Saksbehandler
Org. nr: - Stillingsident: 4240266042 Presentasjon av stillingen:
Barneverntjenesten i Arendal har ca 55 stillingshjemler og er lokalisert på Maxis senteret like utenfor sentrum. Alle ansatte har eget kontor og lokalene er godt utformet med tanke på å ivareta både brukere og ansatte. Tjenesten er per i dag organisert i en spesialistmodell og vi har blant annet nylig opprettet et eget tiltaksteam.
Barneverntjenesten i Arendal har et godt arbeidsmiljø med fokus på verdier og etikk i samspill med kolleger og brukere. Alle nyansatte får god opplæring. Tjenesten deltar i læringsnettverk sammen med de andre barneverntjenesten i Agder i tillegg til at vi har mye internopplæring.
Barneverntjenesten har fokus på brukermedvirkning og har implementert anbefalinger fra brukerorganisasjoner omkring hva som kjennetegner en god barnevernsarbeider.
Vi har ledig to faste stillinger og et vikariat som saksbehandler. De faste stillingene er ledig fra medio august. Et vikariat er ledig omgående. Ved eventuelt intern tilsetting kan det bli ytterligere to vikariater ledig.Vi ønsker å rekruttere ansatte som ønsker å arbeide med oppfølging av hjelpetiltak og barn plassert i fosterhjem og institusjon.
Fra 2022 vil kommunene som en del av barnevernreformen få overført en del oppgaver som i dag er lagt til det statlige barnevernet. Blant annet gjelder dette fullt ansvar for veiledning av fosterhjem både enkeltvis og i grupper. Vi ønsker å knytte til oss en ansatt som har særlig kompetanse på fagfeltet og som vil få en sentral rolle sammen med avdelingsleder i arbeidet med kvalitetsutvikling i kombinasjon med arbeid som saksbehandler.
Alle søkere skal scanne vitnemål og attester i webcruiter.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling etter barnevernloven
- Møte som partsrepresentant i fylkesnemnda og andre rettsinstanser
- Lede ansvarsgruppemøter
- Bidra til kompetanseutvikling av tjenesten
- Samarbeide med andre tjenester i kommunen og 2. linjetjenesten
Kvalifikasjoner
- Sosionom eller barnevernpedagog
- Annen bachelor kan vurderes i kombinasjon med relevant erfaring og personlige egenskaper
- Ønske om relevant arbeidserfaring
- Ønske om relevant videreutdanning
- Innenfor fosterhjemsfeltet ønsker vi å knytte til oss kompetanse fra deg som har lang erfaring med veiledning av fosterhjem og kvalitetsutvikling innenfor fagfeltet. Eventuelt har du også videreutdanning i veiledning eller fra fagfeltet og/ eller master innenfor barnevern, sosialt arbeid eller annen grad som vurderes som særlig relevant
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Kunne beherske IT og jobbe effektivt i ulike fagsystemer
- Godkjent politiattest
- Sertifikat klasse B og kunne disponere egen bil i tjenesten
Personlige egenskaper
- Reflektert, analystisk og med god barnevernfaglig forståelse
- Evne til strukturert og systematisk dokumentasjonsarbeid
- Samarbeidende og dialogisk orientert
- Evne til å jobbe både selvstendig og i team
- Følelsesmessig robust, kunne takle en hektisk og krevende arbeidshverdag
- Evne til å kunne prioritere
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- En spennende og variert arbeidshverdag med krevende, faglige utfordringer til barnas beste
- Et godt og ivaretakende arbeidsmiljø med trivelige og positive kollegaer
- Et utviklingsorientert kontor preget av høy faglig standard
- Systematisk opplæring
- Tett oppfølging av leder
- Kollegaveileder første halvår og regelmessig saksveiledning
- Avtale om bruk av fleksitid
- Lønn i tråd med tariff
Kontaktinformasjon
Lætif Akber, Avdelingsleder, 950 00 564, akber.l@arendal.kommune.no
Ania Ordon Boye, Avdelingsleder, 975 40 086, ania.ordon.boye@arendal.kommune.no
Arbeidssted
vesteveien 44
4839 Arendal
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Arendal
Referansenr.:4240266042
Stillingsprosent: 100%
Startdato: 17.08.2020
Søknadsfrist: 10.06.2020
Om bedriften
Arendal kommune har ca. 44 000 innbyggere, beliggende i en region som er en drivende kraft på Sørlandet. Regionen har et aktivt næringsliv, et blomstrende kulturliv og med en skjærgård og friluftsområder som gir unike opplevelses -- og rekreasjonsmuligheter. Kommunen har ca 3200 ansatte og en lederstruktur med to nivåer; Rådmann og 5 kommunalsjefer, samt et nivå bestående av enhetsledere som ledere for omsorgsenheter, barnehager, skoler, administrative tjenester mv. Kommunen arbeider for å bli en heltidskommune og ansetter derfor fortrinnsvis i hele stillinger. Les mer her I helse- og levekårssektoren garanterer kommunen nå 100 % fast stilling til nyutdannede med bachelor i sykepleie, vernepleie eller kvalifiserte fagarbeidere som har hatt læretid Arendal kommune. Garantien gjelder såfremt søkeren blir ansatt og de inngår i turnus med økt andel helger, alternativt tilstrekkelig ansatt langvakter. For stillinger som arbeider direkte med barn, må det foreligge tilfredsstillende politiattest, jf. Barnevernloven § 6-10, opplæringslova § 10-9 og barnehageloven § 20. Krav om tilfredsstillende politiattest gjelder også for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, jf. § 5-4.