Veileder ved NAV Øksnes
Øksnes kommune NAV kommunal
Rådhusgata 21, 8430 Myre
Om jobben
Stillingstittel
Veileder NAV Øksnes
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 30. oktober
Vi har ledig stilling ved NAV Øksnes
Stillingen er 100% fast
NAV Øksnes har for tiden 14 ansatte fordelt på kommune og stat. Vi har nå ei ledig fast stilling i 100%.
Har du engasjement for NAV sitt samfunnsoppdrag?
NAV sitt overordnede mål er å gi mennesker muligheter til arbeid og aktivitet, og sikre rettigheter til velferdsytelser. NAV Øksnes har et sterkt fokus på arbeidsretting og helhetlige løsninger til det beste for innbyggerne.
Vi er opptatt av et godt arbeidsmiljø med fokus på kunnskapsdeling og kompetanseutvikling.
«Utvikling av de sosiale tjenestene i NAV-kontoret» - dette er en kommunal stilling tilknyttet NAV-kontoret i Øksnes.
Arbeidsoppgavene vil ha hovedvekt på boligsosialt arbeid. Veiledning og oppfølging av brukere med utfordringer som bl.a. innebærer bo-veiledning, helseveiledning, økonomisk forståelse og tilknytning til arbeid. Det vil også innebære samarbeid internt i kommunen.
Arbeidsoppgaver:
Boligsosialt arbeid: boligoppfølging, veiledning, samarbeide med kommunale tjenester og private aktører for å skaffe boliger til utsatte grupper
- Følge opp egen portefølje av brukere: planlegge, gjennomføre og følge opp aktiviteter for å komme i arbeid eller utdanningGjennomføre møter hjemme hos bruker, på kontoret, over telefon eller digitaltKartlegge brukers personlige muligheter og hindringer på vei mot arbeid Gi råd og veiledning Samhandle med andre kollegaer i og på tvers av avdelingerHa tett samarbeid med relevante aktører i og utenfor NAV Sikre helhetlig og koordinert oppfølgingDelta i tverrfaglige møter og drøftingsarenaer både internt og eksterntFrivillig forvaltningVakter i vårt publikumsmottakSaksbehandle BostøtteSammen med resten av kontoret bidra til at vi utvikler stadig bedre brukertjenester og at kontoret når sine virksomhetsmål
- Kjennskap til NAV sine ansvarsområder er en fordelGode digitale ferdigheter, kunne håndtere ulike fagsystemer og digitale oppfølgingsverktøyGode norskferdigheter, både muntlig og skriftligGode kommunikasjonsferdigheterVeilederkompetanse og helst erfaring fra veiledningsarbeidFørerkort kl. BErfaring fra boligsosialt arbeid, økonomisk rådgivning eller relaterte områderKunnskap om Husbankens tjenester og regelverk er en fordel
- Har evne til å veilede brukereHar evne til å jobbe målrettet, nøyaktig og effektivtEvne til å arbeide selvstendig og ta initiativ, i tillegg til å håndtere en travel hverdagGode samarbeids- og relasjonelle ferdigheterLøsningsorientert med høy grad av fleksibilitetEmpatisk og tålmodig med evne til å håndtere krevende situasjonerØkonomisk forståelseErfaring fra jobb i NAV-kontor er en fordel
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde. Et sterkt fokus på arbeid og helhetlige løsninger til det beste for våre brukere. Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og faglige dyktige kollegaer.Lønn etter kvalifikasjoner Gode pensjonsvilkår
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2767126
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3413767_234457_no