IT konsulent
IKT, Randaberg kommune
4070 Randaberg
Om jobben
Stillingstittel
IT konsulent
Antall stillinger
1
Tjenesteområdet Kommunikasjon og demokrati består av dokumentsenter, kommunikasjon, IT, politisk sekretariat og servicetorg. Kommunikasjon og demokrati har ansvar for at innbyggere, ansatte og andre får innsyn og tilgang til informasjon om kommunens virksomhet på en lett og forståelig måte.
Tjenesteområdet skal legge til rette for gode demokratiske prosesser, og se til at alle kommunikasjonskanaler virker. Randaberg kommune har et formalisert samarbeid med Kvitsøy kommune på flere fagområder. IT-avdelingen drifter også systemer for Kvitsøy, og leverer support og rådgivning til denne øy-kommunen som en del av driften i Randaberg.
En av våre medarbeidere går over i en annen stilling. Vi har derfor ledig fast 100 % stilling i vår IT-avdeling. IT-avdelingen har et godt arbeidsmiljø og består i dag av 5 årsverk.
Randaberg kommune står overfor spennende utfordringer i tiden fremover. Som resten av arbeidslivet, må Randaberg også gjennom omstilling for å møte en fremtid med større krav til effektivitet. IT har en sentral rolle i dette arbeidet, med store forventninger til digitaliserte og automatiserte løsninger. Randaberg kommune har som mål å modernisere IT-infrastrukturen for å imøtekomme høye krav til funksjonalitet og sikkerhet. I den forbindelse søker vi nå en IT-konsulent, som kan bistå med å gi støtte til, og videreutvikle kommunens løsninger.
Arbeidsoppgaver
- Generelle oppgaver knyttet til drift, dokumentasjon og saksbehandling.
- Ansvar for applikasjonsforvaltning og drift innenfor alle våre tjenesteområder.
- Bidra til å implementere tekniske løsninger og integrasjoner.
- Delta inn i prosjekter innen prosessforbedring, strategiarbeid og virksomhetsarkitektur, og bidra med rådgivning inn mot tjenesteområdene.
- IT ansvar for Kvitsøy Kommune, inkl fysisk assistanse på lokasjon
- Sikre at krav og føringer til IT-sikkerhet er ivaretatt
- Stillingen vil også kunne bli tillagt andre oppgaver innenfor avdelingen sitt ansvarsområde.
Kvalifikasjoner
- Det er ønskelig at du har minimum bachelorgrad innen IT. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Du har kompetanse og praktisk erfaring på minimum noe av følgende: Windows server, AD, Microsoft365, inTune, Citrix, SCCM, nettverk (Cisco) og brannmur.
- Du har erfaring fra applikasjonsdrift.
- Du har erfaring med integrasjon av systemer.
- Du har kjennskap til automatisering og/eller robotisering.
- Du har evne til å sette deg inn i ny teknologi, oppgaver og komplekse problemstillinger, og tilegne deg kunnskap på en selvstendig måte.
- God kompetanse på nettverk, brannmur, Microsoft365, inTune og SCCM blir vektlagt.
- Det stilles krav om gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig.
Personlige egenskaper
Vi ønsker at du bidrar til at vi leverer en sikker og stabil drift samt god service
- Serviceinnstilt, omgjengelig og gode kommunikasjonsevner
- Fleksibel
- Strukturert og nøyaktig
- Stor arbeidskapasitet
- Initiativrik og positiv
- Løsningsorientert
- Stor gjennomføringsevne
- Du må også ha evne til å kommunisere problemstillinger innen IT med forskjellige brukere
- Du må ha førerkort klasse B
Vi tilbyr
- Godt og nært tverrfaglig samarbeid.
- Gode muligheter for påvirkning.
- Vi er en HjemJobbHjem-bedrift og har tilbud om el-bysykkel.
- Kort reisetid fra Stavanger sentrum.
- Nærhet til Randaberg sentrum med alt det har å tilby .
- Randaberg kommune er IA-bedrift.
- Seniorpolitiske tiltak
Lønn/pensjon
Lønns- og arbeidsvilkår iht. lokale og sentrale avtaler basert på søkerens formelle utdanning.
Pensjonsordning i Kommunal Landspensjonskasse KLP .
Innen informasjon
Attester og vitnemål skal lastes opp i WebCruiter innen søknadsfrist.
Kontaktinformasjon
Odd Rune Lande, IT sjef, 91674514, orl@randaberg.kommune.noArbeidssted
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Randaberg kommuneReferansenr.: 4657021812
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 06.08.2023
Om bedriften
Randaberg kommune ligger på Nord-Jæren med Stavanger som nærmeste nabo, og som et grønt pusterom like inntil storbyen. Randaberg kommune har rundt 11.600 innbyggere som er sammen om visjonen «Sammen skaper vi den grønne landsbyen".
* Randaberg kommune ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Randaberg kommune benytter elektronisk søknadsprosess. Det betyr at vi kun tar imot søknader gjennom Webcruiter. I samsvar med offentlighetslovens bestemmelser gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om unntak. Vi tar kontakt i forkant med søkere som har bedt om dette. Aktuelle kandidater blir innkalt til intervju.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2350511
- Sist endret
7. august 2023
- Hentet fra
talentech
- Referanse
032f596ae79247eaae0dc84522745606