under ellers like vilkår eller noenlunde like vilkår, foretrekkes søkere som behersker både samisk og norsk språk.
Vi tilbyr
- Gode muligheter for faglig utvikling
- Opplæring tilpasset egne og kommunens behov
- Fleksibel arbeidstid
- Konkurransedyktig betingelser
- Ansettelse i kommunen skjer på de lønns- og arbeidsvilkår som går frem av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Medlemsskap i en god pensjonsordning.
Spørsmål om stillingen
Sindre Murud, kommunalleder teknisk enhet, 948 23 699
sindre.murud@kautokeino.kommune.no
Se annonsen og søk på stillingen www.jobbnorge.no
Om bedriften
Kautokeino kommune er Norges største kommune med et spennende miljø hvor samisk og norsk går hånd i hånd, innrammet i vakker natur på Finnmarksvidda. Naturen er rik på ressurser med gode muligheter for friluftsliv, jakt og fiske. Kautokeino-samfunnet har forankring i tradisjonelle samiske verdier, og har mange spennende institusjoner med internasjonal kontaktflate. Kautokeino kommune er en tospråklig kommune, og har et variert kultur- og organisasjonsliv.