Heim kommune søker PP-rådgiver
Heim kommune Pedagogisk psykologisk tjeneste (PPT)
Trondheimsveien 7, 7200 Kyrksæterøra
Om jobben
Stillingstittel
PP-rådgiver - 100 % fast stilling
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
PP-tjenesten er kommunens sakkyndige instans i saker om spesialpedagogisk hjelp i barnehagen og individuelt tilrettelagt opplæring i skolen. Den pedagogisk-psykologiske tjenesten skal sørge for at det blir utarbeidet lovpålagte sakkyndige vurderinger. Tjenesten skal bistå barnehage og skole i arbeidet med kompetanse- og organisasjonsutvikling, forebygging og tidlig innsats.
PP-tjenesten er lokalisert i nye, flotte lokaler i sentrum av Kyrksæterøra, hvor vi er en del av familiens hus sammen med helsestasjon og barnevern. Familiens hus har også kontorlokaler og møterom ved servicekontoret på Liabø.
Stillingsbeskrivelse
- Være kommunens sakkyndige instans for vurdering av spesialpedagogisk hjelp i barnehage
- Systemrettet arbeid i samhandling med kommunens barnehager/skoler
- Kompetanseutvikling, forebygging og tidlig innsats
- Delta i pedagogisk utviklingsarbeid i barnehage/skole
- Veiledning til foreldre og ansatte
- Tverrfaglig samarbeid internt og eksternt
- Være med å forme samarbeidet mellom PP-tjenesten og kommunens barnehager/skoler
Oppgavene kan bli endret i tråd med behov, utvikling og kompetanse. Det kan også bli aktuelt med arbeidsoppgaver knyttet til de yngste elevene i skolen.
Kvalifikasjoner
- Utdanning på masternivå i spesialpedagogikk, eller pedagogisk utdanning på høyskolenivå med videreutdanning i spesialpedagogikk. Søkere som innehar annen relevant høyskoleutdanning og yrkeserfaring fra barnehage/skole kan bli vurdert.
- Erfaring fra arbeid med utviklingsarbeid og barn med spesielle behov i barnehage
- God kjennskap til barns normalutvikling, ulike spesielle behov, og utviklingsmiljø med fokus på inkludering
- Ønskelig med kompetanse på kartlegging og tiltak
- Gode IKT-kunnskaper
- Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
- Førerkort kl. B
Personlige egenskaper
- Proaktiv, selvstendig og engasjert
- Gode samarbeidsevner og kommunikasjonsferdigheter
- Kunne framstå som trygg i møte med ulike mennesker og utfordringer
- Fleksibel, utviklingsorientert og god gjennomføringsevne
- Godt humør og stå-på vilje
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Selvstendig arbeid med faglige utfordringer
- Varierte og utfordrende oppgaver
- Kollegaer med god faglig kompetanse
- Fremtidsrettet arbeidsgiver
- Meget gode pensjons- og forsikringsordninger
- Bedriftshelsetjeneste
- Fleksitid
Tilsettingsvilkår
Lønn iht. hovedtariffavtale.
Arbeidstid: Normal arbeidstid er fra kl. 07:30 - 15:00.
Det må framvises politiattest av ny dato før tiltredelse.
Det er viktig at alle opplysninger det bes om i søknadsskjemaet blir utfylt. Dette gjelder også for faste ansatte som søker på internt utlyste stillinger. Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Iht. Offentlighetsloven § 25 kan opplysninger om søker bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Attesterte kopier av vitnemål og attester tas med til eventuelt intervju.
Link til søknadsskjema: Søk her
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2681518
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3365167_239423_no