Virksomhetsleder miljøtjenesten 21/1816
Vi søker en dedikert virksomhetsleder til å lede miljøtjenesten. Virksomhetsområdet omfatter tre bofellesskap for personer med nedsatt funksjonsevne, samt enhet rus og psykisk helsetjeneste. Virksomheten er organisert med fag-/avd.ledere som rapporterer til virksomhetsleder. Vi er i en omstillingsprosess og tjenesteområdet kan bli endret.
Arbeidsoppgaver:
- lede og utvikle eget virksomhetsområde, sammen med egen ledergruppe
- lede og gjennomføre endrings- og utviklingsprosesser
- overordnet fag-, personal- og økonomiansvar for virksomhetsområdet
- utøve personalansvar for stillinger som rapporterer til virksomhetsleder
- utvikle sterke og stabile fagmiljøer med utviklingsmuligheter for den enkelte ansatte
- styre budsjett og økonomi for egen virksomhet. Delegert anvisningsmyndighet for området. Ansvar for rapportering.
- sikre god samhandling, informasjonsflyt og internkontroll i egen virksomhet
- delta i kommunalsjefens ledergruppe
- legge til rette for brukermedvirkning
- arbeide for at åpenhet og Meløy kommune sine verdier kjennetegner holdninger og handlinger
Kvalifikasjoner:
- minimum 3-årig universitets- og høgskoleutdanning innenfor helse-/sosialfag, evt. annet relevant fagområde
- relevant ledererfaring på tilsvarende nivå
- erfaring med budsjett- og økonomistyring -- økonomiforståelse og innsikt i hva som driver kostnadene innenfor virksomheten er nødvendig
- kjennskap til fagområdene innenfor virksomhetens leveranseområde
- erfaring fra arbeid med tjenesteutvikling, omstillings- og utviklingsarbeid
- erfaring med mestringsrettet arbeid og helhetlige pasientforløp
- god muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk. Utenlandske søkere utenfor svensk og dansk språkområde må kunne dokumentere bestått norskopplæring på minimum nivå B2.
Personlige egenskaper:
Vi søker en tydelig, beslutningsdyktig og tillitsskapende virksomhetsleder som ser helhet og sammenhenger i organisasjonen, og som sikrer effektiv bruk av kompetanse og ressurser. Du er god til å kommunisere, og du viser god gjennomføringsevne og høy integritet.
Det er viktig at du kan skape en kultur preget av utvikling, samarbeid og nyskaping. Du kan også skape læring og utvikling gjennom å involvere og gi ansvar til våre medarbeidere. I tillegg er det viktig at du har evnen til å skape gode relasjoner til kommunens medarbeidere, innbyggere og samarbeidsparter.
Vi tilbyr:
- faglige utfordringer
- utviklende og spennende arbeidsoppgaver
- et godt arbeidsmiljø
- gode pensjons- og forsikringsordninger
- lønn etter avtale
- vi kan være behjelpelig med å skaffe bolig og barnehageplass ved tilgjengelighet/ ledighet
Annet:
- Tilsetting i henhold til gjeldende lov- og avtaleverk
- Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis vil ikke bli vurdert.
- Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden blir etterspurt i forbindelse med intervju, eller ved forespørsel
- Utvidet politiattest av nyere dato må fremlegges før tiltredelse av stilling.
Om bedriften
Så flott at du er interessert i å søke på stilling i Meløy kommune!
Vi er ca. 6 300 innbyggere i kommunen. Meløy er langstrakt, og den nordlige grensen er om lag 12 mil sør for Bodø.
Kommunen er en kraftkommune med industri, landbruk, fiske, fiskeoppdrett, kraftproduksjon og servicenæringer som viktige elementer.
Ørnes er kommunesenter og er knutepunkt for hurtigrute, hurtigbåter, ferge og bussforbindelser.
Engenbreen, en vestlig utløper av Svartisen, er kommunens største turistattraksjon.
Vi har et desentralisert skole-, SFO- og barnehagetilbud, samt videregående skole.
Det er mye flott natur i kommunen vår, både i fjellet og ved fjorden, og rike muligheter til variert friluftsliv året rundt.
Godt utvalg i idretts- og kulturaktiviteter finner du også i Meløy.
Vi gleder oss til å høre fra deg!