Livsgledekonsulent
Jobbnorge ID: 187402
Opplysninger om stillingen
For å utvikle tilbudet og innholdet i hverdagen for pasientene og beboere ved Vadsø helsesenter og Bo og omsorgsentret har Vadsø kommune inngått et samarbeid med Livsglede for Eldre (LFE) om å delta i sertifiseringsordningen Livsgledehjem. Vi ble sertifisert og godkjent som Livsgledehjem i november 2019. Vi søker nå etter en ny livsgledekonsulent i 20 % stilling, som i samarbeid men ansatte og ledelsen skal sikre at tilbudet videreutvikles og implementeres i daglig drift. Neste mål er resertifisering høst 2020.
Livsgledehjem er et systemverktøy for sykehjem og omsorgsboliger, og bidrar til å ivareta sekundærbehovene til hver enkelt beboer. Livsgledekonsulenten blir bindeleddet mellom enhetene og LFE, og skal veilede institusjonen(e) gjennom sertifiseringsprosessen, og vil læres opp av og samarbeide tett med LFE. Les mer på livsgledeforeldre.no.
Arbeidsoppgaver
- Være ekstern prosessveileder for livsgledehjemmene, samt bindeledd mellom LFE og virksomheten(e)
- Være motivator og pådriver i samarbeid med virksomhetens ledelse, og i dialog med LFE
- Planlegging, bistand og tilrettelegging i sertifiseringsprosessen, samt oppfølging etter sertifisering
Kvalifikasjoner
- Relevant høyskoleutdanning tilsvarende en bachelorgrad innen helse og omsorg er et krav
- Interesse og engasjement for eldreomsorg
- Veiledningskompetanse
- Evne til å tenke systematisk, strukturert og helhetlig
- Kjennskap til sykehjemsdrift og kommunehelsetjenesten forøvrig
- Gode norskkunnskaper, god språkforståelse, god skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Evne til å benytte relevante IKT-verktøy
Vi tilbyr
- God pensjonsordning og forsikringsordning.
Lønns- og tilsettingsvilkår
Lønn iht. tariff. Medlemskap i pensjonskasse. Vilkår for stillingen følge lover og avtaler som gjelder til enhver tid.
Ved tilsetting må politiattest og helseattest for tuberkulose og MRSA fremlegges, jf. Lov om kommunale helse- og omsorgstjenester § 5-4 og Tuberkuloseforskriften. Merknader på politiattest kan medføre endringer i tilbud om stilling.
Søknad sendes
I søknaden oppgis minimum to referanser.
Søknad sendes på Vadsø kommunes elektroniske søknadsskjema her. Skjema med nærmere opplysninger om fremgangsmåte, finner du på www. vadso.kommune.no under ledige stillinger. Det skal ikke sendes inn vitnemål og attester. Hvis du kommer til intervju tar du med deg godkjente vitnemål.
Vadsø kommune gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli gjort offentlig selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på den offentlige søkerlisten. Dette følger av Offentlighetsloven.
Søknadsfrist 01.06.20, ref.nr. 1628
Kontaktpersoner
Inger Anna Langvatn | Enhetsleder
Tlf: 78 94 25 71 | Mobil: 971 97 220
E-post: Inger.Anna.Langvatn@Vadso.Kommune.no
Grete Foslund Dahl | Enhetsleder
Tlf: 78 94 25 82 | Mobil: 975 05 023
E-post: Grete.Dahl@Vadso.kommune.no
Se annonsen og søk på stillingen www.jobbnorge.no
Om bedriften
Vadsø har naturen utenfor stuedøra og byen utenfor verandadøra. Kommunen har ca 5900 innbyggere og er fylkeshovedstad i Finnmark. Byen er handelssenter i Varanger og har flyplass, hurtigruteanløp, kafeer, utesteder, konserter, festivaler, utstillinger,
god barnehagedekning, nye og attraktive skoler og boligfelt og fritidstilbud for enhver smak.
Vil du bli en av oss? | Sjekk ut www.vds.no