Avdelingsleder Nav Ringerike
Ringerike kommune
Hønefoss Bru 1D, 3510 Hønefoss
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder Nav Ringerike
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 10. mars
Nav Ringerike er et ambisiøst og utviklingsorientert kontor som søker etter en dyktig og engasjert avdelingsleder som motiveres av å bidra til økt arbeidsinkludering og å forebygge og redusere utenforskap.
Vi ser etter en leder som liker utfordringer, og som engasjerer seg i møte med mennesker i ulike livssituasjoner.
Du er tillitsskapende og opptatt av å skape motivasjon og mestring blant dine medarbeidere for å nå våre mål. Du ser at avdelingen og kontoret har et felles ansvar for oppfølging, og du er opptatt av brukerens og samfunnets beste, på tvers av ansvarsområder. Nav Ringerike jobber ut fra at samarbeid internt og eksternt vil få flere ut i arbeid.
Vi ser etter deg som aktivt kan bidra inn i ledergruppen og som ser kontorets helhet på tvers av fagområder - til det beste for våre brukere. Som leder jobber du målrettet og har en indre motivasjon for Nav sitt samfunnsoppdrag og du identifiserer deg med våre verdier: tydelig, til stede og løsningsdyktig.
Nav Ringerike har 85 ansatte og er organisert i fem avdelinger med hver sin leder. Avdelingslederne rapporterer til Nav-leder.
Den femte avdelingen er nyopprettet og vil de første årene ha ansvar for flere (satsnings)områder som vi vil jobbe målrettet med for å oppnå resultater. Dette gjelder blant annet kvalifiseringsprogrammet, helseavklaring, arbeid med barnefamilier og IPS. Avdelingsleder vil også ha medansvar for økonomisk sosialhjelp og andre kommunale tjenester.
Arbeidsoppgaver
Som avdelingsleder skal du:
- bidra til utvikling av arbeidsmetodikk og arbeidsprosesser i kontoret
- ha resultat og personalansvar i egen avdeling og medansvar for kontorets samlede resultater
- være aktiv medspiller i kontorets lederteam
- bruke handlingsrommet i samråd med avdelingen
- utvikle og iverksette tjenester som bidrar til at flere innbyggere kommer raskest mulig tilbake i arbeid, eller annen meningsfull aktivitet
- legge til rette for tett samarbeid med resten av kommunen, næringsliv, helse- og utdanningssektor, samt frivillig sektor for å styrke helhetlig og koordinerte tjenester til våre innbyggere
- legge til rette for kompetanseheving og personlig utvikling for den enkelte medarbeider, og et godt arbeidsmiljø i avdelingen
Endringer i arbeidsoppgaver og ansvarsområde må regnes med.
Kvalifikasjoner
Vi ser etter deg som:
- har minimum 3-årig relevant høgskole eller universitetsutdannelse
- har ledererfaring og/eller kan dokumentere gode lederegenskaper
- har god oversikt over Nav – kunnskap om økonomisk sosialhjelp og arbeidsrettet oppfølging vil tillegges vekt, likeså forståelse av sosialt arbeid
- har god innsikt i kommunale områder som vedrører Nav spesielt
- har god skriftlig, norsk fremstillingsevne – skal bidra inn i politiske saker, rapporteringer m.m.
- har god kunnskap om digitale verktøy og bruker det aktivt i dag
Personlige egenskaper
- har evne til å jobbe både operativt og strategisk
- er systematisk – har interesse for tall, statistikk og analyse
- har brukerfokus og gode serviceholdninger
- kommuniserer tydelig
- kan bygge tillit, skape gode relasjoner og bidra til et godt arbeidsmiljø
Vi legger stor vekt på at du er personlig egnet.
Vi tilbyr
- lønn etter avtale
- kommunal tilsetting
- eget lederprogram i kommunen
- fleksibel arbeidstid
- gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
Søknad
Vi ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelse. Faste ansatte med fortrinnsrett som overtallig, ferdig attført, oppfordres til å søke. Du må begrunne fortrinnsretten i søknaden.
Søkerlisten til stillingen er offentlig og tilgjengelig for de om ber om det (offentleglova § 25).
Du kan søke om å bli fritatt fra å stå på offentlig søkerliste. Dette må begrunnes og søkes om i det elektroniske søknadsskjema. Kravene er strenge. Om søknaden ikke blir innvilget, får du mulighet til å trekke deg fra prosessen.
Du må søke på stillingen elektronisk.
Kontaktinformasjon
Bente Jansen, enhetsleder, +47 91675314Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Ringerike kommuneReferansenr.: 4922727147
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.03.2025
Kontaktperson for stillingen
Bente Jansen
enhetsleder
+47 91675314
Om bedriften
Visste du at Ringerike kommune ligger sentralt i Østlandsområdet, kun en times kjøring fra Oslo? Visste du at med fremtidens byggeplaner av ny vei og bane, så vil reisetiden til hovedstaden reduseres til cirka 35 minutter? Ringerike byr i tillegg på flott natur, historiske steder, landlig idyll, levende by og et rikt kulturliv.
Vi er regionens største arbeidsgiver, og vi er svært opptatt av å ta godt vare på våre ansatte. Du som ansatt er vår viktigste ressurs. Kommunens viktigste oppgave er å levere gode tjenester til våre innbyggere og vi er avhengig av deg for at vi skal lykkes med vårt oppdrag. Derfor er vi opptatt av å tiltrekke oss dyktige og kompetente personer innen mange fagområder. Vi ønsker at våre ansatte skal oppleve seg verdsatt og få muligheter til utvikling.
Les mer om Ringerike kommune som arbeidsgiver
Les mer om Ringerike kommune
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2862670
- Hentet fra
talentech
- Referanse
1751e76fad0f4b13a3679a057b7a61a8